Kanyarodáskor veszélyes-e a kuplungot nyomni és úgy kanyarodni és hátra kell-e fordulni vagy elég a tükrüket nézni?
Vezetni tanulok egy új oktatóval, aki szerint úgy kell kanyarodni, hogy ha éles kanyar jön, akkor is 2-esbe tenni a sebességet, és a kuplungot benyomni, ami lelassítja az autót. Majd a kanyar után gázzal gyorsítani.
A volt oktatómmal ( akivel több mint 25 órát vezettem a forgalomban) úgy tanultam, hogy kanyarodáskor index, motorfék, lassítok (láb)fékkel és kuplung be, ha éles kanyar jön 1-esbe tenni,( ha nem éles,2-esbe) hátranézek, de a tükröket is nézem és úgy fordulok a kuplung nyomása nélkül jobbra és a kanyarból kifelé jövet egy kicsi gázt adok, majd a kanyar után 2-esbe és gyorsítok.
Kuplungot azért tilos nyomni, mert az autó kicsúszhat, főleg jeges úton, ezt mondta a volt oktatóm és az ismerőseim is.
Viszont az új oktatóm nem engedi az autót 1-esbe tenni, olyan kanyarok esetében sem, ahol eddig 1-essel kanyarodtam. Kettessel kell kanyarodnom és nem kell hátrafordulni. Nagyon nehéz átállni erre a technikára és szerintem balesetveszélyes télen. Leírnátok légyszi,hogy melyik technika helyes, és a vizsgabiztos szerint melyik szabályos, és a kanyarodást lépésről lépésre? Hátra kell fordulni vagy elég a tükröket nézni? Össze vagyok zavarodva teljesen :(((
"Motorfék esetében vagy benyomott kuplunggal, amikor majdnem olyan, mintha üresben gurulna az autó (igazából még ügye rosszabb mert üresnél legalább még a váltót is át kell forgatnia, kuplungolva meg még az sem...)"
Húha, hát te eléggé el vagy tévedve...
Ha csak csúsztatod a kuplungot azt annyira nem érezheti meg szerintem.
De ez szerintem autótól is függ, hogy mennyire hallani a motorján(a mi kocsink motorján hallani ha motorfékkel lassul)
Kereszteződésben, és hasonló helyeken többnyire el lehet fordulni 2.-ban. 1-be gyakorlatilag soha nem fordulunk. Én csak nagyon kevés kanyarban nyomom ki a kuplungot, mert némelyik pont annyira éles, hogy 2.-ban alapjárat már sok kanyar sebességnek, de az 1-est még nem igényli. Ez a sima derékszöges kereszteződésekre nem vonatkozik, ott mindig el lehet fordulni, felengedett kuplunggal 2.-ban. Sőt, ha a vizsgáztató észre veszi, hogy kinyomod, meg is buktat. De 1-be visszaváltatni a legrosszabb. Simán okozhat ráfutásos balesetet.
Az ilyen Schumachereket meg külön bírom, akik előadják, hogy a kinyomott kuplungnál nem tudunk korrigálni. Aki annyira béna, hogy télen nem tudja úgy megválasztani a sebességet, hogy ne csússzon meg az autó, annak már teljesen mindegy, hogy melyik pedált nyomja. Aki pedig tisztában van a csúszás határával, és ezen a határon kanyarodik, úgy is van már olyan rutinos, hogy érzi, hogy gáz adással, vagy épp gáz elvétellel tudja vissza terelni az autót a helyes ívre. A kezdő maradjon csak annál, hogy télen gyök 2-vel fordul mindenhol egyenletes, nem túl nagy gázállással. A kanyar közbeni gázelvételt, vagy épp gázadást hagyjuk meg a rutinos sofőröknek.
Kedves utolsó hozzászóló!
Miért írtam volna hülyeséget?
Amikor te tanultál autót vezetni, te is mindent tudtál magyarázat nélkül, vagy olyan szerencsés voltál, hogy volt apád aki elmagyarázta és volt autó a családban?
Nekem az említett kettő nem jött össze, mert az apám nem törődött velem, ezért is váltak el szüleim, és nem tudott édesanyám sem venni autót 1 fizetésből.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!