Automatán közlekedő metróban milyen megoldások garantálják a biztonságot?
Az elmúlt időszakban balesetekről szóló felvételeket nézegettem és azokból kiemelnék néhány esetet:
- Részeg illető leesett a vágányra és utána vergődött a síneken. A közeledő metrót úgy állították meg, hogy a peronon álló várakozók vadul integettek, amit a vezető észlelt és még éppen sikerült megállítania a szerelvényt.
- Induláskor fél lábbal beesett egy személy a kocsi és a padló közé. A metró megindult, de azonnal meg is állt, mert a vezető a tükörből észlelte a helyzetet.
- Egy személy leesett a peronra, ami után ugrott egy másik is segíteni neki. Épphogy sikerült kimászniuk az érkező szerelvény előtt. A balesetet az kerülte el, hogy a vezető észlelte az utasokat és berántotta a vészféket.
Egy automatán közlekedő metrószerelvény ezeket az eseteket hogyan tudja elkerülni?
+Bónusz kérdés: Miért alakult ki az, hogy metró esetén a vágány métereket be van süllyesztve a peronhoz képest? Sokkal nehezebb kimászni onnan, ha valaki véletlenül beesik.
"Miért alakult ki az, hogy metró esetén a vágány métereket be van süllyesztve a peronhoz képest?"
Nem tűnt fel, hogy így síkban van?
"Sokkal nehezebb kimászni onnan, ha valaki véletlenül beesik."
Eleve nem kell beesni.
> "Nem tűnt fel, hogy így síkban van?"
Villamosnál meg a sín van síkban és a kocsit alakították hozzá... Nem jó érvelés.
Nem automata metró üzem esetén sem a vezetőnek kell integetni ha probléma van, hanem meg kell nyomni a peronvész kapcsolót.
Abban a mély vágányban van életmentő árok is, be lehet feküdni a két sínszál közé, ha már végképp nincs más megoldás a baleset elkerülése érdekében. Másrészt a metrószerelvény gyakorlatilag egy nagyvasúti kocsi, aligha lehet a forgóvázat máshová tenni, az "alacsonypadlós" Flirt vonatok esetében is mélyebben van a vágány a peronhoz képest.
Az ajtókat nem említetted meg, de ha az automatika nem tudja bezárni, akkor kétszer is visszanyit. Ha harmadik alkalommal sem tudja bezárni, akkor már emberi beavatkozás szükséges, azaz ha - a legrosszabb esetet nézzük - pont az ajtóban esel össze és senki nem lát, akkor sem fog elindulni a metró.
Alavsonypadlós metró... :)
"Villamosnál meg a sín van síkban és a kocsit alakították hozzá... Nem jó érvelés."
Azért alakították hozzá, mert -kapaszkodj meg - hülyén mutatna az egy méter magas peron a villamasmegállókban.
De a metróban felülről jössz, ott megállhatsz két méterrel a sínkorona szintje felett is, sőt, annál rövidebb lehet a mozgólépcső. :)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!