Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Biciklisek, mikor szálltok le...

Biciklisek, mikor szálltok le végre a zebrán való áthaladáskor? Borzasztó ami ma Debrecenben történt..

Figyelt kérdés

...engem autósként nagyon megviselt látni ezt a tragédiát,szörnyű volt, csak 48 éves volt a nő, a családja biztosan várta:( Titeket hogy hagyhat hidegen, miért csináljátok ezt nap mint nap?


[link]

http://www.youtube.com/watch?v=p-T7LZ_W430


A másik érdekes dolog az a média tálalása, minden autósok hibája által bekövetkezett balesetnél szajkózzák a kresz szabályokat, kielemzik hogy lehetett, kiállnak a kamerával, figyelik, számolják! a szabálytalankodó autósokat, ecetera.

A kerékpáros szabályszegésekből eredő tragédiák tudósításakor valahogy elmarad ez a kis "oktatás".

Én autósként ha látom a riportokat, mindig hatással van rám, azon jár az eszem, jaj, hogy fogok vigyázni, hogy velem ez ne fordulhasson elő. Ha ugyanígy készítenék a biciklis szabályszegéses tudósításokat is, hátha bennük is megmozdulna valami és legközelebb úgy döntene 10-ből egy, hogy hmmm láttam a múltkor is azt a riportot, inkább áttolom a biciklit és életben maradok, és hazamegyek a családhoz. Nem????



2014. jún. 20. 20:41
1 2 3 4 5 6 7
 21/62 anonim ***** válasza:

Mint a hozzászólás elején leírtam, az adatok a Központi Statisztikai Hivatal 2012. évi összesített közlekedési baleseti statisztikájából származnak. Te is, Gipsz Jakab és a többiek is megnézhetitek illetve letölthetitek a Központi Statisztikai Hivatal oldaláról.


Nem különösebben érdekel minek mond ellent és minek nem, mivel Magyarországon csak ez az egy hivatalosan kiadott statisztika van, amit a Rendőrség ( és a többi nem közúti közlekedést érintő baleset esetén az illetékes vizsgáló hatóság) által lefolytatott baleseti helyszínelések adataiból hoznak össze minden éven.


"Növekvő kerékpáros forgalom, de a balesetek száma mégsem növekszik. "

Kíváncsi lennék ezt milyen módon mérik objektívan országos szinten. Mert ugye a rendszámmal felszerelt járművek számáról van tényleges adat, míg a bringásokat csak saccolni lehet. Ennek ellenére 2007-2012 között több mint 10%-kal nőtt a kerékpárosok által okozott balesetek száma ( 1776-ról 1970-re).


"Nem tudom ezt az 52%.ot honnét szedted, de ez a második oldal amin 12%-ot látok. "

Szövegértés... Én azt mondtam, hogy az összes olyan baleset 52%-át okozták kerékpárosok, amelyben kerékpáros érintett volt, nem azt hoggy az összes közúti baleset 52%-át ( az azért durva lenne egy kicsit :D ). Összességben a közúti balesetek 12.93%-át okozták kerékpárosok 2012-ben, így az index írása helytálló, és az is amit én írtam.


Az viszont megint egy érdekes statisztikai adat, hogy a személygépkocsik által okozott balesetek száma csökken. 2007 január 1. - 2012 december 31. között ~27%-kkal csökkent a személygépjárművek által okozott balesetek száma, míg a kerékpárra okozott balesetek száma 11%-kal nőtt.


Azért az érdekes, hogy mennyire hatott a gazdasági válság, az objektív felelősség, a folyamatos b @sztatás, a rengeteg trafi és a megemelt büntetések a személyautósokra, és ennek hiánya a kerékpárosokra. :D

2014. jún. 20. 22:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/62 anonim ***** válasza:

12-es bocs rosszul olvastam. Tehát a biciklis balesetek 52%át biciklis okozza és az össz balesetek 12%-a kerékpáros baleset. Vagyis, akkor az össz balesetek 6%-át okozza biciklis.

Viszont ha megnézzük az autósok 59%-ban okoznak balesetet. Vagyis az 52%-hoz képest az 59% még mindig magasabb.


Akkor most ki szabálytalankodik többet? A statisztikák szerint az autósok, de nem sokkal többet. Mégha valaki ezt nem is így látja.

2014. jún. 20. 22:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/62 anonim ***** válasza:

Nyilván nőtt a biciklisek által okozott balesetek száma, mivel a biciklisek száma is növekedett. De összességében a balesetek száma sokat csökkent.


2012: 23.896 baleset vs 2009: 30.876 baleset

Nyilván kevesebb az autósok okozta baleset mivel kevesebb az autósok száma is 2009 és 2012 között.

Vagyis a biciklisek közel sem okoznak annyi balesetet, mint az autósok.


[link]

2014. jún. 20. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/62 A kérdező kommentje:
Szerintem azt kellene belátni, hogy az autósokat ekézni és védeni a kerékpárosokat velük szemben egyenlő a több balesettel és halállal. A helyzet igenis rossz és az autósoktól elvárja a társadalom, hogy javuljon a morál, jogosan, a büntetések egyre keményebbek, a mozgásteret szűkítik, ezzel szemben a biciklisekre abszolút semmiféle nyomást nem gyakorlunk ez irányba semmilyen fórumon és semmilyen módon.
2014. jún. 20. 22:24
 25/62 A kérdező kommentje:
Nem kell semmilyen statisztika könyörgöm, csak ülj be egy autóba és tapasztalni fogod egyetlen utadon hányszor kell autósnak és hányszor biciklisnek elnézned olyan szabályszegést ami balesettel végződne, ha te nem vigyáznál!!!!!
2014. jún. 20. 22:28
 26/62 anonim ***** válasza:

"Nem kell semmilyen statisztika könyörgöm, csak ülj be egy autóba és tapasztalni fogod egyetlen utadon hányszor kell autósnak és hányszor biciklisnek elnézned olyan szabályszegést ami balesettel végződne, ha te nem vigyáznál!!!!!"


Ahogy már írtam. Nap, mint nap vezetek. Azért közel sem olyan magas ez az arány, hogy annyira vigyáznom kellene a biciklisekre.

Tény, hogy sok a hülye, de közel sem olyan sok, mint amennyire ezt drasztikusan itt leírod.


Egy biztos alap kresz vizsga nélkül nem engednék senkit sem biciklire ülni.


A rendőrök meg szoktak razziázni és büntetik őket is. Csak nem eléggé ez tény. Elég lenne csak este kimenni egy bicikliútra és kb a 2/3-át meg lehetne birságolni a lámpa hiánya miatt. Meg a sok kis nyomorék "menő" csávót is akik fék nélkül rajoskodnak. És szerintük meg tudnak állni, hogyha kell. Kivéve ha nem. Láttam már ilyen balesetet. Volt fék, de kb csak dísznek.

2014. jún. 20. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/62 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem nem azon van a hangsúly, hogy ki mennyi balesetet okoz. Ha bevág elém egy bringás és elrántom, nekimegyek másnak jelentős az anyagi kár és annyit tudok mondani, egy srác kék pólóban egy bringával. ugyanezt megcsinálja egy autós és látta pár ember, hogy ABC-123-volt... De ha elb.sz valamit, neked megy, összekarcolja a kocsidat mit tudsz tenni? Biztosítása nincs, nem tarthatod a helyszínen, hogy rendezed a kárt? Ha ott tartod és feljelent a személyi szabadság korlátozása miatt lehet még te fizetsz.. :D Vagy esetleg orrba tekered háromszor és rendőrt hívsz, mert az más személyi sérüléssel járó baleset? :D


Tudom ezek hülye példák, de sok a bringás akik nincsenek tisztában a közlekedés alapvető szabályaival ezáltal !!SAJÁT MAGUKRA!! és a többiekre is veszélyesek. nem csak a személy, hanem a vagyonbiztonságra és mindannyian tudjuk, hogy a közlekedés egy csapatjáték, ahol egy gebasz esetén repülnek a százezrek/milliók.


Nem védeni kell a szegény bringásokat, hanem nekik is tisztességesen odab@ xni, mert gondolom azt sem tartod arányosnak, hogy za egyéni hatósági jelzéssel ellátott közlekedőket orrba-szájba lehet büntetni, míg az ezzel nem rendelkezőknek mindent szabad.


Már gyerekkorban elkezdeni a közlekedés szakszerű oktatását, sőt már ezt meg kellett volna lépni 20-30 évvel ez előtt, akkor most nem tartanánk itt.

2014. jún. 20. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/62 anonim ***** válasza:
100%

"Tény, hogy sok a hülye, de közel sem olyan sok, mint amennyire ezt drasztikusan itt leírod. "

Egyszer gurulj végig napközben Mezőtúron,tökéletesen megfelel negatív példának. Utána ugorj át Hódmezővásárhelyre, furcsa mód ott teljesen normálisan és kulturáltan tekernek a bringások, pedig mindkét településen rengetegen vannak.

2014. jún. 20. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/62 A kérdező kommentje:
Akkor szerintem te egyszerűen olyan helyen vezetsz, ahol jobb a bicikliút hálózat, és jobban elkülönülnek az autósoktól. Én debreceni vagyok és belvárosban, külvárosban egyaránt rettegjük a bicikliseket. Még a járdán is, csak a fal mellé lapulva lehet menni, mielőtt kikerülsz egy pocsolyát, vagy oda akarsz menni egy kukához rendesen meg kell állni, hátra kell nézni és elengedni a biciklist, kvázi elsőbbséget adni neki, esküszöm.
2014. jún. 20. 22:46
 30/62 A kérdező kommentje:
28-as így van, valószínű nem egyformák mindenhol a viszonyok, ezt aláírom, vannak szerencsésebb helyek biztosan.
2014. jún. 20. 22:48
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!