Mi történik ha egy sebességfokozat alapjárati
sebességénél fékezek kuplung nélkül (dízel)?
11/19 A kérdező kommentje:
De akkor meg félig benyomott kuplunggal fogok kanyarodni. Az nem hiba? (van valami ilyesmi, hogy benyomott kuplunggal nem szabad kanyarodni)
Igazából mindkettőért hibapont jár (benyomott kuplunggal kanyarodás vagy rángatás), szóval teljesen mindegy, melyiket követed el. Ha pedig egyébként normálisan vezetsz, az az egy hibavonal belefér.
De inkább szokj rá a kuplung nélküli kanyarodásra. Hihetetlen, hogy látok több tíz éves gyakorlattal rendelkező sofőröket (köztük Aput is) benyomott kuplunggal kanyarodni.
2013. jan. 15. 09:47
Hasznos számodra ez a válasz?
Kérdés: Milyen oktatód van?
Bár ezen nem csodálkozom. Napi szinten látom az ablakomból a suzukis oktatót (miskolc) ő alig tud beállni két kocsi közé tolatva.....
Ez a 20km/h nálam is megvolt 12 éve, de minek. Miért kell még jobban lelassítani?
2013. jan. 15. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
14/19 A kérdező kommentje:
Van egy éles jobb kanyar amit rendszeresen 20km/h-val veszek be (tovább lassítani ugye nem tudok 2-esben...), és mindig belenyúlok a szembejövő sávba, vagy most a havas úton ki is faroltam... mondta az oktató, hogy kisebb sebességgel vegyem be a kanyart. Na majd ma megkérdezem, hogy hogyan lassítsak tovább :)
tízzel max tizenöttel bármilyen városi kanyar bevezető, és ott még pont nem rángat a diesel visszalassítva, de még a benzin se feltétlen kettesben...
2013. jan. 16. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
16/19 A kérdező kommentje:
Na megkérdeztem az oktatómat, és azt mondta, hogy ha tényleg szükség van a további lassításra, akkor kuplung+fékkel lassítsak, és ilyenkor indokolt a benyomott kuplunggal történő kanyarodás.
Az 1.4-es cordobám kettesben alapjáraton kereken (óra szerint) 10 km/h-val megy, rángatás nélkül, és még jégen sem csúszott a kocsi fara.
Szándékosan teszteltem.
2013. jan. 17. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
nekem is simán lemegy kettesben 10-re hogy nem fulladozik. Érdemes nézni a fordulatszámmérőt, hogy az alapjárat fölött maradjon. (1.9es benzin)
2013. jan. 17. 16:06
Hasznos számodra ez a válasz?
Én is ettől tartottam mindig, hogy lefulladok. De nem szabad benyomott kuplunggal kanyarodni. Mindig amikor kanyarhoz érek fék+kuplung vissza 2, ha eleve kettesben van akkor is így járok el, csak nem váltok sehová. szóval amikor kanyarodsz, csak a motorfékkel mész, és amikor jössz ki az ívből, akkor adsz neki gázt... (legalábbis én így tanultam...)
2013. jan. 17. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
Kapcsolódó kérdések: