Ebben az esetben ki hibázott?
Sziasztok! Nem olyan régen volt egy kis afférom az úton. Hála a jó égnek nem lett belőle baj, de ettől függetlenül ezen kattogok.
Bocsi a primitív rajzért, a csík az utat jelöli, a téglalap a buszmegállót, a két vonal pedig szűkítést az úton (kis hidat). Ja, és ez egy település első néhány métere.Lentről jöttünk.
Az történt, hogy hazafele jövet egy busz mögött jöttem, aki leindexelt a buszmegállóhoz, lelassított, én pedig pont beláttam az utat, úgyhogy elkezdtem előzni. Már bőven mellette voltam (ekkor a busz éppenhogy csak gurult, mint aki centiken belül akar megállni) erre hirtelen beletaposott a gázba, és megindult mint a lavina. Elindult mellettem, és a hídhoz érve gyakorlatilag centiken múlt, hogy nem zúzott le, és nem vágott be a patakba.
A busznak nem nagyon van helye leállni, az útszakaszon végig szaggatott vonal van. Szerintetek ki volt a hibás?
Te. Ha egy busz le tud gyorsulni, miközben már félig mellette vagy, akkor valamit nagyon rosszul csinálsz.
Hány percig tart elhaladnod egy busz mellett?
Mindketten, de főleg te.
Kanyar + útszűkület előtt nem előzünk.
Kanyar elött, útszükület elött nem szabad elözni, buszt a megállóban csak akkor szabad elkerülni, ha áll.
Szóval minden oldalról nézve te vagy a hibás.
1. Nagyíven kerültem ki. A busznak harmad annyit lellett mennie, mint nekem.
2. Miért nem lehet előzni ott, ahol tábla nem tiltja, szaggatott vonal van felfestve, tökéletesen belátható a kövi 150 méter az előtted haladó meg egyértelműen jelzi, hogy bőven a szűkület előtt meg akar állni? A busztól nem az lett volna a szabályos, hogyha már ilyen jelzést ad, akkor visszaindexel,és megvárja, hogy aki elkezdett előzni, az befejezze?
Ezt kb lehetetlen így megítélni leírás alapján. Ott kellett volna ülnöm melletted és látni a szituációt, hogy pontosan tudjak erre válaszolni.
A rajzodon pl a kanyar nagyon közel van a megállóhoz, de te azt mondod, hogy 150 méter van közte. Ez esetben még simán kikerülhető a busz. Ha irányjelzőzött jobbra, hogy megáll és te kitetted balra az irányjelződet, hogy meg fogod előzni, majd a buszsofőr meggondolta magát és közben elindult akkor ő volt a hibás, hisz te már belekezdtél az előzésbe, neki ezt észre kellett volna vennie a tükröt használva és elengedni téged.
Ha a busz már elindulási szándékát jelezte és elindult és te utána kezdtél bele az előzésébe akkor viszont már te lettél volna a hibás ha baleset van.
A leírás alapján nincs semmi, amiben hibáztál volna.
Jól beláttad a következő 150 m-t, a lépésben haladó és jobbra irányjelzést adó buszt balról előzted, te balra adtál irányjelzést. Mindent, ahogy kell.
Az lehetett, amit a 3-as írt. A sofőr elfelejtette, hogy mások is vannak az utakon, és kivágott eléd. Miután megtévesztett a jobbra adott irányjelzéssel.
A buszos szakma nagyon felhígult, mivel nincs jelentkező. Megvannak természetesen a nagyon jó vezetők, de felvesznek minden értelmi fogyatékos, friss jogsis majmot, már C kategória se kell, hanem sima B-vel lehet menni D-re.
Ilyen helyzetben mindig fék- és dudakészenlétben kell lenni, és lábbal fékezni, kézzel meg rátapadni a dudára.
A nyáron nekem is volt ilyen esetem, mikor a busz megállt (megállón kívül szállt le valaki, egyenes útszakaszon), aztán a sofőr kibszta a bal indexet, ezzel egyidőben azonnal indult, kikerülve egy parkoló autót, a bal sávba áthúzódva. Én meg a buszt kerültem volna ki, már a faránál voltam úgy 40 körül, mikor bevágott elém. Fék, duda, így ő is fékezett, és nem lökött le az útról.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!