Szerintetek javítana a helyzeten, ha megrázó példákkal oktaták a leendő sofőröket KRESZ oktatás alatt?
Például minden oktatás alatt, rászánnának egy egyszeri harminc percet, ahol véres, széttrancsírozott holttesteket, és megrázó interjúkat mutatnának áldozatokról, baleset okozókról. Vajon ettől észbe kapnának az emberek, hogy a vezetés nem játék, vagy továbbra sem érdekelné őket?
Motoros KRESZ-nél mutathatnának fejetlen, szélvédőn berepült motorosokat, autó esetén meg roncsba szorul, eltorzult maradványokat.
Jelenleg úgy érzem, hogy azért van annyi felelőtlen sofőr, mert nincsenek tisztában azzal, hogy milyen következményeik lehetnek egy balesetnek, és már csak akkor csordul a könny, amikor kattan a bilincs.
Van egy ismerősöm az MVM-nél, aki oktatásokat végez az új villanyszerelőknek, és ő azt állítja ,hogy a prezentációi során vannak képek szénné égett csontvázakról, és csonka áram miatt elvesztett végtagokról, hogy tartsák észben, hogy az áram nem játék. Azt mondta nem is volt évek óta hasonló baleset az ő terültén. Akad ember, aki elfehéredve távozik az oktatásról, de szerinte ez később jelentős munkavédelmi odafigyelést eredményez.
Én nap mint nap önként nézem és olvasom az aktuális baleseteket. Nem ráz meg, és nem veszi el a kedvem attól, hogy olykor feszegessem a határokat az autóval. Arra mindig figyelek, hogy ha baj lenne belőle, akkor csak nekem legyen bajom, de erre ezek nélkül is mindig figyeltem az élet minden területén.
Szerintem sokkal hasznosabb lenne a rendszeresen kötelező vezetéstechnikai tréning.
#2 Igen, sok hír van balesetekről, de ezekben a durva részeket nem mutatják, így csak az anyagi kár marad az emberben. Vannak ugyan weboldalak, ahol a gyomorforgató részek is szerepelnek, de oda nem nagyon téved átlag ember. A vezetéstechnikai tréning egyébként jó ötlet.
#1 Ez is igaz, de valljuk be, hogy a gazdagabb rétegnek a büntetés inkább csak költségnek érződik. Úgy érzik, mintha csak a parkolásért fizetnének.
Semmi értelme nem lenne! Volt barátnőm intenzíves nővér, vagyis majdnem napi szinten lát baleseteseket, mégis jobban nyomja az autójának mint én.
Eleve nem szabadott volna teljesítményhajhászásba csapni az autógyártásnak, mert totál felesleges több száz lóerős autó az utakra, és a környezetnek se tesz jót, már itt sokat lehetett volna tenni, nem mindenféle euronormákkal bonyolítani az autókat. Elektromosnak is minek olyan erős, inkább hatótáv legyen. Itt is be kéne vezetni az mint az amcsiknál, hogy hiába 5 ezer köbcentis egy autó, de a max végsebessége 170-180 lenne, vagy még annyi se, csak persze a német autópálya bla-bla, de azok Európa lakosságának töredéke közlekedik, ha ott is bevezetnék a sebességkorlátozást, már nem volta értelme gyors és erős autókat gyártani.
#5 Igen végül is egy idő után kiszűri az agy a rossz emlékeket.
#6 Amerikában tényleg van ilyen korlátozás? Nem is tudtam. Egyébként én is csodálkozom, hogy az ilyen versenyautó gyorsaságú szörnyek, miért legálisak? Ezzel csak fegyvert adnak a potenciális gyilkosok kezébe.
#7 Igen van! A youtube-on a Mr mustang beszélt erről aki onnan hoz be ilyen autókat, hogy korlátozva is van, gumi sebességindexe se engedi, meg a kardán is úgy van tervezve, hogy nem bírja. Amiket behoz, azon cserélik ezt az alkatrészt.
Sok hasznos válasz elhangzott itt, de egyvalamit nem olvastam.
Azt a fajta egocentrikus hozzáállást, ami minden emberben benne van kimondatlanul is.
Velem ez úgysem történik meg!
Ez nem csak balesetnél, hanem minden olyan hihetetlennek tűnő eseményre igaz, gyilkosság, háború, katasztrófa, betegség, bármi amit így látunk, hogy van a világban, de igazából megfoghatatlan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!