Mikor, és hogyan kell a csúsztatott kuplungot, egyáltalán kuplungot használni?
Sziasztok! Most kezdtem vezetni, és hát örülök, hogy elindulni el tudok. De az oktatóm folyton a csúsztatott kuplunggal jön, hogy azt kell használnom, megállásnál, stop táblánál, y fordulásnál, szinte mindennél, de HOGY KELL? Megállásnál, hogy van a sorrend; fék és utána kuplung, de gyalogátkelőhelynél meg a táblánál meg máshogy van...Az oktatóm rendes, de ezek a folytonos ordibálásai, mikor nem jól csinálok valamit, amúgy meg nagyon jó pofa, de ilyenkor...nem tudom ő miért nem tudja felfogni, hogy életemben először ülök autóban!
Légyszi segítsetek az elméletnél, nekem fejben mindig könnyebb először mint gyakorlatban!
a csúsztatott kuplung elsősorban parkolásnál és elindulásnál jó mert így elég lassan is lehet mozgatni az autót (pl. parkolásnál finoman ki lehet centizni). úgy kell hogy a tövig benyomott kuplungot elkezded finoman felengedni és egyszer csak az autó elkezd lassan gurulni (el kell találni azt a bizonyos pontot mert ha nem engedted fel eléggé meg sem mozdul az autó ha viszont túlságosan is felengeded akkor hirtelen megugrik majd lefullad. nyomhatsz rá egy kis gázt is ha gyenge a motor mert pl. egy 60 lóerős autó nem biztos hogy elindul csak kuplunggal.
megállásnál úgy szoktam hogy csak akkor nyomom be a kuplungot amikor már majdnem megállt az autó (kb. 1000-es fordulatszám)
váltásnál pedig leveszed a gázról a lábad-kinyomod tövig a kuplungot-sebességbe teszed-felengeded a kuplungot-gázt adsz.
Húúú.... Nagyon köszi a válaszokat! Nagyon hasznos volt! Sokkal jobban megértettem!!!!!!!
ööö... még valami, van hogy pirosat kap az ember, na rendszerint én mindig túl hamar fékezek ilyenkor mondja az oktatóm, hogy csúsztassam a kuplungot, ilyenkor is ezt kell alkalmaznom??
a lámpánál úgy kell csinálni hogy:
1. 4-be 50 km/h-val mész
2.vált a lámpa,be a kuplung,vissza 3-ba,fogásponton tartod és kapod folyamatosan a motorféket
3.sebességed ugye visszaesett,rakd a 2,ugyan az a szisztéma mint előbb
4.ha mozdulnak,és nem kell megállnod,addig csorogsz míg az előtted lévő el nem indul,utána te is gyorsítasz,ha meg nem megállsz :)
egyszerű mint a pofon,ez volna az úgynevezett üzemanyag takarékos vezetés,de sosem hívtuk csúsztatott kuplungnak,csak az emelkedős indulásos manővert. :D
#7-es.az oktatóm nem hülyeséget beszélt,a saját autójával így csináltatta,(nem hiszem hogy maga alatt akarja vágni a fát),a végzettsége alapján ért is hozzá.plusz a tv-be is benne volt,amikor 460-470 ft volt 1 liter nafta,hogy hogyan spóroljunk az üzemanyaggal. :)nem kell megállni 1 olyan pirosnál amit ki is lehet játszani,mert megmozdítani a kocsit több energiába kerül,mint ha csorgó tempóról gyorsítasz.én így csinálom évek óta,és érdekes a kuplungomnak az égvilágon semmi baja sincs. :D
aki meg leugat,az megnézheti a benzin/gázolaj számláját. :)
kérdező,ezt így tanítják,ha vizsga után alkalmazod akkor csináld,ha meg nem akkor vezess úgy ahogy gondolod. :)
"3-ban, 4-ben fékezéssel kezdesz, 1500-as fordulat környékén lenyomod a kuplungot, megállsz, üresbe rakod és felengedsz mindent."
Köszi ez hasznos volt!!! :) :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!