Léptél már át záróvonalat azért, hogy levágj egy kanyart?
#19: itt pl. hangsebesség felett kéne érkezni a mentőnek, hogy ne lássam, bár nem tudom hogy venné a kanyart ezek után.
Igen, de nem teljesen kanyart, hanem kereszteződést.
Főútvonal lekanyarodósávja (balra kanyarodásnál) nagyon ki van húzva, szinte már visszafele kell kanyarodni. A hely jól belátható, így rendszeresen egészséges íven (záróvonalat átlépve) kanyarodik arra mindenki.
Valaha rally-versenyzőnek készültem. Nem ment rosszul, de anyagiak hiányában nem lett belőle semmi... Ma már az új kocsijaimnál sem próbálom ki, hogy "mennyit megy", már nem szeretem kínozni őket. A jelenlegi nyolcadikban háromezres fordulattal megy 230-al. Szerintem ez több, mint elég.
A munkahelyem 11 km-re van gyönyörű erdős, kanyargós úton, így relakszálás okán gyakran megyek 60-70-el, ha nem tartok fel senkit.
Félévszázad alatt több, mint 2.000.000 km-t vezettem, balesetet nem okoztam. Hogy eléggé tempósan vezetek, arra tanúm az ORFK sebességmérő rendszere... Mindannyiunknak van egy beszédmódja, egy sétálási sebessége, és persze -egyebek mellett- van egy autóvezetési stílusa is.
A hosszú gyakorlatom alatt azt a megállapítást tettem, hogy ha az emberek "normálisok" lennének, és tudnának is autót vezetni, illetve általában segítőkészen közlekedni, akkor a "Közúti Rendelkezések Egységes Szabályozása (rövidítve: KRESZ)" nevű rendeletre (és benne a záróvonalra!) egyáltalán nem lenn szükség! Amennyire én tudom, az útburkolati jelek tájékoztató vagy tiltó táblák nélkül nem érvényesek, mert hóban, sárban, avarban nem látszanak. Mikor vezetni kezdtem a mai útburkolati jeleknek még az 5 (öt!!!) százaléka sem volt felfestve, és "arányúsítva" mégsem volt több baleset.
Állítólag elítélendő, szabályellenes, büntetendő, élet- és balesetveszélyes, ha az autó (autós) a számára kötelező érvénnyel kijelölt sávot önkényesen, (forgalmi vagy műszaki) ok nélkül elhagyja... Bizonyára így van, és természetesen nem írom azt, hogy ezen jelzések a "mazsolák"-nak vannak felfestve, akiknek sikerélmény, ha a sávjukban maradva érnek el céljukhoz. Nem kell mindenkinek "19-re lapot húzni"...
A magasugrás világcsúcsa 245 cm, én mégis büszke lennék, ha az 140-at még át tudnám ugrani...
Nézetem szerint autót vezetni -a helyváltoztatáson kívül- az összes veszélyeivel együtt is egy nagyszerű játék. Ha te szlalomozva akarsz menni, akkor úgy mész, ha levágod a kanyart, hát levágod.. Ennek feltétele, hogy teljes mértékben legyél tisztában azzal, hogy mit csinálsz, milyenek a körülmények, a forgalomi-, út- és látásiviszonyok.
Eddig négyszer voltam "mentőautó", ebből kettő agyvérzés volt, és nem nagyon érdekelt, hogy mennyire büntetnek a városi 200-as sebességért! Egyébként mindkettő túlélte, de ahhoz bizony kellett is ez a tempó. Annyi bizonyos, hogy utána még negyedóra múlva is remegett kezem-lábam, de ha kellene újra megtenném akkor is, ha megbüntetnének érte. Egyébként a négyből egyszer sem büntettek, pedig lezárt félsorompón is áthajtottam...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!