Automatán közlekedő metróban milyen megoldások garantálják a biztonságot?
Az elmúlt időszakban balesetekről szóló felvételeket nézegettem és azokból kiemelnék néhány esetet:
- Részeg illető leesett a vágányra és utána vergődött a síneken. A közeledő metrót úgy állították meg, hogy a peronon álló várakozók vadul integettek, amit a vezető észlelt és még éppen sikerült megállítania a szerelvényt.
- Induláskor fél lábbal beesett egy személy a kocsi és a padló közé. A metró megindult, de azonnal meg is állt, mert a vezető a tükörből észlelte a helyzetet.
- Egy személy leesett a peronra, ami után ugrott egy másik is segíteni neki. Épphogy sikerült kimászniuk az érkező szerelvény előtt. A balesetet az kerülte el, hogy a vezető észlelte az utasokat és berántotta a vészféket.
Egy automatán közlekedő metrószerelvény ezeket az eseteket hogyan tudja elkerülni?
+Bónusz kérdés: Miért alakult ki az, hogy metró esetén a vágány métereket be van süllyesztve a peronhoz képest? Sokkal nehezebb kimászni onnan, ha valaki véletlenül beesik.
> "Azért alakították hozzá, mert -kapaszkodj meg - hülyén mutatna az egy méter magas peron a villamasmegállókban."
Megkapaszkodtam, de anélkül sem estem volna hanyatt az érveléstől. Azért köszi. De akkor most te is kapaszkodj meg, mert olyat fogok mondani: A metróban meg az egy méter mély akna néz ki hülyén a peron előtt.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!