Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért övezi sokkal nagyobb...

Miért övezi sokkal nagyobb hiszti az Árpád hídi gázolót, mint az óbudait?

Figyelt kérdés
A közelmúltban Óbudán egy figyelmetlen autós nem adott elsőbbséget egy biciklisnek. Elütötte. Az illető a kórházban meghalt. Érdekes módon a gázolót nem akarja senki felkoncolni, nem irogatják ki a Face-n a nevét címét stb. Az árpádhídi esetében meg akkora fröcsögés van, már fel sem megyek a FB-ra, mert már akkor is közellenség leszek, ha a tárgyilagosságot képviselem és nem fröcsögök velük. A két baleset végeredménye ugyanaz.
2023. júl. 8. 14:41
1 2 3 4 5 6 7
 51/70 anonim ***** válasza:
72%

Németoszágban az ilyen versenyvérűek ki tudnak menni a Nurnburgringre, azt ha ott összetörik magukat vagy másokat, akkor így jártak, mert ott mindenki azért megy, hogy nyomja a lóerőket.

Kellenének itthon is ilyen pályák, de cserébe ha valaki a közutat nézi versenypályának, azt jó hosszú időre hűvösre kellene tenni.


Meg eleve úgy 200 lóerőtől erősebb autót nem engednék közútra, mert fölösleges. Akinek több kell, versenypályán döngethet.

jan. 28. 21:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/70 anonim ***** válasza:
100%

#51 Itthon is vannak, tele nyílt napokkal, ahova mehetsz ökörködni akár hetente, meg garázst is bérelhetsz, ha olyan járművel akarsz ökörködni, amivel hatóságilag nem közlekedhetsz közúton. Amikor az öngyilkos motorosoknak mi, motorosok is mondjuk, hogy "a közút nem versenypálya", akkor az nem szólás-mondás, hanem konkrétan tanács, mert nekünk is van otthon is egy motorunk, meg egy a pálya szélén, és utóbbival feszegetjük a határainkat.


De ugye az érem másik oldala, menj fel facebookra, éjszaka közepén kihalt körforgalomban driftelőt szinte minden kommentelő védi. Pedig ő is menjen vezetéstechnikai tréningre vagy versenypályára a f*sza verdájával.

jan. 28. 22:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/70 anonim ***** válasza:
100%
Apropó motorosok: nevetséges, hogy motorra több kategória van és azzal a jogsival, amivel 125-öst vezethetsz, 750-est nem, míg B kategóriánál egyszer levizsgázol egy 70 lóerős Suzukival, és onnantól a 9 személyes Transitot és a 400 lóerős Ferrarit is vezetheted. Nonszensz, hogy nincsenek kategóriák, külön vizsgával és külön vezetési tréninggel.
jan. 29. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/70 anonim ***** válasza:
#53 Az a nonszensz, hogy motorra vannak kategóriák. Mindenki ott játssza ki, ahogy tudja. Régi A korlátlanra fojtott (már ha benne van a fojtást) vezetnek A2-vel úgy, hogy A2-vel nem lehetne. Korlátlant is leteszi boldog-boldogtalan, tréning nem kötelező, és egy egészséges félelemérzet sincs bennük. Az európai motorkategóriázás szimplán nevetséges és nem működik. A másik véglet az amerikai rendszer, az sem sokkal jobb, valahol középúton lenne a megoldás.
jan. 29. 08:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/70 A kérdező kommentje:

Köszönöm a hozzászólásokat, látom sokféle témát behoztatok, amivel nincs is baj.


Néhány saját gondolat:

Én nem tartanám túlzottan életszerűnek a lóerőhoz kötött jogsi kérdését, mert pont akkortájt, amikor az inkriminált baleset történt, akkor volt egy másik halálos kerékpárgázolás valami lagymatag autóval. Kis lóerővel is lehet fasságot csinálni, meg naggyal is lehet jól közlekedni.

Én inkább a vezetéstechnikai képzésekre fektetnék nagyon nagy hangsúlyt, esetleg arra, hogy a menetbiztonsági rendszereket ne lehessen csakúgy kikapcsolni.


Saját példáim: több, mint 30 éve vezetek, kislóeről kocsikkal csináltam néha kisebb baleseteket. Huszonéve mindig van sportkocsim, ráadásul többnyire a 6 hengeres, boxer-farmotoros. Na ehhez pláne sajátos vezetéstechnika szükségeltetik. A mostani autómban már nagyon sok ló és nagyon sok biztonsági elektronika van. És hiába vagyok hozzászokva, hiába tudom jól uralni, soha ki nem kapcsoltam benne ezeket, még brahiból sem. No persze meg nem szoktam az Árpád hídon 170-nel menni és nem azért mert szent vagyok. Dehogy vagyok szent, szeretem az erőt, szeretem a sebességet, de felelősséggel! Tehát egy bakhátas aszfaltozású, közforgalmú hídon nem verek a pacik közé, pláne nem kikapcsolt PSM-mel. Az üres autópálya megint más. Mondom, lehet ezt ésszel csinálni.

A mi Mercis faszikánk sajnos brutálisan elqrta a szitut. Csomó olyan dolgot nem tett meg egy esetleges baleset elkerülése érdekében, amit felelősebb gondolkodás mellett meg kellett volna és az eset elkerülhető lett volna.

De visszatérve, nem hiszem, hogy egy fikarcnyival is kevesebb lenne a baleset, ha ezek után max 100 lóerős kocsikat lehetne kapni.

jan. 29. 09:35
 56/70 anonim ***** válasza:
Miért, az amerikai rendszer milyen?
jan. 29. 09:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/70 anonim ***** válasza:

#56 Megcsinálsz egy kétnapos MSF (Motorcycle Safety Foundation) tréninget, ami kb. kevesebb technikai tudást igényel, mint nálunk az új rutinvizsga, és senkit nem érdekel, hány kilós, hány lóerős motorral ölöd meg magad.


(Japánoknál meg megkérdezik, mekkora motort akarsz, eléd rakják, felborítják, ha nem bírod felállítani, eléd raknak egy kisebbet, de a nagyobbra nem lehet jogsid.)

jan. 29. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 58/70 anonim ***** válasza:

#55

Fair enough.

Azt viszont érdemes hozzátenni szerintem, hogy a “másik” gázolásnál bár a kerékpárosnak jogilag nincsen felelőssége a baleset létrejöttében, egy kis elővigyázatossággal ő is tehetett volna a baleset elkerüléséért.

Ezzel ellentétben a hídon történt esetben a kerékpáros maximum akkor úszta volna meg a gázolást, ha beleugrik a Dunába, teljesen vétlen volt. Kb. az a kategória, mintha az utcán sétálva rád zuhanna egy repülő, vagy éppen egy jégtömb valamelyik házról.

Meglátásom szerint a híd alatti gázolás gondatlanság volt, hiszen feltehetően figyelmetlenségből sértett jogszabályt, míg a hídon sokszoros szándékosság (abszolút sebességtúllépés, nem az útviszonyoknak megfelelő közlekedés stb.) vezetett erre a végeredményre.

jan. 29. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/70 anonim ***** válasza:

#55 Sajnos nem tudok egyetérteni veled. Egyrészt pont azok szoktak előbb utóbb nagy bajt csinálni, akik váltig hangoztatják, hogy ők tudnak vezetni, másrészt nagy sebességnél biztonságtechnika ide vagy oda, egyetlen apró hiba is végzetes következményekkel járhat. Nyílt, egyenes, üres autópályán is szarrá lehet törni egy kocsit. Lásd: https://www.youtube.com/watch?v=Jvk2hSIJd9A


Igen, alacsony sebességnél is lehet baj, de hatványozottan kisebb a veszély. Aki száguldozni akar, menjen a versenypályára, mert ott ha összetöri magát egyrészt rögtön van segítség, másrészt legalább nem veszélyeztet másokat.

A saját életével úgy játszik bárki, ahogy akar. Máséval ne tegye!

jan. 29. 20:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 60/70 Alex Fly ***** válasza:
@58: a "másik" gázolásnál sem beszélhetünk gondatlanságról; a gépkocsivezető tudatos szabályszegése volt a kiváltó ok -pont úgy, mint az Árpád-hídon. Az előbbségadási kötelezettség szándékos figyelmen kívül hagyása nem gondatlanság, hanem a szabályok súlyos megsértése.
jan. 29. 20:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!