Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ki lett volna a hibás? Többi...

Ki lett volna a hibás? Többi lent.

Figyelt kérdés

Tegnap jöttem hazafelé egy kanyarban, ahol ötvenes a sebességhatár. A kanyarban oldalt, merőleges parkolók vannak. Akkor indultunk el egy lámpától, és a Waze szerint negyvenkettővel mentem, tehát a megengedett alatt, mert - bár a kanyar nem éles -, így éreztem biztonságosnak.

Ahogy haladtam egy autó a merőleges parkolóból kitolatott, úgy hogy satuval, csúszva kellett megállnom, úgy hogy kb. fél méterre voltunk a koccanástól. A többi parkoló autótól nem látszott az index, de amúgy is már lendületben volt kifelé. Mögöttem három autó jött, de nekik is sikerült megállni.

Ha megtörtént volna az ütközés, akkor ki lett volna a hibás?

Én betartottam a sebességet és még lassabban is mentem, mert így éreztem biztonságosnak. A parkoló autós azonban a parkolóból jött ki, tehát ő hajtott rá az útra, így szerintem neki kellett volna elengedni engem.

A parkoló autó elindult, egy legyintés nélkül, mintha minden a legnagyobb rendben lenne.



júl. 17. 10:12
1 2 3 4
 21/32 A kérdező kommentje:

#17 A telefon nekem a szélvédőre van tapasztva, vezetés közben látom, hogy mennyivel megyek anélkül, hogy el kellene fordítanom a fejem.


#18, 19 ,20. Ezzel az a baj, hogy annyi ilyen beláthatatlan hely van, és annyi helyen történhet váratlan, akár szabálytalan dolog, hogy így mindenhol tízzel kéne menni. Tele van a város kacskaringós utakkal. Különben is a bizalmi elv kimondja, hogy bízhatok a másikban. Szerencsére nem derül ki, hogy mi lenne az eredmény, de már én is úgy látom, hogy a másik lett volna a hibás.

júl. 24. 17:37
 22/32 Koplárovics Béci ***** válasza:
100%

"Ezzel az a baj, hogy annyi ilyen beláthatatlan hely van, és annyi helyen történhet váratlan, akár szabálytalan dolog, hogy így mindenhol tízzel kéne menni."


Ha a (beláthatatlan) kanyaron túl például forgalmi okokból feltorlódik a sor, akkor szerinted ki lesz a hibás, ha belerongyolsz az utolsóba?

júl. 24. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/32 anonim ***** válasza:
A felelősség kérdését félretéve szerintem érdemesebb úgy vezetni, hogy folyamatosan felméred a lehetséges veszélyforrásokat. Akár úgy is, hogy a másik fél helyébe képzeled magad. A te példádnál maradva: mennyit láttál volna tolatáskor, ha te parkolsz ott? Vélhetően nem sokat, ezért érdemes volt számolnod azzal, hogy ha valaki ki akar tolatni onnan, az sem sokat lát. Általában sovány vigasz, ha a bíróság a másikat hozza ki vétkesként egy balesetnél. Sokkal egyszerűbb mindenkinek, ha nem történik baleset. És ehhez baromira nem kell mindenhol 10-el menni, csak ott ahol tényleg indokolt, függetlenül attól, hogy mennyi a megengedett. Ahol meg szabad a pálya és semmi veszélyforrás, ott oda lehet lépni, függetlenül attól, hogy mennyi a megengedett. (Persze itt bírság azért becsúszhat.)
júl. 24. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/32 anonim ***** válasza:
32%

21

A tolató személy is mondhatja, hogy a bizalmi elv alapján úgy gondolta, hogy te majd lecsökkented a sebességedet, mert nem belátható az út...

júl. 24. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/32 anonim válasza:
65%
A tolató személy volt a hibás.
júl. 25. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/32 anonim ***** válasza:
38%
Szép felírás lehet a síron, hogy a bizalmi elv, amikor egy leomlott sziklának nekihajtasz és ott loccsan szét az okos buksid.
júl. 25. 20:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/32 A kérdező kommentje:

#22 Nem pont ugyanaz a szituáció. Ha feltorlódik a sor, akkor észreveszem, hogy ott állnak, nem pedig váratlanul elém tolatnak. Itt a másik hirtelen kiindult mikor arra jártam, és nem is óvatosan, mert lendülettel tette.


#23 Szerintem, ha valaki tlat ki, akkor azzal kell számolnia, hogy ő ad elsőbbséget. Vagy akkor ezentúl zöld lámpánál is álljak meg, mert számolnom kell azzal, hogy valaki átmegy a piroson? Nekem vigasz, ha én nyerek, mert a biztosítója fizet nekem, pótautót meg tudok intézni arra az időre, amíg javítják. És így is jóval a megengedett sebességhatár alatt haladtam.


#24 De itt az a nagyobb bűn, hogy ő nem adott elsőbbséget. Ezzel az erővel én is védve lennék, ha átmennék a piroson, vagy nem állok meg az elsőbbségadás táblánál? Támadjuk az áldozatot?


#25 Köszönöm!


#26 A szikla nem tolat ki elém.

júl. 29. 14:37
 28/32 anonim ***** válasza:
48%

Kérdező! A KRESZ-ben nincs bizalmi elv. Ez nem szerepel a rendelet szövegében. Te hivatkoztál rá.

A szikla nem tud tolatni? Valóban nem. De mit is írtam: csak olyan sebességgel szabad haladni, hogy a belátható távolságon belül meg is tudj állni. Ez viszont szerepel benne.

Szintén nincs a rendeletben, de tanítják, hogy adott helyzetekben centimtermenetben lehet megoldani a látom/nem látom kérdést. Elsőbbséget kell adnod, de fal, bokor, telefonfülke stb. takar. Tehát nem látsz el balra. Jön a nagyon lassú kigurulás stb.

A tolató autó is lehet ezzel próbálkozott.

Ha kirombol eléd, persze, hogy ő a hibás. De ha látod a várakozó autókat, és hogy onnan csak tolatva lehet kiállni, akkor felkészülsz rá. Ha nem látod, akkor ér csak váratlanul.

júl. 29. 14:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/32 A kérdező kommentje:

Jó, akkor nincs bizalmi el, tehát mindenki azt csinál amit akar. Egyébként be fog kerülni a módosításba a bizalmi elv.


Igen láttam az autókat parkolni. SZIGORÚAN PARKOLNI. Nem mozogni, nem csúszni, mászni. PARKOLNI. Egyszer csak arra lettem figyelmes, hogy az egyik HIRTELEN kitolat elém. Én meg tudtam állni, mert csak ~42-vel mentem. Itt mit kellett volna csinálnom? Lassítsak le tízre és tartsam fel a mögöttem haladókat? Úgy ledudálják a fejem, hogy megsüketülök.

Nem vagyok jós, nincs röntgen látásom, csak annyit tudok, hogy ott elsőbbségem van, és haladhatok ekkora sebességgel.


Nem lassan tolatott ki, hanem hirtelen nagy gázzal, úgy hogy a szívem majd kiugrott a torkomon. Holnap kipróbálom, hogy mi lesz, ha ott tízzel megyek a csúcsban.

Egyébként nem tudom, hogy miért nem tolatva állt be a parkolóba. Én kötelezném, hogy az ilyen helyeken csak tolatva lehessen beállni, pont az ilyen malőrök elkerülése miatt.

Most nem értem, hogy miért én vagyok itt a rossz...

júl. 29. 16:04
 30/32 anonim ***** válasza:
Szerintem senki nem állítja, hogy te vagy a rossz. Én a magam részéről annyit állítottam, hogy más lehetséges hibájával is érdemes számolni a közlekedésben. Ha előre látom hogy egy szituáció kockázatos, akkor úgy készülök, hogy a másik lehet hogy hibázik. Ez azzal jár, hogy nem megyek mindenhol a megengedett maximumon. Majd behozom ott ahol nincs veszélyforrás. Ha meg nem hozom be, akkor nem hozom be. Annál biztosan többet nyerek, mint ha akár csak egy koccanás történne.
júl. 29. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!