Miért csak a gyorshajtást hangsúlyozzák ki a biztonságos vezetés kapcsán? Tényleg az a legnagyobb veszélyforrás az utakon?
Tegnap lakott területen kívül 3 gyerekkel a kocsiba ment egy nő 40-el. Elképesztő, hogy azt hiszi biztonságos, holott nagyobb veszélybe sodorja magát és a gyerekeket, mintha 120-al menne. Ti ezt hogy látjátok?
Rengeteget ülök autóba, és számos olyan "veszélyesen" közlekedő emberrel találkozom, akinek a gyorshajtáshoz ugyan nincs köze, de más égbekiáltó hibát folyamatosan elkövet.
Mire is gondolok?
- annyira betartja a sebességet, hogy 90 helyett is 50-el hajt
- aki ha jönnek szembe visszafékez 60-ra, ha előzhetnél megy rendesen /rájöttem fél a szembejövőktől/
- akinek a felezővonal a barátja, mert csak akkor biztos benne, hogy nem megy le az útról.
- aki szlalomozik, és képtelen az úttartásra
A nem indexelésről és egyéb apróságokról már nem is beszélve.
Írjátok le Ti is, mik azok az óriási bakik amiket tapasztaltok, hátha valaki magára ismer, és változtat az eddigi "technikáján."
A nőket 2 csoportra lehet osztani.
1,aki nagyon jól,és dinamikusan vezet
2,aki csak muszájból ül a volán mögött,és örül ha aznap nem koccant...
Engem az bosszant a halálba,hogy zöldnél átlag 6 mp telik el,mire eljut az emberek tudatáig hogy esetleg indulni kéne...
Baromi egyszerű a válasz: mert a gyorshajtás számlájára írható arányaiban a legtöbb baleset, ráadásul egy nagyon objektíven, akár automatizálva is mérhető szabálysértés.
Félreértés ne essék: van veszélye a fent leírt vezetési hibáknak is, de statisztikailag nem annyira jelentősek. A túl lassú vezetésröl az a véleményem, hogy ha valaki ilyen lassú tempóban érzi csak biztonságban magát, hát vezessen ezzel a tempóval - de igyekezzen lehetővé tenni az előzést. Nem szégyen félreállni - ismeretlen hegyi úton olykor még én is megteszem, ha jönnek a hegyi menők, akiknek a fejükben van minden kanyar és haladnának már. A többi hiba (is) vezetéstechnikai és/vagy önbizalomhiány(oss)ágra vezethető vissza. Ezeket szerintem büntetéssel nem lehet kezelni, ezek kiküszöböléséhez bizony képezni kell az ilyen vezetőket.
nem hülyeségből mennek sokan "lassan" vagyis 50-nel,mert ez lakot területen a megengedett legnagyobb sebesség,nem beszélve arról h biztonságosabban meg lehet állni ha pl Béla bá részegen felesik a biciklivel.bent megtartom kb,odaki úgyis be lehet tom hozni az eltötyögött időt,mert ott ritkábban mérnek.
szerintem az a lebosszantóbb,mikor megyek 120-130 km/h között és akkor is túr a seggembe mert neki 2000es BMW-je van,a kisújjam nem férne be a két lökhárító közé,csak azt várja hogy elmenjen szemből érkező,vagy utána meg b@szik menni előttem.ezektől tépem ki a hajam
Az előttem szóló helyesen írta: azért erer fektetik a legnagyobb hangsúlyt, mert arányaiban ez okozza a legtöbb balesetet. Ha a balesetek nagy többségét az irányjelzés elmulasztása okozná, akkor azt üvöltené tévé-rádió, hogy indexelj.
Első válaszoló: te is egy igen jelentős veszélyforrás vagy. Ha egy gyorshajtó "felb@ssza" az agyad és emiatt közveszélyessé válsz, akkor bizony nem kéne neked sem autót vezetned.
Mindamellett, hogy, (saját tapasztalataim alapján is) egyetértek veled és az előttem szólókkal, igy 24 év utakon töltött idő után, azért meg merem kockáztatni azt a kijelentést, hogy kicsit visszafogottabb tempó mellet könnyebb megelőzni, elkerülni a forgalomban adódó váratlan helyzeteket, mint nagy sebesség mellett.
A nagy sebesség alatt nem feltétlenül a tényleges gyorshajtást értem, hanem elsősorban a relatív gyorshajtást.
Sajnos az általatok említett, a gyorshajtáson kívüli egyéb szabálysértések és vezetési hibák kiszűrése sokkal nehezebb feladat, hiszen nem jut minden rosszul közlekedőre egy rendőr aki a hibáiért felelősségre vonná.
Ezzel szemben a gyorshajtást sokkal könnyebb kiszűrni, még akár rendőri jelenlét nélkül is, egy telepített trafival.
Nem véletlen, hogy erre szálltak rá, meg a parkolásra, amihez szintén elegendő egy minimális létszám meg a térfigyelő rendszer.
Csak egy példa, a VI. ker Szófia-Eötvös sarok, rendszeresen látok autókat az egyirányú utcában visszafelé, forgalommal szemben közlekedni, soha, egyetlen egy esetben sem volt rá példa, hogy valakit is elkapott volna ott a hatóság ezért a szabálysértésért, bezzeg ha rossz helyen parkol valaki kb 3-5 perc múlva ott van a kerékbilincselő csapat...
Engem is az bosszant a legjobban, hogy olyan helyeken "lassítják" a forgalmat értelmetlen sebességkorlátozásokkal és trafizással ahol egyébként akár 10-20 km/órával nagyobb sebességgel is biztonságosan lehetne közlekedni.
Azt meg honnan veszed, hogy a német autópályákon soha sincs baleset???
Kedves kérdező, honnan tudod milyen veszélyes lenne a hölgy 120-szal? Lehet, hogy képtelen lenne az úton tartani a kocsit. Ezen kívül idegeskedne a rendőrök miatt, és nem tudna figyelni. Aztán meg kéne állnod elsősegélyt nyújtani, meg tanúskodni. Tudod az milyen sokáig tart?
Előzd meg, biztos nem nehéz, ha csak 40-nel megy.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!