Mit tennétek bele az új KRESZ-be?
Régóta téma a KRESZ megújítása. Ti mit tennétek bele? Én a következőket (ezek más országokban jól működnek)
- extrém gyorshajtás, ittas vezetés, szándékos veszélyeztetés (büntetőfék) esetén jármű elkobzása
- kerékpáros előzése csak sávváltással
Egyéb ötlet?
Én eddig is átmentem a másik sávba ha kerékpárost kellett kikerülni.
Elsők között tiltanám meg a városi nem jobbra tartást ha nem alakult ki a párhuzamos közlekedés.
Olyan településeken amin számozott főút halad át bevetezném a veda telepiteset azért hogy ne száguldozzanak keresztül rajta.
Az országúti és gyorsforgalmi úton lévő sebesseghatart emelném. Az autópályákon Pest megye kivételével elengednem a sebessegkorlatozast de cserébe szervezett autópálya rendőrséget állítanek fel.
Frissítenem a táblákat ugyanis a negyedét tartalmazza a KRESZ mint amik léteznek.
A téli idoszamitasra allandora kapcsolatnam minden járművön a tompitottat ugyanis ez a városi genyoskodas undorító. Nyáron pedig teljesen mindegy elég szabadon megvalaszthatonak lenni. Nappalit betiltanam, autó funkció saját felelősségre, veszvillogo legyen kötelező torlodasnal, hátsó kodlampa 100 méter alatti latotavolsagnal szinten.
Sokkal szigorúbban büntetnem akik ittasan drogosan vagy idiótán vezetnek ideertve a tötymörgőket is.
Én kötelezővé tenném minden olyan járművezetőnek a kresz vizsgát aki ma közúton közlekedhet, de ha baj van felteheti a kezét, de boccs, én csak egy bringás, rolleres, gördeszkás, stb... vagyok nekem semmit nem kell tudnom, semmiről a közlekedés terén.
Valamelyik stand up-os mondott valami ilyesmit viccből, nekem ne mondja meg senki mit csináljak cangával oda megyek ahova akarok. Nyilván ő ezt iróniából mondta, de sajnos ez Budapesten elég nagy probléma.
A rolleresekből meg komplett kamikaze alakulatot lehetne létrehozni.
Pénzbüntetések alapvető, jelentős növelése és bevétel alapú arányosság bevezetése.
Zebra közelében a megállási tilalmat 5 méterről 10-re emelni és nem csak az egyik, hanem mindkét oldalán.
Nem szedném szét külön kategóriákra a B kategóriát, viszont bevezetném a tapasztalat alapú korlátozást. Példa (hasra ütés, nem konkrét terv): 2 évig max 90 lóerő, 4 évig max 150 lóerő, 4 év fölött korlátlan. Ezt NEM a jogosítványhoz, hanem a valós autótulajdonlás idejéhez kötni. A rendszer utasítsa el a tulajdonjog szerzést, illetve üzembentartói beadványt, amennyiben az adott autó vezetésére nem jogosult az illető.
#7
Akkor ezek szerint a jövőben is várhatóak lesznek olyan videók, hogy biciklis autópályán biciklizik, vagy az izmosabb elektromos rolleres autópályán autókat előzget.
Nyilván ezek extrém esetek, de az, hogy péládul a piros lámpa csak irányadó nekik azt napi szinten tapasztalom Budapesten.
#9 "Annyit mondtam, hogy nem kötelezheted őket kresz vizsgára. (...) Viszont meglehetne bírságolni őket."
Ezzel magadnak mondasz ellent. Azokat nem bírságolhatod meg a szabályok be nem tartása miatt, akikre nem vonatkoznak a szabályok. Ez olyan, mintha a szirénázó mentőt megbüntetnénk, mert szemben hajtott be a körforgalomba. A szirénázó mentőre nem vonatkozik a KRESZ, kizárólag a biztonsági alapelvek, így nem is büntethetőek a KRESZ-re hivatkozva. Ha a biciklisre sem vonatkoznak a szabályok, akkor őket sem büntethetjük. Ha büntetjük, akkor rájuk is vonatkoznak a szabályok. Ha rájuk is vonatkoznak, akkor vizsgáztathatjuk őket.
Válassz egyet a kettőből, mert a kettő együtt nem működik.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!