Szerintetek javítana a helyzeten, ha megrázó példákkal oktaták a leendő sofőröket KRESZ oktatás alatt?
Például minden oktatás alatt, rászánnának egy egyszeri harminc percet, ahol véres, széttrancsírozott holttesteket, és megrázó interjúkat mutatnának áldozatokról, baleset okozókról. Vajon ettől észbe kapnának az emberek, hogy a vezetés nem játék, vagy továbbra sem érdekelné őket?
Motoros KRESZ-nél mutathatnának fejetlen, szélvédőn berepült motorosokat, autó esetén meg roncsba szorul, eltorzult maradványokat.
Jelenleg úgy érzem, hogy azért van annyi felelőtlen sofőr, mert nincsenek tisztában azzal, hogy milyen következményeik lehetnek egy balesetnek, és már csak akkor csordul a könny, amikor kattan a bilincs.
Van egy ismerősöm az MVM-nél, aki oktatásokat végez az új villanyszerelőknek, és ő azt állítja ,hogy a prezentációi során vannak képek szénné égett csontvázakról, és csonka áram miatt elvesztett végtagokról, hogy tartsák észben, hogy az áram nem játék. Azt mondta nem is volt évek óta hasonló baleset az ő terültén. Akad ember, aki elfehéredve távozik az oktatásról, de szerinte ez később jelentős munkavédelmi odafigyelést eredményez.
Szerintem jó lenne! Ez egy veszélyes üzem, önkent megy mindenki jogsizni. Sajnos hozza tartozik a baleset is.
Én pl azóta csatoltatok mindenkivel kivetel nelkül hatul is övet, (varosban is) mióta elem került a "A legtöbb gyilkos ismeri áldozatát" cimű vidi. (angolul) Tartalma röviden, hogy a bekötetlen hatulülő szétfejeli az elöl ülő tarkóját.
Annyira ártalmatlannak tud néha tűnni a közlekedés, hogy elfelejtjük a veszélyeit!
Biztos hogy valamit javítana.
De ebben az országban minden elvan cseszve, mert elloptak minden pénzt.
Ha nem szándékosan csinálnák a dugókat és tudnának rendesen kiszámítva oda érni ahová kell akkor sokat javulna a helyzet.
Meg aztán az utak állapota is olyan mint a szocializmusban volt, csak toldozzák , foltozzák.
Nincs rendes ipari út szinte sehol, és ha egy szállító jármű megy valahová vagy bekanyarodik egy céghez, már megáll a forgalom.
Szóval az emberek idegesek mert sietni kell , kapkodni kell állandóan és ezért is van nagyon sok szabály sértés.
Arról már ne is beszéljünk hogy a megélhetésért rohan mindenki.
A legtöbb emberben az van, hogy ez csak mással történik meg, ő okos, ügyes, a világ legjobb sofőrje simán elkerül minden bajt meg szerencséje is van, tegnap sem jöttek szembe a kanyarban ma sem jönnek. Mutogathatsz ezeknek bármit, az ember buta lény. A cigisdoboz jó példa, semmit nem számít a hullák mutogatása ,nem néz oda, vagy kiröhögi, és csak mégjobban szívja.
Az ember két dolog miatt változtat érdekből és félelemből. Tehát ha biztos, hogy lebukna, ha szabályt szeg akkor a büntetéstől való félelem vagyis az anyagi érdeke miatt betartaná a szabályokat. De amíg egy átlag ember úgy vezet hogy naponta 3 x vonnák be a jogsiját ha egy rendőr ülne mögötte, tehát a lebukási esély minimális, addig nem fogja érdekelni, a csúnya képek mutogatása sem.
A #13-as jó válaszára még annyit ráfűznék, hogy pl Budapesten és az agglomerációban, az úthálózat nem ennyi autóra lett tervezve.
Tehát az már eleve egy feszültséget generál, hogy akár órákig ülsz a dugóban, relatíve 10-20km-es kis távolság esetén is.
Ezen az sem segít sokat, hogy a belváros autós szempontból lassan élhetetlen, mert annak az 5-10 biciklisnek aki óránként arra közlekedik egy komplett autósávot elvettek.
Azokkal értek egyet akik szerint ez csak kevés emberre van hatással.
12 évet dolgoztam mentőszakápolóként tiszt mellett esetkocsin. Rengeteg balesetet láttam de nem tántorított el attól, hogy feszegessem a határaimat ha épp úgy tartja kedvem.
Kevesebb emberre van hatással ez az egész mint gondolnád, akire meg van is az úgyis elfelejti mire kezébe lesz a jogsi.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!