Miért övezi sokkal nagyobb hiszti az Árpád hídi gázolót, mint az óbudait?
Németoszágban az ilyen versenyvérűek ki tudnak menni a Nurnburgringre, azt ha ott összetörik magukat vagy másokat, akkor így jártak, mert ott mindenki azért megy, hogy nyomja a lóerőket.
Kellenének itthon is ilyen pályák, de cserébe ha valaki a közutat nézi versenypályának, azt jó hosszú időre hűvösre kellene tenni.
Meg eleve úgy 200 lóerőtől erősebb autót nem engednék közútra, mert fölösleges. Akinek több kell, versenypályán döngethet.
#51 Itthon is vannak, tele nyílt napokkal, ahova mehetsz ökörködni akár hetente, meg garázst is bérelhetsz, ha olyan járművel akarsz ökörködni, amivel hatóságilag nem közlekedhetsz közúton. Amikor az öngyilkos motorosoknak mi, motorosok is mondjuk, hogy "a közút nem versenypálya", akkor az nem szólás-mondás, hanem konkrétan tanács, mert nekünk is van otthon is egy motorunk, meg egy a pálya szélén, és utóbbival feszegetjük a határainkat.
De ugye az érem másik oldala, menj fel facebookra, éjszaka közepén kihalt körforgalomban driftelőt szinte minden kommentelő védi. Pedig ő is menjen vezetéstechnikai tréningre vagy versenypályára a f*sza verdájával.
Köszönöm a hozzászólásokat, látom sokféle témát behoztatok, amivel nincs is baj.
Néhány saját gondolat:
Én nem tartanám túlzottan életszerűnek a lóerőhoz kötött jogsi kérdését, mert pont akkortájt, amikor az inkriminált baleset történt, akkor volt egy másik halálos kerékpárgázolás valami lagymatag autóval. Kis lóerővel is lehet fasságot csinálni, meg naggyal is lehet jól közlekedni.
Én inkább a vezetéstechnikai képzésekre fektetnék nagyon nagy hangsúlyt, esetleg arra, hogy a menetbiztonsági rendszereket ne lehessen csakúgy kikapcsolni.
Saját példáim: több, mint 30 éve vezetek, kislóeről kocsikkal csináltam néha kisebb baleseteket. Huszonéve mindig van sportkocsim, ráadásul többnyire a 6 hengeres, boxer-farmotoros. Na ehhez pláne sajátos vezetéstechnika szükségeltetik. A mostani autómban már nagyon sok ló és nagyon sok biztonsági elektronika van. És hiába vagyok hozzászokva, hiába tudom jól uralni, soha ki nem kapcsoltam benne ezeket, még brahiból sem. No persze meg nem szoktam az Árpád hídon 170-nel menni és nem azért mert szent vagyok. Dehogy vagyok szent, szeretem az erőt, szeretem a sebességet, de felelősséggel! Tehát egy bakhátas aszfaltozású, közforgalmú hídon nem verek a pacik közé, pláne nem kikapcsolt PSM-mel. Az üres autópálya megint más. Mondom, lehet ezt ésszel csinálni.
A mi Mercis faszikánk sajnos brutálisan elqrta a szitut. Csomó olyan dolgot nem tett meg egy esetleges baleset elkerülése érdekében, amit felelősebb gondolkodás mellett meg kellett volna és az eset elkerülhető lett volna.
De visszatérve, nem hiszem, hogy egy fikarcnyival is kevesebb lenne a baleset, ha ezek után max 100 lóerős kocsikat lehetne kapni.
#56 Megcsinálsz egy kétnapos MSF (Motorcycle Safety Foundation) tréninget, ami kb. kevesebb technikai tudást igényel, mint nálunk az új rutinvizsga, és senkit nem érdekel, hány kilós, hány lóerős motorral ölöd meg magad.
(Japánoknál meg megkérdezik, mekkora motort akarsz, eléd rakják, felborítják, ha nem bírod felállítani, eléd raknak egy kisebbet, de a nagyobbra nem lehet jogsid.)
#55
Fair enough.
Azt viszont érdemes hozzátenni szerintem, hogy a “másik” gázolásnál bár a kerékpárosnak jogilag nincsen felelőssége a baleset létrejöttében, egy kis elővigyázatossággal ő is tehetett volna a baleset elkerüléséért.
Ezzel ellentétben a hídon történt esetben a kerékpáros maximum akkor úszta volna meg a gázolást, ha beleugrik a Dunába, teljesen vétlen volt. Kb. az a kategória, mintha az utcán sétálva rád zuhanna egy repülő, vagy éppen egy jégtömb valamelyik házról.
Meglátásom szerint a híd alatti gázolás gondatlanság volt, hiszen feltehetően figyelmetlenségből sértett jogszabályt, míg a hídon sokszoros szándékosság (abszolút sebességtúllépés, nem az útviszonyoknak megfelelő közlekedés stb.) vezetett erre a végeredményre.
#55 Sajnos nem tudok egyetérteni veled. Egyrészt pont azok szoktak előbb utóbb nagy bajt csinálni, akik váltig hangoztatják, hogy ők tudnak vezetni, másrészt nagy sebességnél biztonságtechnika ide vagy oda, egyetlen apró hiba is végzetes következményekkel járhat. Nyílt, egyenes, üres autópályán is szarrá lehet törni egy kocsit. Lásd: https://www.youtube.com/watch?v=Jvk2hSIJd9A
Igen, alacsony sebességnél is lehet baj, de hatványozottan kisebb a veszély. Aki száguldozni akar, menjen a versenypályára, mert ott ha összetöri magát egyrészt rögtön van segítség, másrészt legalább nem veszélyeztet másokat.
A saját életével úgy játszik bárki, ahogy akar. Máséval ne tegye!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!