Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Kanyarodáskor veszélyes-e a...

Kanyarodáskor veszélyes-e a kuplungot nyomni és úgy kanyarodni és hátra kell-e fordulni vagy elég a tükrüket nézni?

Figyelt kérdés

Vezetni tanulok egy új oktatóval, aki szerint úgy kell kanyarodni, hogy ha éles kanyar jön, akkor is 2-esbe tenni a sebességet, és a kuplungot benyomni, ami lelassítja az autót. Majd a kanyar után gázzal gyorsítani.

A volt oktatómmal ( akivel több mint 25 órát vezettem a forgalomban) úgy tanultam, hogy kanyarodáskor index, motorfék, lassítok (láb)fékkel és kuplung be, ha éles kanyar jön 1-esbe tenni,( ha nem éles,2-esbe) hátranézek, de a tükröket is nézem és úgy fordulok a kuplung nyomása nélkül jobbra és a kanyarból kifelé jövet egy kicsi gázt adok, majd a kanyar után 2-esbe és gyorsítok.

Kuplungot azért tilos nyomni, mert az autó kicsúszhat, főleg jeges úton, ezt mondta a volt oktatóm és az ismerőseim is.

Viszont az új oktatóm nem engedi az autót 1-esbe tenni, olyan kanyarok esetében sem, ahol eddig 1-essel kanyarodtam. Kettessel kell kanyarodnom és nem kell hátrafordulni. Nagyon nehéz átállni erre a technikára és szerintem balesetveszélyes télen. Leírnátok légyszi,hogy melyik technika helyes, és a vizsgabiztos szerint melyik szabályos, és a kanyarodást lépésről lépésre? Hátra kell fordulni vagy elég a tükröket nézni? Össze vagyok zavarodva teljesen :(((


2012. jan. 9. 22:11
1 2 3 4
 1/31 anonim válasza:
32%
egyesbe nem rakjuk egyenes úton, max. ha 5tel mész... kuplungot nem nyomjuk, mert akkor nem tudsz korrigálni... éles kanyarban meg főleg... benyomott kuplunggal nyomhatod a gázt, ha csúszik a kocsi, főleg ha hirtelen leveszed róla a lábad, még meg is ugrik :) de vizsgán átengednek, ha nyomod a kuplungot akkor is! szarnak rá
2012. jan. 9. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/31 anonim ***** válasza:
55%
Menet közben SOHA nem tesszük egyesbe a sebességet. Azt meg végképp nem értem, hogy a kuplung benyomása miért lassítaná az autót.
2012. jan. 9. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/31 anonim ***** válasza:
100%

Engem is úgy tanított az oktatóm, hogy kanyar előtt kuplung be, lassítás, kettes, kanyar és a kanyar közben kb a felénél engedem fel a kuplungot és gáz. A mai napig így veszem a kanyarokat.

De itt a gyikon mindenki azt írja, hogy veszélyes, meg tilos, és lehet, hogy igazuk van (sőt ha ilyen sokan mondják akkor több mint valószínű) De én még sosem csúsztam meg kanyarban, lehet más kanyarra gondolok. Nekem 90 fokos kanyar az ahova 10 km/h-val érkezek és kuplungolok.

2012. jan. 9. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/31 anonim ***** válasza:
2%
aki ennyire falábú ne vezessen!
2012. jan. 9. 22:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/31 anonim válasza:
62%
az egyest csak elindulásra használjuk,kivétel ha 3 vagy kevesebbel mész akkor használhatod az egyest,ha benyomod a kuplungot nem fog lassulni az autó,mert megszűnik a kapcsolat a motor és a váltó között ezért nincs ami fékezze a motort,és ahogy az előttem lévő is írta, úgymond üresben nem tudsz korrigálni.és a tempó függvényében kell a sebességi fokozatot meghatározni a kanyar előtt nem elmélet alapján, sok sikert!
2012. jan. 9. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/31 anonim ***** válasza:
féj->kuplung->>2 így motorfék majd ha kell még lassítasz vagy utána gyorsítasz..mind2 hülyeség
2012. jan. 9. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/31 anonim ***** válasza:
52%
kanyarnál kell fékezni? :-o
2012. jan. 9. 22:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/31 A kérdező kommentje:
A kanyar előtt le kellett fékeznem az autót a volt oktatómmal és annyira lelassult, hogy ott tettem egyesbe a kanyarodás előtt közvetlenül, majd emeltem fel a lábam a kuplungról és a kormányt tekertem és kifelé jövet adtam gázt. Soha nem tettem egyenes úton egyesbe, csak a kanyar előtt közvetlenül. A jelenlegi oktatómmal viszont a kanyar előtt sokkal hamarabb váltok 2-esbe és kuplunggal kell lassítanom. Nem tövig nyomom be, csak a súrlódási pontig, és úgy kanyarodok. Ezt nehéz megszoknom.
2012. jan. 9. 23:21
 9/31 anonim ***** válasza:
3%
egyik oktató rosszabb mint a másik. bár igazából megérdemlitek egymást ;)
2012. jan. 9. 23:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/31 anonim ***** válasza:
Tégy különbséget a kanyarodás és a kanyarban haladás között. Az első oktatód úgy tanított, ahogy egy analfabétát tanítani kell (pl. egyesbe tenni :)). A második realisztikusabb, úgy tanít, ahogy az életben szükséged lesz rá. Magadtól is rájössz majd, hogy kanyarhoz közeledve meddig kell hagyni a motorféket hatni (sok mindentől függ: vannak-e előtted, sebesség, útviszonyok (jég), mikor mire vált a stoplámpa) - és mikor kell benyomni a kuplungot, hiszen úgyis sebességet kell váltanod majd - csakhogy még nem dőlt el, hogy melyikre.
2012. jan. 9. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!