Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerintetek jár büntetés...

Szerintetek jár büntetés azért, ha záróvonalat léptem át egy traffipax előtt ilyen körülmények mellett?

Figyelt kérdés

Mai napon egy kihelyezett traffipax-szal volt szerencsém találkozni. Használom a Waze alkalmazást, jelzett is nekem, így tudomásul vettem annak jelenlétét. A sebességhatárokat betartva, a traffi előtt nem sokkal egy záróvonalas szakasz következett, azonban az út szélén egy vélhetően ittas bácsi kóvájgott elég bizonytalan úttartással. Mivel elütni nem akartam, ő viszont nem húzódott le, így kénytelen voltam a záróvonal átlépésével (lehet csak érintésével, már nem tudom) kikerülni őt, majd visszasorolni a sávomba. A rendőr nem állított meg az incidenst követően. Ezért járhat büntetés, vagy ez indokolt manővernek minősült?


Büntetésre (csekk postázás) mikor számíthatok, ha lesz egyáltalán?



2022. ápr. 18. 14:20
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
11%

A záróvonalat NEM lépheted át, minden esetben büntetendö.

A biciklis esetében meg le kell fékezni.

2022. ápr. 18. 14:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 A kérdező kommentje:
Nem mondtam, hogy biciklis volt. Sétáló bácsi volt, aki meg-meg álldogált helyben, közben beszélgetett mással (aki már nem az úton tartózkodott, hanem mellette). Biciklis esetén megérteném a dolgot, mert ő legalább halad valamekkora sebességgel. De itt ő akadályozta a forgalmat.
2022. ápr. 18. 14:30
 3/15 anonim ***** válasza:
15%
Teljesen mindegy, hiába ö volt, aki akadályozta a forgalmat, ez téged nem jogosít fel a záróvonal átlépésére, itt is a fékezés/megállás a megoldás, ha szabályosan akarod csinálni.
2022. ápr. 18. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
35%

Így leírva nincs a rendeletben, de fokozatos óvatossággal csak akkor lépheted át a záróvonalat, ha a tovább haladás másképpen nem lehetséges. Megállóban álló busz nem ilyen. Beszélgető bácsi nem ilyen. Tehenek az úton még mindig nem.

Ha fel van bontva, ha sittes konténer van letéve stb. viszont taetósan ellehetetleníti a közlekedést.

És ne a rendőrnek akarj megfelelni, hanem biztonságos közlekedésre törekedj.

Nem viccből van ott az a vonal.

2022. ápr. 18. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
41%

Ez hülyeség, amit #1/#3 mond. A KRESZ előírja, hogy a közlekedésben résztvevőnek (azaz neked, mint sofőrnek) kötelességed minden körülmények között a biztonságot szem előtt tartanod és bármi történik, a lehető legbiztonságosabban kell eljárnod.


Ebben az esetben 2 opció létezik:


1. a lefékezős opció, amit a másik válaszoló mond. A potenciálisan mögötted érkezők vélhetőleg nem fogják látni a gyalogost miattad, ezért nem lesznek rá felkészülve.

2. záróvonal átlépéses módszer


Nyilvánvaló, hogy a záróvonal átlépés is jelenthet kockázatot, de feltételezem, hogy nem jött a szembesávban senki, akit zavartál volna a záróvonal átlépésével. És pont ez a lényeg: a záróvonal átlépésével te kontrollálod a biztonságot. Ha senki nem jön veled szembe, akkor a záróvonal átlépéssel SENKIT nem veszélyeztetsz és egy apró halvány lehetőség sincs a problémára, ellenben ha fékezel, akkor az veszélyt hordoz magában. Például a hátulról érkező figyelmetlenségből beléd hajthat. Vagy mivel nem tudja miért fékezel, előzni próbál majd (mert ha te nem szarod le a záróvonalat, akkor majd leszarja ő, csak ha ő szarja le, az veszélyesebb). Egy szó mint száz, a fékezés a veszélyesebb megoldás, akárhogyan is nézem.


Nem mellesleg a KRESZ azt is kimondja, hogy az egyes manővereket a forgalom lehető legkisebb mértékű korlátozásával kell végrehajtani. Szerintem mondanom sem kell, hogy ennek tekintetében szintén az átvágásos módszer a választandó.

2022. ápr. 18. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
39%

#5 Ja és még valami: a KRESZ azt is kimondja, hogy kikerülni tisztes, biztonságos távolságot tartva kell. Egy út szélén álló autót könnyű kicentizve kikerülni, de egy botorkáló öregembert? Lelassíthatsz 20km/h-ra, de ilyen tempóval haladva is beborulhat az autód elé és ilyen tempóval elütve is meghalhat. Ki lesz a hibás? Te, mert centikkel mellette akartál elhaladni, miközben a bal oldaladon ott volt 3 méternyi kihasználatlan tér.


Ilyen esetben át kell lépni a záróvonalat, pont. A KRESZ a biztonságot preferálja mondvacsinált szabályok helyett és a biztonság azt mondja, hogy a vonal átlépése a jó megoldás.

2022. ápr. 18. 15:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
14%

5. 6. Soha nem szeretnék veled az utakon találkozni.

A piroson is át lehet menni, ha nincs ott senki? Kanyaridhatok balra a tiltás ellenére éjszakai magányomban?

2022. ápr. 18. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 anonim ***** válasza:
53%

#7 Elnézést, mondtam én olyat, hogy BÁRMIKOR át lehet hágni a szabályokat, ha nincs ott senki? Nem hinném. Én nem emlékszem ilyenre.


Azt mondtam, hogy a biztonság az első. Bocsánat, javítok: nem én mondom ezt, hanem a KRESZ. A KRESZ kimondja, hogy a biztonság az első. Nem, nem mehetsz át csak úgy a piroson, mert a pirosnál való megállás nem okoz veszélyhelyzetet.


Ellenben viszont átmehetsz a piroson, vagy kanyarodhatsz bárhová tiltás ellenére, ha például jön mögötted a mentő/rendőr/tűzoldó megkülönböztető jelzéssel és nincs jobb opció. Hangsúlyozom: ha nincs jobb opció. Ezt csak azért hozom fel, hogy észrevedd, hogy a közlekedésre vonatkozó alapvető szabályok betartása az esetek 99%-ában szükséges és fontos, azonban vannak speciális esetek, amik felülírják a szabályokat.


Nyugodtan találkozhatsz velem az utakon, én betartom a szabályokat. De betartani is csak azt lehet, amit tudsz. És ezért tudom, hogy az emberélet védelme védelme felülír egy szaros festékcsíkot.

2022. ápr. 18. 16:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/15 anonim ***** válasza:
55%
Engem nem érdekel, hogy mit gondol majd a fix traffi után az operátor. Ha tántorog valaki az út szélén és nincs más a közelben, a lehető legjobb kompromisszum nagy távolságot tartva kikerülni az illetőt. Nincs de, nincs hàt...
2022. ápr. 18. 17:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 anonim ***** válasza:

Ez bizony a 22-es csapdája, nagy szükség lenne a jelenleg hatályos KRESZ kiegészítésére ezzel kapcsolatban, ami tisztázza, hogy pl. a kérdésben említett esetben pontosan mit tehet az autós és mit nem.


Ha a kresz jogszabályt nézzük, abból nem következik, hogy átléphető lenne a záróvonal. Régebben a jogszabály mellé kiadtak egy hivatalos jogértelmezést, magyarázatot, amely címe:

„A közúti közlekedés szabályai és értelmezésük”.

Csakhogy kb. 15 éve ez az értelmező rész már nem található meg a jogszabály könyvben kiadott formájában, mint ahogy hiába keressük az internetes jogszabályok között, ott sem lelhetünk rá.

Ebben a régi értelmezésben szerepel a következő:

"A záróvonal egyéb esetben csak végszükségi helyzetben (pl. elromlott jármű kikerülése, baleseti veszély elhárítása) léphető át. Ilyenkor is a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. alkalmi irányító személyállítása) mellett."

Ugyanakkor azt is tudni kell, hogy ha egy ilyen egyedi esetben a záróvonal átlépésével balesetet okozunk, akkor annak a felelősségét viselnünk kell.

2022. ápr. 18. 23:24
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!