Szerintetek a gyakoribb átfogó közlekedési ellenőrzésekkel és szigorúbb büntetésekkel lehet/ lehetne javítani a baleseti statisztikákon vagy aki képtelen a szabályok betartására annak teljesen mindegy?
A szigorúbb büntetésekkel mindenképp lehetne.
Csak sajnos ehhez drákói szigor kellene, viszont ez nem érdeke az államnak sem.
Egy példa, amivel nagyon is lehetne javítani, ha pl a 3. gyorshajtásod után (sebesség túllépés mértékétől függetlenül) ugrana a jogsid 10 évre.
Vagy pl egy gyorshajtási bírság legalasó tétele, 200.000 forint lenne, a legnagyobb tétele pedig mondjuk a jelenlegi 300.000 helyett, 3.000.000 Ft.
A piroslámpán való áthajtást büntessék pl 5 év jogosítvàny bevonással, plussz 1.000.000 Ft pénzbírsággal (nem a sárgán való áthaladást)
Valamint, mivel szerencsére kezdenek elterjedni a drónok is a közúti ellenőrzésre itt magyarban is, a követési távolságot is lehetne a segítségével jobban ellenőrizni.
Ott is, aki nem tartja be, jogis bevonás, és jelentős pénzbírság.
Lehet több balesetet okoz a követési nem tartása, mint a gyorshajtás.
Hát igen, arról nem is írtam, bár nyilván mindenről nem is lehet pár mondatban.
Nyilván, aki ittasan vezet az nagyon felelőtlen, eléggé szomorú abba belegondolni, hogy egy ittas vezetőt mennyire nem érdekli sem a maga, sem más testi épsége, élete.
Én soha vissza nem adnám a jogosítványt egy ittas vezetőnek.
Én 6 éve vezetek, több mint 300.000 kilométert tettem meg, ha én nem ültem be soha 1 korty sör után sem a volán mögé, más is megtudja csinálni.
Nem akarom magam fényezni, én is mentem már át piroson, én is hajtottam már gyorsan, én is nyomkodtam már telefont vezetés közben, de igyekszem nem szabálytalankodni, nem véletlenül vannak ezek a szabályok.
#1 Sajnos a követési távolságot nem mindig lehet betartani. Városban nagy dugóban szinte lehetetlen, autópályán nagyobb forgalomban szintúgy.
Ennek ellenére én is idegesítő jelenségnek tartom ha valaki a seggembe mászik és bizony súlyos baleseti tényező. Én nem vezetek régóta, m3g csak 2 éve lesz Augusztus elsején, de majdnem lett rögtön 2 balesetem is abból, h nem figyeltem ezekre. Azóta ahol tehetem csak betartom. Olyan is volt, hogy éjjel - nappal csak 120 felett közlekedtem és szakadó esőben előzgettem úgy, hogy azt se láttam, hogy hol van az út.
Ebből is kis híján balesetem volt. Mindent megtanultam röpke 2 hónap alatt. Azóta mindenre figyelek. Szerencsére én nekem nem kellett baleset ehhez.
#1
Ez így tök jó hogy minden kihágást azonnali fejlövéssel büntetnél, de szerinted működne? Hidd el hogy nem.
Néz körül mi megy otthon. Mindenki rohan, az emberek idegesek, tolonganak, áttaposnak a másikon. A család elmegy vásárolni és a madaras teszkónál több sorba állnak be, végül oda pakolják fel a szrjaikat ahol leghamarabb kerülnek sorra. A legviccesebb amikor a nyuggerek csinálják pedig ráérnek egész nap.
Ez a feszült nép ott engedi ki a gőzt ahol tudja, ez meglátszik a közlekedésen is ahogy az autósok bevágnak, dudálnak, letolják a másikat, bunkóskodnak néhány másodpercért. Ha ezt az egyik pillanatról a másikra elveszed tőlük, akkor a felgyülemlő feszültség miatt felgyújtják az országot. Szerinted még senkinek nem jutott eszébe hogy szigorítsanak? Dehogynem...
A legjobb az lenne ha az okokat szüntetnék meg
A büntetési tételek szigorítása semmit nem oldana meg; ez jelenleg is látszik. Visszatartó ereje a büntetés elkerülhetetlenségének lenne.
Hiába jár egy gyorshajtásért akár 300000 forintos csekk, ha azt csak minden százezredik esetben kapja meg az elkövető. Ellenben 1-2000 forint is jelentősen csöklentené a szabálysértést, ha azt minden esetben megkapná - akár naponta többször is...
#6
Sikerült megértened a lényegét, ügyes vagy! Jár a keksz!
Átfogó közlekedésrendészeti ellenőrzés .... konkrét szűrés és random kiválasztás. Ezt jelenti. Vagyis hosszabb időn át tart, egyik nap alkohol és kábszerfogyasztók kiszűrése a cél, másik nap lejárt jogosítvány és forgalmi engedély, harmadnap sebesség ellenőrzés, negyedik nap biztonsági öv használata és stb. Lényeg: ellenőrző rendőrök mindennapos látványa.
Ezután csak a helyszínek kiválasztása és az ellenőrzések időpontja-tartama a kérdéses. Forgalmas főútvonalakon? Csúcsforgalomban? Mondjuk a Nagykörúton v. a Rákóczi úton egyidőben egymás után 3 helyen is? Máskor az Üllői úton egyszerre 4-5 helyen? A menetirány szerinti egy forgalmi sávos utakon meg ne is legyen? Mivel a forgalomból kiemelt gépkocsit kerülgetni kellene.
Lenne ennek balesetcsökkentési hatása?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!