Ha betartasz szigorúan minden közlekedési szabályt, akkor nem okozhatsz soha balesetet?
Ha valaki indokolatlanul lassan halad előttem, azt egyszerűen kielőzöm, és még élvezem is a gáz fröccsöt.
Ha valaki indokolatlanul lassan halaf előttem, de nem tudom kielőzni mert sűrű a szembe forgalom, akkor várok kb 10 mp-t átlagosan, és kielőzöm. Élvezem ezt is.
Ha valaki indokolatlanul lassan halad előttem, de nem tudom kikerülni pedig nincs szembe forgalom, az a következőket jelenti:
1.kanyargós az út, veszélyes kanyarokkal
2.vadveszély
3.rossz minőségű az út
4.időjárás, eső, köd, fagy
1+2+3+4= nem indokolatlanul halad lassan.
#21 A KRESZ nem szól olyanról, hogy "szabad indokolatlanul haladni abban az esetben, ha a mögötted haladó ki tud előzni azonnal, vagy maximum 10 másodperces várakozással". Itt most pusztán szabályokról van szó, semmi másról. A szabály szerint indokolatlanul haladni tilos, kész. Nyugodtan lepontozhattok, de attól még nem lesz igazatok. Ez egy objektív téma.
A szubjektív témában pedig nyilván csak vélemények vannak, igazak nincsenek. Én csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy amit a sebességkülönbség és a lassú haladás veszélyeiről írtam, azok statisztikákkal alátámaszthatóak. Tudom elcsépelt példa, de igaz: a német autópálya korlátlan szakaszain statisztikailag semmivel sincsen több baleset, mint bárhol máshol. Sőt, a saját országos statisztikájuk szerint a bundes-en 5-ször több baleset történik, mint az autópályán. Az autópályán sokkal példásabb a viselkedésük a miénknél, amibe beletartozik az is, hogy NEM HAJTANAK 80-NAL! A bundes viszont ahogy itthon, úgy náluk is tipikusan az a hely, ahol egyáltalán nem ritka a tatás döcögés. Láss csodát, melyik az 5-ször balesetveszélyesebb a kettő közül...
#22: a kresz pontosan ezt írja:
"Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
Tehát ha nem akadályozza a forgalmat (nincs mögöttes forgalom vagy belátható időn belül van lehetőség előzésre), akkor nem tilos indokolatlanul lassan haladni.
De, okozhatsz, csak sokkal nehezebben, mintha jó sok szabályt megszegnél. Vannak rosszul szabályozott területek, csak egy példa:
Egyirányú, de kerékpárral ellenirányból is megnyitott útról balra kanyarodsz. Ehhez ugye teljesen balra kell húzódnod a bekanyarodás szabályai szerint mert nincs kivétel erre az esetre. És ott pont nekedkanyarodik egy bringás jobbra kisívben. Mindketten szabályosak vagytok, mégis kész a baj.
Én rám már kétszer szólt a motoros rendőr Németországban, mert a közúton a megengedett 100 km helyett minek totyogok majdnem 90-el.
Lelassitott mellettem és intett hogy mi van és hogy haladjak gyorsabban, mert mögöttem már kezdett torlódás lenni.
Ha indokolatlanul betartasz minden KRESZ-szabályt, azt is betartod, hogy a személy- és vagyonbiztonság megőrzése érdekében minden tőled telhetőt meg kell tenned. Na már most, a minden tőled telhető az nagyon szubjektív, még ha profin előrelátsz, mérlegelsz, cselekszel egy másodperc alatt, az sem garantál semmit. És ezt tanítják is a tanfolyamon.
(Amúgy ha betartasz minden szabályt, akkor is történhet akár miattad is baleset, mert pl. mi van ha egy záróvonal átlépésével sikerülne megúszni egy balesetet, de te ezt nem tetted meg, mert szigorúan betartottad azt a szabályt is?)
#28
Azt a szabályt felülírja, hogy a baleset elkerülése érdekében mindent meg kell tenned, ebbe benne van a záróvonal is. Tehát ha ennek ellenére mégsem léped át a baleset elkerülése végett, akkor szabálytalan voltál.
#25 Ha ezek megtörténnek akkor is te vagy a hibàs.
durrdefekt: Nem az útviszonyoknak megfelelő sebességgel közlekedtél. Ha csak úgy a semmitől durrdefektet kapsz akkor is KRESZ-t hágtál át mert nem győződtél meg az autó műszaki állapotáról.
Vaddisznó: Szintén nem megfelelő sebességgel közlekedtél, ugyanis a KRESZ szerint minden egyes váratlan akadály előtt meg kell tudnod állni.
Elmegy a fék: Nem győződtél meg gondosan arról, hogy az autó műszaki állapota alkalmas a forgalomban való részvételhez.
Akárki akármit mond, ha mindenki úgy vezetne, ahogy a nagykönyvben megvan írva nem történne baleset.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!