Ha ilyen sok baleset van manapság a vasúti átjárókban, miért nem korlátozzák a vonatok sebességét, legalább az átjárók környékén?
"Az átjárótól a pálya maximális sebességével számolva kb. 1 percnyire két érzékelő van. Ezekből kiszámítható a vonat sebessége."
Na és egy ott várakozó ember, honnan a bánatból tudja, hogy az adott pályán mennyi a maximális sebesség??
Menjen végig a sinek mentén, keresse a táblát? :D
Addigra kivasalja a vonat. :P
"Na és egy ott várakozó ember, honnan a bánatból tudja, hogy az adott pályán mennyi a maximális sebesség??"
Anyám, borogass! Hogy jut eszedbe ekkora hülyeség?
Nem a várakozó embernek kellene kimérni az érzékelők helyét, hanem a MÁV berendezéseinek telepítésével megbízott szakembereknek.
A pálya maximális sebessége pedig annyi, amennyivel a pálya alkalmassága alapján a vonatok maximálisan mehetnek. Amennyi a pálya engedélyében, minősítésében szerepel.
#23
"Az autósokat + engem ez egyáltalán nem izgat. :P"
Engem izgat, hogy miért kell a sorompónál 5-8 percet várni feleslegesen. És ha éppen jön vonat a másik irányból is, akkor néha kétszer ennyit. Amikor 1-1 perc is elegendő lenne.
És szerintem jelentős számban más autósokat is bosszantja ez a dolog. Persze akik nem fogják fel, hogy ez lehetne másként is, azokat nem.
25: Oszt nem mindegy már a MÁV-nak? Úgy is náluk ócskavas minden.
Ha nagy a kánikula, vagy -5 fok van, már pattan el ott minden. :P
"Minek zavarja az úti közlekedést? Milyen jogon?"
Nem a vasút keresztezi a közutat, hanem a közút a vasutat, tehát nem a vasút lép be a te közlekedési területedre hanem te az övére, ami fokozottan balesetveszélyes közeg, így az elsőbbséget minden körülmény között biztosítani kell a vasúti jármű számára, nem véletlenül kell várnia a megkülönböztető jelzéssel közlekedő járműveknek is. A sorompó ott lehet több percig zárva ahol nagy a vasúti forgalom és két irányú keresztezés történik vagy egy vonat csökkentet sebességgel halad az előtte foglalt térköz miatt, esetleg az átjárót fedező érzékelő és az átjáró között megállóhely van és ott az áthaladó vonat menetrend szerint megáll. Olyan esetben fordulhat elő még ilyen, ha főjelzővel fedezett teljes sorompó van amit nem automatikusan működtetnek, ilyen esetben a sorompót zárva tarthatják 10 percig is. Ez szívás nincs mit vele tenni szerencsére ilyen forgalmas átjáróban csak két helyen található meg idehaza.
Itthon is teljesen európai standardoknak megfelelő berendezések fedezik az átjárót, csak sok időnek tűnik amire oda ér a vonat fény/csapórudas sorompónál 1 percen belül bizony vonat fog elhaladni, ha ez tovább marad zárva ezen felül is érkező vonat várható, tehát az áthaladás életveszélyes.
"Az autósokat + engem ez egyáltalán nem izgat." hát igen látszik is a baleseti statisztikákból ez a mentalitás. Elmondom neked a mávot sem izgatja különösebben ha te a sínre hajtasz, ezért nem fognak a biztonsági előírásokon változtatni. Egyszerű, vagy betartod ezt és nem hajtasz a sínre vagy vállalod a kockázatot, ha túléled akkor a máv biztos kár igénnyel fog élni feléd, mert nem 2-300 ezer forint egy mozdony javítása, valamint a mozdonyvezető fizetett szabadsága ezek után.
A kérdező válaszára is válaszolva. A vonat 20 km/h-val is halálra tud gázolni bárkit, így is nagyon alacsonyak a túlélési esélyek egy gépjárműben. Beláthatatlan átjárókban, ahol mind a közút mint a mozdonyvezető számára nehezen belátható a kereszt valóban csökkentet sebességgel közlekednek a vonatok, de max idő tud így adni a szabálytalanul áthaladóknak.
27: " tehát nem a vasút lép be a te közlekedési területedre hanem te az övére,"
Ez kb. 80%-ban nem igaz, mert egy út ősidők óta már meg van és a vasút csak utólag épitette rá az átkelőt, úgy hogy a vasút zavarja a közlekedést.
Még a vasútnak állj feljebb. :P Hát legyen nála sebességkorlátozás, úgy is csak egyirányba halad, nincs más dolga, csak egy bojler ócskavas...
28
"Még a vasútnak állj feljebb. :P Hát legyen nála sebességkorlátozás, úgy is csak egyirányba halad, nincs más dolga, csak egy bojler ócskavas..."
Szóval lassítson a vonat? Most milyen logika mentén gondolod ezt? Ez a bojler ócskavas, ha tanultál fizikát biztos tudod, hogy begyűr maga alá, nem úgy lassít, mint te a kis autóddal. Minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb a tehetetlenségi erő. Nos egy átlagos csatolt motorvonat is majdnem 200 tonna, ennél csak kb. nehezebb szerelvények vannak, már csak egy mozdony átlagosan 80 tonna. Tehát ha lassít ugyan ott zárja le a sorompót, de lassabban éri el, így a forgalom és a vonat is több időt veszít. Gondolkozz már kicsit…
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!