Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért ránt tök nagyot a BKV-s...

Miért ránt tök nagyot a BKV-s busz, ha váltanak?

Figyelt kérdés

Minden nap ugyan azt a buszt vezetik. Még azt s molndhatják, hogy nem érzik a busz határait...

Nem tudnak jól vezetni?



2012. márc. 31. 10:02
 1/8 anonim ***** válasza:
94%

Megint egy kicsit rossz szájízű kérdés...


Az összes BKV busz automata váltós. Ha nem vált szépen,az annak tudható be, hogy jóval több futás van a váltóban, mint amennyinek lennie kellene.

2012. márc. 31. 10:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%
De, tudnak jól vezetni. Csak az ezeréves, olajcserét már évek óta nem látott automata váltó, amiben a különböző szelepek, nyomásszabályzók már csak találomra működnek, képtelen rántás nélkül váltani. Nem a sofőrben van a hiba.
2012. márc. 31. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
93%
:D automata váltó... A nálunk lévő nabik és credok sem automataváltósak! Mindíg kell kuplungolniuk a sofőröknek. Az egyik sofőr lazán elvezeti míg a másik tovább benyomva tartja a kuplungot a harmadik meg hirtelen engedi rá és beránt. automata váltó működését a buszban úgy érzékeled hogy elindul aztán hallod amikor ráengedi a technika a másik fokozatot (mintha sportosan váltanál ) csak folyamatosan teszi azt és folyamatosan húz a motorerő
2012. márc. 31. 11:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 anonim ***** válasza:
100%
"A nálunk lévő nabik és credok sem automataváltósak!" < de a BKVnál nincs sem NABI sem Credo :)
2012. márc. 31. 11:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
93%
Jol van nah :D :D , csak így akartam leírni hogy a sofőrökön múlik :D
2012. márc. 31. 14:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 anonim ***** válasza:
100%
Persze kézi váltósnál a sofőrön is múlhat, de lehet, hogy rommá van már kopva a kuplungtárcsa, vagy haldoklik valamelyik munkahenger, vagy a rásegítő adta meg magát, vagy a szinkrongyűrűk koptak el stb stb stb... Még akkor sem tudod biztosra mondani, hogy a sofőr, hogy ha látod mit gépészkedik.. :)
2012. ápr. 1. 03:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/8 anonim ***** válasza:
100%

Láttam buszvezető ügyességi versenyt. Hát nem volt semmi. Még autó nélkül is nehéz megcsinálni, autóval pláne, a buszról már nem is beszélek. Nyomj meg egy, a busz mögött elhelyezett villanykapcsolót a busszal tolatva úgy, hogy a kapcsolónak van egy holtjátéka (pár centi). Ha keveset nyomsz akkor nem gyullad ki a zöld lámpa, ha pedig túl sokat nyomsz, akkor meg már a piros fog égni...


Tudnak azok vezetni, nem is rosszul. Szarból lehetetlen várat építeni...

2012. ápr. 1. 11:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:
100%
Buszvezető vagyok én is. Voltam a BKV-nál is,ezért tudom hogy mi a dörgés. A buszok állapota tényleg kritikus,ezzel együtt a legtöbb buszban a váltók állapota is.Ezenkívül vannak voith illetve Zf váltóval szerelt típusok.Mind a kettőnek van előnye hátránya,de a régi zf-ek szerintem jobban rángatnak.Ezt IK-260-nál is észre lehet venni,de aki utazik rendszeresen ik-415-ön az tudja hogy az egy rémálom. A 28-as vonalon egyszer kisegítettem,és a kolléga figyelmeztetett hogy amikor 3-ból vált vissza,nagyot üt,hát srácok először azt hittem kiesek a szélvédőn. És írják nap mint nap a hibát a könyvbe és nem történt semmi./ennek már 6éve/.Bár az öregek esküsznek rá,hogy egy jól beállított ZF-nek nincsen párja, én nem találkoztam ilyennel. Vagyis de,csak azok újabbak,amivel az IK-412 szerelték.Na azt egy álom volt vezetni.A mai napig az egyik kedvenc típusom.A másik /csak a vezetés szempontjából nézve/ a Vt transmanos Volvo b7 típusok. Na abban nagyon szépen dolgoznak,igaz az 5sebességes még egy kicsit üt,de az újabbak/KXM rendszámúak/,azokat egy élmény vezetni. A kuplungolásnál nagyon sok minden tényező játszik. Ha üt a kuplungtárcsa, akkor majd szétszakítja a buszt elinduláskor.Valamikor a Taposó hibás,és össze-vissza fog a kuplung,aki naponta dolgozik azzal a busszal,az már megszokta,hogy óvatosan engedi föl,de aki nem az vért izzad tőle. Képzeljétek el,milyen lehet ha egyszer fent fog a kuplung, egyszer meg lent.És nagyon nehéz megszokni.
2012. ápr. 6. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!