Ha egy körforgalomban úgy ütközik két autó, hogy egyszerre hajtottak be a körforgalomba, akkor ki lesz a hibás?
Pl. itt a két sárgával jelölt autó egyszerre hajt be a körforgalomba, de a bal oldali lendületesebben (nyilván még szabályos sebességgel de jobban tud kanyarodni az autója, mert jobb a futóműve pl. Porsche sportkocsi) míg az alsó sárga szintén szabályos, de lassabb sebességgel (gyengébb autó pl. Swift) hajt be a körforgalomba.
Baleset esetén így 3 variáció létezhet:
* A Porsche hátulról belehajt a Swift-be
* A Porsche a Swift bal hátuljával ütközik (kvázi fifty-fifty)
* A Swift a Porsche hátulját kapja el
Én azt gondolom, hogy az 1. és 3. variációnál nincs kérdés ki a hibás.
De a 2.-nál ki lenne a hibás?
És en bloc arra mi a szabály a kresz-ben elsőbbségadás szempontjából, ha két autó egyszerre megy be a körforgalomba?
Vagy csakis az számít ki mikor milyen pozícióban van a körforgalomban függetlenül a behajtási sebességtől?
Azért kérdezem, mert rendszeresen járok úgy, hogy normális korrekt tempóval (nem öreguras, de nem is telepi h**egyerek) hajtok be és a jobb kezem felől valaki lendületből úgy beugrik a körforgalomba, hogy olykor kicsit fékeznem is kell.
Ugyanennek az inverze, amikor én már hajtanék be a körforgalomba, de balról látom, hogy nagy sebességgel egyszerűen "behajítja magát" a körforgalomba és inkább megvárom amíg végigszáguld előttem, mert az én tempóm miatt hátulról belém jönne ha behajtanék. Na! Vagy pl. ilyenkor ki lenne a hibás?
Ilyen szituációkkal mit lehet kezdeni?
Az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti hirtelen fékezésre vagy irányváltásra az elsőbbséggel rendelkezőt.
Ha úgy következik be az ütközés, hogy azt a Porsche csak hirtelen fékezéssel tudta volna elkerülni, akkor a Swift nem adta meg az elsőbbséget és a Swift a hibás.
Ha csak nem hirtelen fékezés kellett volna, ahhoz hogy a Porsche ne ütközzön hátulról, akkor ő.
"Arra mindig szamitani kell hogy a bal felol belepo kocsi meg se all (nem is kotelezo megallni), hanem egybol behajt.
"
Ezaz, erre akartam kilyukadni! Tehát végső soron az adja meg az elsőbbséget - függetlenül hogy amúgy a másik még a körforgalom közelében sincs - akinek gyökkettővel tud csak kanyarodni az autója.
Mert én hiába érek oda előbb, ha a Porsche egy 60 kph-s hajtűkanyarral beb***a elém az autóját (amit nyilván bír az a kocsi), akkor én leszek a hibás, hiába voltam "helyzeti előnyben".
Nyilván ez szűk (bevásárlóközpontos) körforgalmaknál jellemző, amit írok. Ilyen helyeknél gyorsabban kell dönteni és az autók közelebb kerülhetnek. Nagyobbaknál nyilván jobban lehet előre látni a másik mennyivel közelíti meg a körforgalmat.
De mondjuk egy ilyen esetet képzeljen el valaki...:
Itt majd ki lesz az okos, ha koccanás történik...?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!