Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Normális, hogy BAL lábbal...

Normális, hogy BAL lábbal FÉKEZVE satuzok?

Figyelt kérdés

Kipróbáltam egyszer, mikor nem jöttek se mögöttem, se előttem, hogy hozzá értem egy kicsit BAl lábbal a fékpedálhoz, és már tövig nyomtam, amikor úgy éreztem, hogy alig érek hozzá.

Persze jobb lábbal pedig teljesen tudom finoman nyomni.

Alig érek hozzá a fékhez, már tövig nyomom a féket.

Persze nem akarok bal lábbal fékezgetni, csak érdekelne.

Meg lehet szokni bal lábbal is?


2011. jún. 3. 20:06
1 2
 11/13 anonim ***** válasza:
Ahogy írták már előttem is azért történik ez, mert a kuplungot nemkell olyan finoman nyomni és ahhoz szokott a bal lábad. Én akkor tanultam meg ballábfékezni amikor gond volt az autóm üzemanyagellátásával és kb 1hónapig nemvolt alapjáratom, szóval egyszerre kellett kezelnem a féket és a gázt. Persze meg lehetett oldani 3pedálozva is(amikor jobb lábujjheggyel fékezel a sarkaddal pedig nyomod a gázt, bal léábbal pedig kuplungolsz) de néha így csináltam néha úgy. Viszont hálát adok az égnek, hogy így történt mert mind a 2 technika fontos a drifthez.
2011. jún. 3. 21:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/13 T5- ***** válasza:

Én szoktam ballal fékezni, nem sokszor, de jó párszor van, hogy a helyzet ezt lehetővé teszi, olyankor élek is vele. Nem olyankor mikor jönnek mögöttem, sosem villogtatok féklámpát, te se tedd! Nem tudom, nekem valahogy nem szoktak a hátamba állni sose... Ha millióbaól egyszer akkor meg segítem. Szerintem ez így korrekt, felelősséggel tartozunk egymásért az utakon.

Ha gyakorlod ellenőrzött körülmények közt a legkülömbözőbb szituációkban akkor nem lehet belőle probléma. Ha viszont nem vagy felkészült és nem vagy elég tudatos és gyakorlott akkor könnyen okozhatsz ezzel balesetet úgyhogy figyelj oda rá.


Versenyeken egész más a helyzet, ott gépészkedni kell mindkét lábaddal.

2011. jún. 3. 22:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/13 anonim ***** válasza:
Hétköznapi életben egy esetben van értelme, és ezt nekem az oktatóm tanította is: amikor a mosóból kijössz, akkor célszerű egy kicsit szárítani a féket: 2esben gurulsz, jobbal gázt adsz hogy gyorsulj, majd rögtön ballal fékezgetsz hogy száríts, aztán megint jobbal gáz, megint szárít és így tovább. Sokan elfelejtik hogy mosás után a fék nem olyan, és ebből lehetnek gondok, ha a szokásos féktávra apellálsz...
2011. jún. 3. 23:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!