Egyes autósok miért csinálnak úgy a gyalogátkelőnél mintha nem vennének észre?
Már többször jártam úgy, hogy lépek le a járdáról a zebrára de az autós meg sem áll de nem is lassít. Sőt már több olyannal is találkoztam, hogy ilyenkor nézem a sofőrt és úgy csinál mintha észre sem venne, szög egyenesen néz előrefele de látszik hogy direkt csinálja mert az nem létezik hogy ne venné észre ha valaki majdhogynem eléjük lép.
Miért csinálják ezt? Ha megbüntetik azt hiszik a "nem láttam" majd jó kifogás lesz?
"Már többször jártam úgy, hogy lépek le a járdáról a zebrára de az autós meg sem áll de nem is lassít. "
Ez egy visszatérő kérdés. Nem tudom, hogy mit kell ezen ennyit problémázni.
Ahogy 7-es írta: "A közlekedés egy nagy társasjáték, ahol(amiben) gyűlölködés, alázás, lenézés nélkül kellene játszani."
Ha gyalog vagyok és látom hogy a közeledő autós mögött bőven van üresség, akkor inkább továbbhaladok egy kicsit a járdán, hogy ne higyje azt, hogy át akarok menni a zebrán.
Ha a zebra felé fordulnék, akkor meg kellene várnom, hogy lassít-e. Ha egy szabálykövető autós ezt megteszi, akkor mindketten időt vesztünk a helyzeten. Ő azért, mert meg kell állnia én meg azért, mert ha folyamatosan továbbmenne, akkor hamarabb eltünne a semmibe.
Ha több autó jön egymásután, akkor egy nagyobb köznél a mozgásommal jelzem, hogy én most át fogok menni. De akkor sem fakadok sírva, ha két-három autó elhalad előttem, mire valamelyik megáll. Ha szorosan jönnek az autók, akkor ez csak másodperceket jelent.
#14
Vicces, hogy társasjátékként érvelsz a közlekedésre, miközben az autós a "nem nézek oda tehát nincs ott" viselkedésével minden csak nem társasjátékos.
Mert addig oké, hogy te hű de jó fej vagy, és önként lemondasz az elsőbbségedről, de ettől még az elsőbbséget kikényszeríteni és semmibe venni minimum szabálysértés, súlyosabb esetben bűncselekmény.
A másodpercek pedig az autósnak is másodpercek, nekem autósként sosem derogált megállni és elengedni a gyalogost. Aztán van aki a vonat elé is kimegy, ezért kellene pszichológiai alkalmassághoz kötni a jogosítványt.
#14 Viszont a társasjátéban is vannak szabályok amiket ha nem tartasz be megbüntetnek. Mint például az elsőbbség meg nem adását.
A piroson sem hajt át az ember álszenteskedve hogy "csak annak van elsőbbsége akinek megadják".
Még egyszer elmondom, ha nem volt világos.
Ha éppen gyalog vagyok, sokkal célravezetőbbnek tartom, ha az olyan autós, aki után bőven van hely, nem áll meg miattam a zebránál. Ezért úgy csinálok, mintha nem is akarnék átmenni az úton. Mindketten időt nyerünk, ahhoz képest, mintha megvárnám hogy lassítson/megálljon és at elsőbbségemmel élve zebráznék.
Nem mondom, hogy mindenkinek így kell csinálni. Ez csak egy példa volt arra, hogy milyen lehetőségek vannak az együttműködő "társasjátékra".
#14
"Értem, amit mondasz, de lakott területen belül nem a gyalogosnak kellene alárendelődnie a közúti forgalomnak."
Akkor sem, ha így hamarabb átér az úton? (És ismétlem, nem mondom, hogy bárki másnak kötelező lenne így csinálnia.)
"Vagy ha jön a villamos, akkor autóval is másfelé mész, nehogy a villamosnak várnia kelljen? (Létezik olyan csomópont, ahol a villamosnak van macisajtja.)"
Ha autóval vagyok, akkor nagyon ritkán mondok le az elsőbbségemről. (Csak akkor, ha a másiknak reménytelenül sok időt kellene várakoznia.) És utálom, ha egy elsőbbséggel rendelkező, megáll és int, hogy menjek. Olyan helyzetben, amikor ha továbbmenne, mindkettőnk autója hamarabb túljutna a kereszteződésen.
A két helyzetben az a közös, hogy a hatékonyabb közlekedést pártolom.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!