Ha ilyen sok baleset van manapság a vasúti átjárókban, miért nem korlátozzák a vonatok sebességét, legalább az átjárók környékén?
A vasút csináljon magának minden átjáróban felüljárót vagy aluljárót és ott nyargaljon tovább!
Minek zavarja az úti közlekedést? Milyen jogon?
#11 Vagy lehet a másik véglet, 20 km-enként egy-egy vasúti átjáró, az is nem szaros sorompóval, hanem orosz módra felnyíló rámpával biztosítva.
"A vasút ... Minek zavarja az úti közlekedést? Milyen jogon?"
Nem az a baj, hogy zavarja. Hanem az, hogy lustaságból és a hatalmi pozíciójával visszaélve TÚLZÓ MÉRTEKBEN zavarja. Pedig lenne gazdaságos megoldás ennek csökkentésére.
Itt néhányan fordítva ültök a lovon.
A baj nem a vasúti átjárók léte, de még csak nem is a biztosítás módja. A baj sokkal inkább az, hogy megnőtt a társadalom rizikótoleranciája, romlott a biztonságkultúra, többen, többször hajlandóak aránylag kis előnyért szabálytalan, kockázatos manővereket végrehajtani.
Ezért erről a pszichológiai oldalról kell az egész kérdést megközelíteni. Például ha ez az előny kisebb, mert például igen nagy a hátrányos jogkövetkezmények valószínűsége, akkor máris kevesebben hajtanának a vonat elé. Sőt, a kamion elé vagy át a gyalogoson... nem folytatom a sort.
"például igen nagy a hátrányos jogkövetkezmények valószínűsége, akkor máris kevesebben hajtanának a vonat elé."
Tehát van egy helyzet, ami annyi ésszerűtlen várakozásra készteti az embereket, hogy ez egyesekben átlép egy határt és szabályt sértenek. erre az volna a megoldás, hogy növeljük meg a kényszerítés erejét?
Még nem láttam senkitől ellenérvet, hogy miért nem lenne jobb a várakozás idejének csökkentése.
Egy lehetséges technikai megoldás:
Az átjárótól a pálya maximális sebességével számolva kb. 1 percnyire két érzékelő van. Ezekből kiszámítható a vonat sebessége.
Ha a vonat maximális sebességgel jön, akkor azonnal pirosra vált a sorompó. Ha lassabban, akkor olyan késleltetéssel, hogy 1 perc múlva érjen a vonat a sorompóhoz. És a vonatvezetőnek kint lenne egy tábla, hogy az érzékelő és az átjáró között nem gyorsíthat. Vagy gyorsíthat (ami egy vonatnál alig jelent sebességváltozást), de akkor félúton kell még egy érzékelőpár.
Senki nem várkozna felelslegesen. És csak a valódi öngyilkosjelöltek hajtanának a sinekre.
"Ha ilyen sok baleset van manapság a vasúti átjárókban"
A "sok" relatív. Amennyi ostobát látni a közúton közlekedni, inkább az a csoda, hogy csak ennyi van.
"Az átjárótól a pálya maximális sebességével számolva kb. 1 percnyire két érzékelő van. Ezekből kiszámítható a vonat sebessége.
Ha a vonat maximális sebességgel jön, akkor azonnal pirosra vált a sorompó. Ha lassabban, akkor olyan késleltetéssel, hogy 1 perc múlva érjen a vonat a sorompóhoz." :)
Egy perc múlva a vonat már nem ennél a sorompónál van, hanem a következőnél. :)
"A piroson való áthajtás kisértését az okozza, hogy a sorompók indokolatlanul sokáig vannak zárva."
Erre a közvélekedésben elterjed véleményre a valóság rácáfol, ugyanis az elgázolt autók általában MEGÁLLÁS NÉLKÜL hajtanak a vonat alá.
Tehát irreleváns, hogy fél perce, vagy tíz perce van a sorompó zárva.
"Ha ilyen sok baleset van manapság a vasúti átjárókban" (kb. 60/év)
Rengeteg halálos munkahelyi baleset van (kb. 80/év), mégsem tiltották be a munkát. Rengeteg halálos háztartási baleset van (kb. 1600/év), ennek nagy része fürdőszobában elcsúszás és létráról leesés, mégsem tiltották be a fürdést és a létrára mászást.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!