Miért nem alakítanak ki védősávot az utak mellett a vadveszély miatt?
#1 : Oh, nem kerülne az pénzbe, az országban mindenhol lenne rá ember, aki kitermeli a fát ingyen, a fáért cserébe.
Persze azt a fát majd egyszer még pénzért akarják eladni valakinek, hogy a pocakos zöld ruhás kalapos bürokratát legyen miből fizetni.
Azért mert ez balfszisztán, mire eljutunk odáig, mint pl Ausztria, komplett népességcserét kellene véghezvinni.
Addig meg maradunk a kismillió elmeroggyant tevékenységek országa.
"Beláthatatlan az út széle, nem lehet látni a közeledő vadat sem."
hát akkor talán nem úgy kellene belerongyolni a kanyarba, ahogy még éppen nem farolsz át a szembesávba
ha csak arról beszélnénk, amit te itt előadtál, akkor nem beszélnénk vadkárról
inkább az a jellemző, hogy telibekapják a vadat, és összetöri az autót
szélvédőt, lökhárítót, motorháztetőt
Nem az utak melletti zöldsávot kell pusztítani, hanem normális vadkerítést kell húzni az út mellé, megfelelő távolságonként pedig átjárókat kell kiépíteni a vadaknak. Attól, hogy kipusztítunk minden zöldet, nem lesz jobb a helyzet.
Az útszéli növényzet mellesleg védi az utat a hófúvástól és az erős széllökésektől, a söfőröket pedig a közvetlen napsütéstől, amikor alacsonyabban jár a nap. Nem véletlenül van vékony erdősáv sok út mellett, okkal lettek odatelepítve.
Az út védelmét véleményem szerint az útfenntartónak, tehát vagy az államnak, vagy az önkormányzatoknak kellene megoldani, de mindenki el tudja képzelni hogy amikor kátyúk javítására, vagy az útburkolati jelek újrafestésére sincs pénz, akkor mennyire akarnak több méter magas kerítést építeni a főutak mellé.
te tisztában vagy, hogy mennyi útra kellene vadkerítést húzni?
végighúzzuk a teljes mátrát bükköt bakonyt kerítéssel?
#8 Ugyanannyira, amennyiről itt egyesek a növényzetet akarják kiírtani. Teljesen reális egyébként a főutak melletti vadkerítés, vannak nagyságrendekkel nagyobb költségeket igénylő beruházások is, amik a közlekedést érintik. Ráadásul elég olyan helyeken építeni, ahol egyáltalán történik vadgázolás, ami nagyban csökkenti a költségeket is.
Nagyrészt egyébként csak szándék kérdése, hogy a fenntartó akar-e ezzel a témával foglalkozni, vagy nem. Gyanítom, hogy nem történik annyi vadkár, amiért megérné bármilyen megoldást fontolóra venni, van jelenleg többszáz fontosabb probléma, amikre ugyanúgy nem jut elég forrás.
Szerintem az a probléma, hogy az emberek nem fogják fel a vadveszély táblát.
Legyen helyette inkább egy harmicas sebességkorlátozás este 7 és reggel 7 között. Hátha azt felfogják.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!