Nem banális ez a 4 kresz szabály?
Van 4 kresz szabály ami szerintem tök fura!
Ti mit gondoltok róla?
Hol lehet előzni és hol nem lehet?
Hídon lehet előzni.
Alagútban lehet.
Zebrán nem lehet.
Vasúti átjáróban nem lehet.
Na most azt még értem, hogy zebrán nem lehet mivel ott lehet ember akit elüthetek.
Na de a híd meg alagút ami közlekedés szempontból tök veszélyes ott, hogy a túróba lehet előzni??
A vasúti ájtárót szintén nem értem. A vasúti átjáró mitől veszélyes?? Hiszen ha éppen nincs leengedve a sorompó akkor az csak pár méteres szakasz amíg áthaladok. Tehát kit veszélyeztetek vele??
#10 Én speciel nem pontoztalak semerre, de szimplán nincs igazad. Az autók sávváltogatása semmivel nem durvább még egy függőhídon sem, mint sokszor a szél. Azért nem előzünk lehetőleg hídon, (2x1 sáv esetén záróvonal is van, több sáv esetén meg amúgy szándékosan sebességkorlátot raknak ki, hogy csökkentsék a potenciális előzések számát, pont, mint alagútban), mert hídon-alagútban egyrészt nincs leállósáv, másrészt ha valamit nagyon csúnyán elkottázol, akkor nem a réten landolsz, hanem a folyóban (vagy aluljáró esetében csatt a falnak), és ha bármi baleset van, a mentés is bonyolultabb hídról/alagútból, mint nyílt úton.
De arról egyáltalán nincs szó, hogy leszakadna a híd, ha egyszerre többen előznek rajta. Ennyire ne nézd hülyének az építőmérnököket. Ha meg netalántán építőmérnök vagy, add vissza a diplomád.
Amúgy nem tudom, betonoztál már? Vasbeton összetétele megvan? Nem úgy öntöm már a járdámat sem, hogy tudom, melyik irányban fogok sétálni rajta, ezért arra merőlegesen kispórolom a vasrácsot.
Függőhidaknál is direkt úgy van tervezve, hogy akár hosszanti, akár oldalirányú terhelés éri, ami egy függőhidat akár ki is lengethetne, csak adott mértékig tudjon lengetni, mert az energia nagy részét benyeli a talapzat és a felfüggesztés, ami jól van méretezve.
"A víz a pillérekre hat." Nem is beszélt a vízről senki. A szélről beszélek. Amire te érv nélkül mondod, hogy nem elég dinamikus erő. És én nem gondolok bele a fizikába, amikor te nem tudod értelmezni sem a szöveget, hogy egy mélyebb medret kivágó folyó estén a víz folyása a szelet is tereli. Telibe oldalirányba a hídra. Ezt mondtam.
Én biztos nem nézem hülyének a mérnököket, mert én is az vagyok. És speciel amúgy annyit írnál a gugliba, hogy "bridges + lateral forces", egyből megtudnád, mekkora hülyeségeket beszélsz.
"Nem úgy öntöm már a járdámat sem, hogy tudom, melyik irányban fogok sétálni rajta, ezért arra merőlegesen kispórolom a vasrácsot."
Csakhogy ez nem járda, hanem egy levegőben lógó útszakasz. Ha oldalirányú terheléssel is számolnának, akkor oldalirányba sűrűbben kellene rakni a vasrácsokat, ha már ezzel példázódol. Nézz már meg néhány képet hídépítésekről. Így szokott lenni? Nem.
#17 Ne nézz hülyének, jó? Te írtad: "számítania kell oldalirányú erőkre, ugyanis a hidak jó része folyókat keresztben szelnek át".
"Amire te érv nélkül mondod, hogy nem elég dinamikus erő."
Mit kell ezen érvelni, már ne is haragudj meg. A szél mitől dinamikus terhelés? Mitől? Állj már ki egyszer egy hídra és nézd meg a szélviszonyokat. Változik? Durva széllökések vannak? Ja, egyik sem. Bocs'
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!