Mit tesztek ha autópályán kap el a jégeső?
#20 Amit írsz, az vákuumban tök jól hangzik, de a valóságban értelmét veszti.
Legelőször azt tegyük tisztába, miszerint: "aki belerohan az sem lát rendesen" Aha... és ugye azt tudod, hogy amilyen kretén az emberek többsége, lehúzódás után képesek leállítani az autót és kivilágítatlanul állni ott? Én azért megyek tovább, mert NORMÁL KÖRÜLMÉNYEK KÖZÖTT aki előttem van, az ki van világítva és látszódik. De ő kretén. A kreténség nem normális körülmény. Azért nem látom, mert ő kretén, nem pedig azért, mert a látási viszonyok alkalmatlanok a vezetésre.
Másodszor pedig azt se felejtsük el, hogy az úttest teljes mértékig alkalmas volt a vezetésre. Persze, vizes, de nem csobog rajta a víz patakokban, simán és biztonságosan lehet rajta közlekedni. Tehát. Ha MINDENKI szépen halad tovább, akkor az égvilágon semmi nem történik. Az út alkalmas a vezetésre, szóval nem lesznek keresztben álló autók, meg ilyenek, hanem mindenki szépen halad. Kicsit a tempót lehet mérsékelni, aztán semmi olyan nem fog történni előtte, amit ne venne észre. Hanem mindenki csak szépen halad. Kész. Történet vége. De nem, ő megáll az úton, kivilágítatlanul. Na AZT már tényleg nem lehet látni, de erről nehogy már a szabályosan haladó sofőr tehessen. Aki szerint az az illető, aki indokolatlanul áll meg, az nem hibás és nem okoz balesetveszélyt... hát ott komoly gondok vannak fejben.
Most őszintén, senkivel sem történt még itt olyan például, hogy éjszaka sötétben hirtelen megjelent előtte egy kivilágítatlan biciklis? Ha elcsapod, akkor is magadat hibáztatod majd? Ja nyilván ha veled történik akkor más a helyzet, ugye? Akkor majd belátod, hogy itt most nincs igazad.
#22
Te még nem autóztál vihar kellős közepén szerintem.
Maxon megy az ablaktörlő, és nem látsz el 2 méternél távolabb, ezt képzeld el.
Ilyenkor az emberek józan többsége megáll elakadásjelzővel.
Néhányan haladnak tovább félig vakon, és ha belemennek egy álló autóba, ők a hibásak.
#15
KRESZ szerint biztonságosan kell vezetni. Ha 2 méter a látótávolság, megállsz ott is, ahol egyébként tiltott a megállás.
Álló autó nem okoz balesetet!
Azok a madarak okozzák a balesetet, akik szerint vakon vezetve is lehet haladni 50-el.
Márciusban az M1-esen a porviharban történt tömegkarambolt sem azok okozták, akik megálltak.
Azok okozták, akik 0 látótávolságban beléjük rongyoltak.
Még egyszer: álló autó nem okoz balesetet.
Kapott már el olyan intenzív zivatar, hogy alig lehetett látni pályán.
Külsőben maradtam, lelassítottam 40-50-re, felnyomtam a hátsó ködlámpát és ment mellé az elakadásjelző aztán gurultam majd ha már jobban lehetett látni akkor ködlámpa, elakadasjelző le és fentebb gyorsítottam olyan 80ra és miután nem állt olyan sűrűn a víz felvettem újra a 110-120-130as tempót.
#19
"A KRESZ kimondja, hogy:
1. Autópályán/autóúton félrehúzódni és megállni tilos."
Autópályán, autóúton pont van leállósáv. Arra van kitalálva, hogy műszaki, vagy egyéb probléma miatt megálljunk. Elakadásjelzővel természetesen, hogy az ilyen vakon vezetők, mint te se rongyoljanak belénk, amikor a sávokat sem lehet látni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!