Hova siet meg rohan mindenki az utakon? (bővebben lent)
Nem trollkérdés, tényleg kíváncsi vagyok a mögöttes okora..
Pár hete volt itt valaki, aki kezdő tanuló vezetőként ki akart állni egy parkolóból, és mivel lefulladt, néhány másodpercig elállta az utat. Erre aki odaért, türelmetlenül, aggresszívan kerülte ki. Valami ilyesmi volt. Innen jött egyszer a gondolat.
Másszor pedig onnan, hogy napi szinten saját magam is tapasztalom, hogy nem tartanak követési távolságot, kanyarban nekiállnak előzni a lassabb (vagy éppen a sebességhatárt betartó) járműveket, 90 helyett mennek 110-el, 130 helyett 150-el, ha kezdőként lassabban indul el egy zöld lámpánál, már dudálnak, stb.
Nemrég tanultam vezetni én is, pár hete van jogsim, de az volt a tapasztalatom az oktatás alatt is, még a tanulóvezetőt sem tisztelik, őt is képesek a lámpánál ledudálni, agresszív módon záróvonalon bevágva elé előzni, ráadásul mindenzt a legváltozatosabb járművekkel csinálják (szóval ha lehet, ne hegyezzük ki a BMW-kre a kérdést), van minden: terepjáró, furgon, platós kisteherautó, kamion, taxi, Suzuki WagonR-es "piacos nyugger" bácsi, tegnap pl. egy régi ócska Fiat Multipla-t láttam kamikáze módon előzni, szóval nem járműfüggő...
Milyen okok vannak amikor tényleg annyira kell sietni valahová, hogy a közlekedési szabályokat se tartják be az emberek?
Illetve ha tényleg időre kell odaérni valahová teszem azt, nem egyszerűbb hamarabb elindulni - belekalkulálva a lassabb járműveket -, mintsem rohanni félőrült módjára, veszélyhelyzeteket okozva? Mire fel ez a türelmetlenség?
Értelmes, vitamentes válaszokat, beszélgetést. Köszönöm!
#12 Attól függ. Ha te csak a kisvárosi közlekedésben vagy otthon, akkor nem csoda, ott nem sok vizet zavar.
De egy nagyforgalmú belváros már egészen más helyzet. Ha kialakul egy ritmus, amit mindenki fel tud venni és be tud tartani, az közlekedésbiztonságot tekintve a legjobb helyzet. Egy totálisan ideális helyzetben a közlekedés annyira sima és DINAMIKUS lehet (én meg ezt a szót utálom amúgy), hogy jóformán nem is kell figyelned semmire, mert körülötted nem történik semmi váratlan. Egyetlen egy személy kell, aki kilóg a sorból és a ritmus azonnal megtörik. Amint a ritmus megtörik, elindul egy lavina. Erről vannak amúgy nagyon jó animációk és szimulációk az interneten, hogy miért alakulnak ki dugók. Egyszerű: valaki megtöri a ritmust, a körülötte lévők lereagálják, aztán az azok körül lévők, aztán aztán aztán... elindul egy hullám, ami nagyon sokáig és nagyon messzire kihat. Itt van egy példa a sok közül: https://www.youtube.com/watch?v=iHzzSao6ypE
Önmagában persze ez nem olyan nagy gond és jön tőled a válasz, hogy "5 másodperccel később vered ki otthon a farkad"... na igen, ha mindenképpen ragaszkodsz az értelmetlen megnyilvánulásokhoz, azonban ha hajlandó vagy mindezt közlekedésbiztonsági szempontból végiggondolni, akkor szerintem magyaráznom sem kell, hogy ez a helyzet balesetveszélyt teremt.
#15 Ja amúgy ennek szemléltetéséhez nem kellenek autók.
Biztos láttál már életedben rendezett katonai vonulást, ugye? Ilyet: https://www.youtube.com/watch?v=XbKJf18DddE
Vagy különböző koreográfiákat, mint pl. ez: https://www.youtube.com/watch?v=6o0lzaJ2Xrg
Nem kell hozzá sok képzelőerő, hogy mekkora fennforgás lenne belőle, ha csak egy ember úgy döntene, hogy ő nem hajlandó felvenni a koreográfiát, aminek az autós megfelelője az, hogy leszarja és megtöri a ritmust. Instant káosz.
#17 Jaaa értem. Megyek és megölök valakit, de aztán még véletlenül se hívd rám a rendőrséget, mert ez van, ezt kell szeretni, vagy megszoksz, vagy megszöksz.
Hála istennek a világ nem így működik. Szépen is néznénk ki... a KRESZ megemlít olyan fogalmakat, mint "indokolatlan", illetve "veszélyeztetés". Aki INDOKOLATLANUL lassan halad, az VESZÉLYEZTETI mások testi épségét, veszélyhelyzetet teremt. Te most próbálod a szabálysértést úgy eladni, hogy "máshogy vezet", mint én. Ja hát oké akkor én meg ha adót csalok akkor egyszerűen csak máshogy élek, mint te. Rögtön tök jól és ártatlanul hangzik, de mint mondtam, a világ nem így működik. Mindent le lehet írni szép ártatlan szavakkal, de attól még nem válik minden legálissá.
Amúgy igazából nehéz megfogni mi a gond. Egyszerűen az autó maga egy csomó rossz tulajdonsággal tudja felruházni az embert.
Egyrészt ott van a névtelenség. Mint ahogy tömegben is "keményebbek" úgy az autó 1,5 tonnája mögé bújva is bátrabbak az emberek.
Alapból elvesztik minden türelmüket, és józan ítélőképességüket. Már akinek egyáltalán létezik.
Alapból a mai autók erősek. Még a legkisebb 3 hengeres turbós kávédarálóval is lehet "játszani" meg "dinamikusan közlekedni". Átlag autó is hozza 10 mp körül a 100-at és tartja a 150-160 tempót.
Valahol ott ment el az egész, hogy az autózást még mindig sokan "élménynek" tartják és ennek megfelelően is közlekednek és leszólandó, "csicska" dolognak számít ha valaki csak el akar jutni A-ból B-be.
Pedig a mai viszonyok között sajnos el kell fogadni, hogy nem egyedül vagyunk az utakon, és ez is olyan lett mint a sorban állás a boltban.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!