Mennyire biztonságos egy busz? Akárhány ütközési tesztet nézek meg, mindegyikben eltűnik a busz teljes eleje.
Bocs, azt hittem ez teljesen egyértelmű.
Frontális ütközés (pl. egy figyelmetlen autós/kamionos rosszkor, rossz helyen, rossz időben előz, amikor a szembe sávban szabályosan közelít egy túristabusz), az autó legyen Merceses S-osztály, vagy a kamion egy Scania R500, az autó 90-nel, a kamion 70-nel csapódik a busznak, ami szintén 70-nel halad. Az autóbusz Mercedes Travego, vagy Neoplan Starliner.
Akkor viszont nem értem - már a kamionos ütközést. Ha egy kamion (ami szemből szintén teljesen lapos felépítésű) be tudja darálni a "papír" buszt, akkor a buszt (szemből ugyanaz) miért nem lehet megerősíteni egzakt úgy, ahogy a kamiont?
Autónál - sérül, vagy bele is hal?
Busznál a lapos padló miatt a motor hátrakerül vagy középre.
A kamionnál a fülke alatt van.
A busz továbbá azért gyengébb ,mert nincs olyan igénybevételre tervezve mint a kamion. Nem raknak rá pl 80 100tonnákat. Sőt szerintem egy kamion nincs is súlyhatárhoz kötve ,gondoljunk itt csak arra mikor hídelemeket meg munkagépeket szállítanak.
Amúgy relatíve kemény dolog a busz is mert autóval nagy kárt nem lehet okozni igazán benne, És akkor a motorost milyen biztonsági rendszerbe sorolnád?? :D
Hát, szegény motoros szerintem már akkor "halott", ha felül a gépére... :)
Tehát ha buszon ülsz legelől, vagy te vagy a sofőr, és autóval/motorral ütközöl, reménykedhetsz? :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!