Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Kanyarodáskor veszélyes-e a...

Kanyarodáskor veszélyes-e a kuplungot nyomni és úgy kanyarodni és hátra kell-e fordulni vagy elég a tükrüket nézni?

Figyelt kérdés

Vezetni tanulok egy új oktatóval, aki szerint úgy kell kanyarodni, hogy ha éles kanyar jön, akkor is 2-esbe tenni a sebességet, és a kuplungot benyomni, ami lelassítja az autót. Majd a kanyar után gázzal gyorsítani.

A volt oktatómmal ( akivel több mint 25 órát vezettem a forgalomban) úgy tanultam, hogy kanyarodáskor index, motorfék, lassítok (láb)fékkel és kuplung be, ha éles kanyar jön 1-esbe tenni,( ha nem éles,2-esbe) hátranézek, de a tükröket is nézem és úgy fordulok a kuplung nyomása nélkül jobbra és a kanyarból kifelé jövet egy kicsi gázt adok, majd a kanyar után 2-esbe és gyorsítok.

Kuplungot azért tilos nyomni, mert az autó kicsúszhat, főleg jeges úton, ezt mondta a volt oktatóm és az ismerőseim is.

Viszont az új oktatóm nem engedi az autót 1-esbe tenni, olyan kanyarok esetében sem, ahol eddig 1-essel kanyarodtam. Kettessel kell kanyarodnom és nem kell hátrafordulni. Nagyon nehéz átállni erre a technikára és szerintem balesetveszélyes télen. Leírnátok légyszi,hogy melyik technika helyes, és a vizsgabiztos szerint melyik szabályos, és a kanyarodást lépésről lépésre? Hátra kell fordulni vagy elég a tükröket nézni? Össze vagyok zavarodva teljesen :(((


2012. jan. 9. 22:11
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
0%

"Motorfék esetében vagy benyomott kuplunggal, amikor majdnem olyan, mintha üresben gurulna az autó (igazából még ügye rosszabb mert üresnél legalább még a váltót is át kell forgatnia, kuplungolva meg még az sem...)"


Húha, hát te eléggé el vagy tévedve...

2012. jan. 12. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:
Miért is vagyok eltévedve?
2012. jan. 13. 22:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 A kérdező kommentje:
A vizsgabiztos tudja, láthatja vagy érzékelheti az autó mozgásából, ha én a kanyarban lasssítás céljából ( ahogy az oktatóm belémsulykolja) benyomom kissé a kuplungot???
2012. jan. 14. 19:29
 24/31 anonim ***** válasza:

Ha csak csúsztatod a kuplungot azt annyira nem érezheti meg szerintem.

De ez szerintem autótól is függ, hogy mennyire hallani a motorján(a mi kocsink motorján hallani ha motorfékkel lassul)

2012. jan. 14. 22:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 anonim ***** válasza:
Csináld úgy ahogy az oktató megkívánja utána pedig keres olyan körforgalmat aminek nincs patkája kivül,nincs forgalom vagy nagyon minimális ahol tudsz nyugodtan csúszkálni is.Én találta és kitapasztaltam hogy mikor mi a jobb.
2012. jan. 15. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/31 anonim ***** válasza:

Kereszteződésben, és hasonló helyeken többnyire el lehet fordulni 2.-ban. 1-be gyakorlatilag soha nem fordulunk. Én csak nagyon kevés kanyarban nyomom ki a kuplungot, mert némelyik pont annyira éles, hogy 2.-ban alapjárat már sok kanyar sebességnek, de az 1-est még nem igényli. Ez a sima derékszöges kereszteződésekre nem vonatkozik, ott mindig el lehet fordulni, felengedett kuplunggal 2.-ban. Sőt, ha a vizsgáztató észre veszi, hogy kinyomod, meg is buktat. De 1-be visszaváltatni a legrosszabb. Simán okozhat ráfutásos balesetet.


Az ilyen Schumachereket meg külön bírom, akik előadják, hogy a kinyomott kuplungnál nem tudunk korrigálni. Aki annyira béna, hogy télen nem tudja úgy megválasztani a sebességet, hogy ne csússzon meg az autó, annak már teljesen mindegy, hogy melyik pedált nyomja. Aki pedig tisztában van a csúszás határával, és ezen a határon kanyarodik, úgy is van már olyan rutinos, hogy érzi, hogy gáz adással, vagy épp gáz elvétellel tudja vissza terelni az autót a helyes ívre. A kezdő maradjon csak annál, hogy télen gyök 2-vel fordul mindenhol egyenletes, nem túl nagy gázállással. A kanyar közbeni gázelvételt, vagy épp gázadást hagyjuk meg a rutinos sofőröknek.

2012. febr. 1. 16:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 balikoo válasza:
0%
Azóta már gondolom levizsgáztál,és rájöttél,mennyi hülyeséget írtál.
2013. szept. 23. 19:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/31 A kérdező kommentje:

Kedves utolsó hozzászóló!

Miért írtam volna hülyeséget?

Amikor te tanultál autót vezetni, te is mindent tudtál magyarázat nélkül, vagy olyan szerencsés voltál, hogy volt apád aki elmagyarázta és volt autó a családban?

Nekem az említett kettő nem jött össze, mert az apám nem törődött velem, ezért is váltak el szüleim, és nem tudott édesanyám sem venni autót 1 fizetésből.

2013. szept. 23. 23:25
 29/31 anonim ***** válasza:
58%
Hát ti idióták vagytok.. Már haladó járművet tilos egyesbe tenni? :DD Akkro elsőbbségadás kötelező táblánál mit csináltok? Kettessel nem lehet olyan lassan "kikukucskálni" és még hirtelen meg is állni ha jön valami jobbról vagy balról.
2013. okt. 14. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/31 anonim válasza:
Elég sok olyan kanyar van ,amihez egy kicsit sok a 10 km/h-s kettes alapjárat,ilyenkor én kinyomott kuplunggal fordulok,nem teszem vissza egyesbe,már amennyiben nem kell teljesen megállnom.Ha igen, akkor váltok vissza egyesbe.
2013. okt. 14. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!