Hogyan kell kanyarodni, kuplunggal, vagy kuplung nélkül?
Tanulok vezetni, ezért kérdezem. Mi a helyes sorrend,ha egyenesen haladok 45-50-nel, és be akarok kanyarodni jobbra kis ívben? Először tükör, index és fékezek, vagy fordítva, és kuplung be tövig,2-esbe visszaváltok, és még mindig fékezek, majd kanyarodok, úgy hogy egyik lában sincs egyik pedálon sem, vagy bal lábbal kicsit csúsztatott kuplunggal fordulok, és fékezek is jobbal, akkor is ha a kanyarban nincs előttem akadály, azaz gyalogos stb.) Kell használni egyáltalán a kuplungot és a féket együttesen lassítás céljából???
Továbbá kanyarból kijövet adok egy kis gázt, vagy inkább ne?
Nagyon köszönöm előre is az értelmes válaszolókat.
Még azt elfelejtettem beleírni, hogy azért kérdeztem rá a kuplung használatára, mert hibapont a vizsgán az indokolatlan kuplunghasználat. Ez mit is jelent?
Tehát ha kanyarodáskor benyomom a kuplung akkor is,ha nincs előttem akadály a kanyarban, akkor ez indokolatlan kuplunghasználat?
Miért nem kérdezed meg az oktatódat, vagyis miért nem mondja magától állandóan?
Elvesszük a gázt, körülnézünk (belső tükör, külső tükör, hátranéz), irányjelző, fék, kuplung, kettes, föl a kuplung, föl a fék, és kanyarodunk. Ha nem tudunk kanyarodni, kuplung+fék. Én így tanultam, benzines autó volt, így csináltam a vizsgán is, minden rendben ment. Mondjuk az itthoni dízelen néha előfordul, hogy kinyomott kuplunggal kanyarodok, de ez nem a "helyes" mód. Nem kell nyomni semmit, miközben kanyarodsz, esetleg a gázt.
Sajnos a kuplunngal való kanyarodásért simán megvágnak azonnal. Amúgy az értelme az az, hogya a kuplungot benyomod, és a kanyarban valami váratlan történik (eléd lépnek vagy akármi), akkor nem tudsz hirtelen reagálni, mert a kuplung be van nyomva, tehát az autó nincs abban a helyzetben, illetve állapotban, hogy kikerülő manővert tudj vele végre hajtani. Szóval a helye sorrend kanyarodáshoz:
Ha kell fékezel, és visszaváltasz olyan fokozatba, amibe a kanyar bevehető. A váltást olyan távolságra kell a kanyartól elvégezni, hogy legyen időd a kuplungot normálisan felengedni. Egy szó, mint száz szigorúan tilos benyomott kuplunggal kanyarodni, egyrészt mert megvágnak érte, másrészt meg baleset veszélyes.
utolsónak nagyon köszi a részletes választ :-)
az oktatóm szerint kell a kuplung kanyarba, ezért is kérdeztem meg, mert itt olvastam, hogy veszélyes kanyarban kuplungolni, illetve megbuktathatnak
Nem szabad benyomott kuplungal kanyarodni, ennek egyszerű oka van, mégpedig az, hogy a hajtatlan kerék könnyebben megcsúszik mint a hajtott.
Próbáld ki, ha valaki ül melletted, enyhén vizes úton úgy hogy nem jön semmi mögötted, se melletted, hirtelen fékezz úgy hogy sebességben van az autó(kuplung nélkül), majd fékezz benyomott kuplungal(vagy üresben). Azt fogod tapasztalni, hogy üresben jóval hamarabb megcsúszik egy olyan autó amiben nincs ABS.
Csak kérdésként még ide biggyesztném, hogy annyira se lehet kanyarba kuplungolni, hogy éppen engedem fel a kuplungot, a csúszásponton túl van, de még nem engedtem fel?
Bár elvileg az már holtjáték, így talán a kérdésemre a válasz, hogy így lehet. Valaki?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!