Miért tesznek ki indokolatlanul egy csomó helyre 30-as táblát?
Én alapvetően szabálykövető vagyok, de városom tele van ilyen sebességkorlátozó táblákkal olyan helyeken, ahol forgalommentes időszakban még akár 50-nel is balesetmentesen lehetne haladni.
30-cal nem életszerű a közlekedés átlag városi utcákon, ez a sebesség lakóövezetekbe való, ahol parkoló autókat kell kerülgetni, házak között kanyarogni.
Megfigyelésem szerint a 30-as korlátozó táblával ellátott helyeket valójában a 40 km/h a reális sebesség.
Ugyan, 6-os, magyarázd már el nekem, milyen egy proli, szerinted!
Egyébként, te minden közlekedési szabályt betartasz?
5-ösnek: amíg útfelújítás zajlott az egyik ilyen helyen, 30-as táblák voltak kitéve. Jogosan. Több évvel ezelőtt véget ért a felújítás, a táblákat nem vitték el. Nem azért, mert elfelejtették, elég frekventált szakaszról van szó.
Ugyan milyen logika szerint ugyanaz a megfelelő sebességhatár egy felújítás alatt álló úton, mint egy teljesen elkészültön?
T. Kérdező! én vagyok ma 12:31-től ma 12:40-ig, (7-10)
ma 12:53-asra írom
hát azért, mint amikor utat szűkítenek, vagy csinálnak, vagy azt se, de azt éveken át és olykor csak egy pár méteres szakaszon van ez, már előre kibsszák a lassító táblát az elejétől a végéig annak a szakasznak, amit annyi idő alatt szakaszonként megcsinálnak, mint keleten vagy nyugaton egy felhőkarcololót, vagy több száz km autópályát, vagy gyorsvasutat
ma 12:59-es vagyok
jah, a 3-as metró felújítása több idő volt, mint amennyi alatt 100+ éve a kisföldalattit megcsinálták tervezéssek-kivitelezéssel együtt, talicskával hordva a földet, meg lóval húzva... (itt ugye ez se kellett, csak a felújítás) ...
Nem a büntetés a lényeg, hanem az ésszerűség hiánya.
Az emberek nem tartják be a sebességkorlátozásokat. Kivéve talán a városi 50-et. Ha ésszerűbb korlátozások lennének, többen betartanák, ebben biztos vagyok.
Ha 30-as tábla van ott, ahol az 50 sem sok, arra mindenki legyint, és eszébe sincs annyival menni. Ha 40-es tábla lenne, többen lelassítanának, mert az már egy korrekt sebességhatár.
Lakott területen kívül ki megy 90-nel? Aki rendszeresen vezet, tudja, hogy a 90-nel hajtókat leelőzik ledudálják, seggébe másznak. Mai körülmények között inkább 100-110 a reális a legtöbb helyen.
Autópályán 130? Ez egy jó utazósebesség, de maximumnak kissé alacsony. Mondjuk, nem is a 200 az elfogadható. Mégis, számos kommentet olvastam itt más kérdéseknél, hogy mit keres valaki 130-cal a középső sávban. Pedig a max megengedettel megy! Érdekes az is, hogy a jobbra tartás szabályának betartását ELVÁRJÁK azok, akik maguk is szabályt szegnek a sebességtúllépéssel!
Amúgy, biztos vagyok benne, hogy nem azok válaszolgatnak nekem, akik maguk pedig betartják a sebességkorlátozásokat.
Azt is írtam, jómagam meglehetősen szabálykövető vagyok, és óvatosan vezetek. De ez nem akadályozhat meg abban, hogy megkérdőjelezzem bizonyos szabályok jogosságát.
Amíg érvényben van egy szabály, tetszik-nem tetszik, be kell tartani. De a "rossz" szabályok esetében nem az a megoldás, hogy megszegjük, hanem, hogy megváltoztatjuk őket!
Tisztelt Kérdező!
A Fővárosi Közlekedésbiztonsági Főfelügyelet sajtóreferenseként kérem, közölje privát üzenetben az Ön által észlelt rossz szabályok pontos helyét (település, utcanevek) hogy mielőbb továbbíthassuk illetékes kollégáinknak (a Megyei Közlekedésbiztonsági Alfelügyelet felé), és mihamarabb megváltoztathassuk azokat. Előre is köszönjük, hogy időt szán hazánk közlekedéskultúrájának javítására!
Tisztelettel
Maruti Mercédesz
Csak kíváncsiságból az összes eddig válaszoló felé: ti mindig annyival mentek, mint a megengedett?
Valahogy nem tudom elhinni...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!