Miért tesznek ki indokolatlanul egy csomó helyre 30-as táblát?
Én alapvetően szabálykövető vagyok, de városom tele van ilyen sebességkorlátozó táblákkal olyan helyeken, ahol forgalommentes időszakban még akár 50-nel is balesetmentesen lehetne haladni.
30-cal nem életszerű a közlekedés átlag városi utcákon, ez a sebesség lakóövezetekbe való, ahol parkoló autókat kell kerülgetni, házak között kanyarogni.
Megfigyelésem szerint a 30-as korlátozó táblával ellátott helyeket valójában a 40 km/h a reális sebesség.
Több okból sem helytálló a véleményed.
Elöször is, lakott területen nem az a lényeg, hoyg mennyivel lehetne haladni, hanem hogy olyan részeken, ahol gyerek, idös ember kerülhet az autó elé váratlanul, nem belátható keresztezödések vannak, stb. a elöforduló balesetek számát és súlyosságát csökkentsék.
Másodszor ha a szerinted megfelelö 40-es tábla lenne kinn, mindenki az 50-et tartaná reálisnak, szóval még így a legkevésbé veszélyes.
Meg egyszer számold ki, mekkora a különbség, ha egy autó 30-cal, 40-nel, vagy 50-nel ütközik, neglepödnél, mekkkora az eltérés.
De ezek nem olyan részek. Átlag városi utcák.
Arra viszont már én is gondoltam, hogy amiatt van, hogy úgysem tartják be, és akkor mennek végül is az adekvát sebességgel. Bár erre apellálva rakni ki táblákat enyhén szólva is fura eljárás.
Defenzív tipusú vezető vagyok. Direkt figyeltem, a kb. 40 km/h a biztonságos.
De ugyanez elmondható az országutakon sok helyütt elhelyezett 60-as, 70-es táblákról is. Azok közül is nagyon sok indokolatlan.
Véleményem szerint többen betartanák a szabályokat, ha azok életszerűek lennének.
A gyorshajtásból származó balesetek nem a 70 helyett 90-nel hajtók miatt történnek, hanem az erőszakos, másokra mit sem figyelő, magukat autóversenyzőnek képzelő száguldozók miatt.
Valószínűleg a legtöbbüknél okosabb vagyok. Szerénytelenül hangzik, de attól még tény. Bár ezt neked nem kell elfogadnod, hiszen semmit sem tudsz rólam.
De, a kérdésemre visszatérve, ahol MINDENKI többel megy, mint a megengedett (még a rendőrök is!), ott valami baj mégiscsak lehet a táblákkal.
ma 12:31-es vagyok
de van olyan út és kereszteződés, ami régen még máshogy volt lámpás (nem konkrét, csak telizöld), ami még régen egy sávos volt, de több sávos lett az út azóta, meg lekanyarodó lámpa kikerülő sáv, meg stb... és faluhatár utánra kitéve, előtte még 90-nel lehet menni, aztán faluhatártól 50-nel, aztán kereszteződés előtt fa mögött meg egy tucat ilyen-olyan tábla mögött a 30-as tábla (tucat ilyen-olyan tábla: reklám, meg erre van kórház is, meg fszomtudja mi, meg lámpás kereszteződés lesz, meg előzni tilos, meg egy tucat másik...)
Előző kettő vagyok, ha addig nem írt senki...
az is jópofa volt olykor, amikor még régebben volt, ahol KRESZ szerint 40-nel lehetett menni vasúti átkelőnél és olyannál is, ami holt sín, mert megszüntették és felszedték az út két oldaláról is a síneket, de az aszfaltnál ott maradt... és ott mértek...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!