Kanyarodáskor veszélyes-e a kuplungot nyomni és úgy kanyarodni és hátra kell-e fordulni vagy elég a tükrüket nézni?
Vezetni tanulok egy új oktatóval, aki szerint úgy kell kanyarodni, hogy ha éles kanyar jön, akkor is 2-esbe tenni a sebességet, és a kuplungot benyomni, ami lelassítja az autót. Majd a kanyar után gázzal gyorsítani.
A volt oktatómmal ( akivel több mint 25 órát vezettem a forgalomban) úgy tanultam, hogy kanyarodáskor index, motorfék, lassítok (láb)fékkel és kuplung be, ha éles kanyar jön 1-esbe tenni,( ha nem éles,2-esbe) hátranézek, de a tükröket is nézem és úgy fordulok a kuplung nyomása nélkül jobbra és a kanyarból kifelé jövet egy kicsi gázt adok, majd a kanyar után 2-esbe és gyorsítok.
Kuplungot azért tilos nyomni, mert az autó kicsúszhat, főleg jeges úton, ezt mondta a volt oktatóm és az ismerőseim is.
Viszont az új oktatóm nem engedi az autót 1-esbe tenni, olyan kanyarok esetében sem, ahol eddig 1-essel kanyarodtam. Kettessel kell kanyarodnom és nem kell hátrafordulni. Nagyon nehéz átállni erre a technikára és szerintem balesetveszélyes télen. Leírnátok légyszi,hogy melyik technika helyes, és a vizsgabiztos szerint melyik szabályos, és a kanyarodást lépésről lépésre? Hátra kell fordulni vagy elég a tükröket nézni? Össze vagyok zavarodva teljesen :(((
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!