Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem értik meg olyan...

Miért nem értik meg olyan sokan, hogy a gyalogátkelőn nem szabad kerékpározni?

Figyelt kérdés
Le kell róla szállni és tolni. Nem, nem kerékpározni rajta. Biztosan nehéz róla állandóan leszállni, tologatni aztán vissza újra, én sem tudnám csinálni. Ellenben én nem is biciklizek!
2021. júl. 8. 09:36
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
73%
Szabad, de nem az autó elé kihajtva!
2021. júl. 8. 09:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
79%

Ez ebben a formában nem igaz. A járdán sem szabad kerékpározni, csak kivételes esetben. Ha ez a kivételes eset a kereszteződés után is fennáll, akkor át szabad kerékpározni, de elsőbbséget kell adni a járműforgalom számára.

Sajnos sok kerekes társam ezt nem tudja. Ami meg még nagyobb zavar a fejekben, a „kerékpáros zebra”, ami meg nem létezik.

A sárga szaggatott vonalra gondolok. Ez sehol nem biztosít elsőbbséget a bringásnak. A kihelyezett tábláktól függ, ki kire vár.

És még akkor sincs elsőbbsége, ha közvetlenül a gyalogos átkelőhely mellett van.

2021. júl. 8. 09:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 anonim ***** válasza:
80%

Engem csak akkor idegesít ez, ha balesetveszélyesen adják elő. Tehát ha szinte csak satufékkel tudok megállni, mert gyalogos amíg jöttem közel s távol nem volt, a biciklis meg a semmiből egyszer csak az orrom elé kanyarodik...


De ha a saját zöldjét kivárja, vagy egy csapat gyalogossal megy együtt egy hullámban, meg úgy egyáltalán odafigyel, akkor nem érdekel az elvi oldala különösebben annak, hogy a kresz szerint mi lett volna a jó, ès ugyan szálljon már le/vissza.

2021. júl. 8. 09:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/26 anonim ***** válasza:
85%
A 2-essel maximálisan egyetértve csak azt fűzném hozzá, hogy meglátásom szerint maga a jelenség akkor kezdett megjelenni, amikor a járdákból sárga festékkel kihasított kerékpárutak elterjedtek. Korábban a biciklisek sokkal inkább járműnek érezték magukat, semmint gyalogosnak.
2021. júl. 8. 09:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:
16%

Nem nem érti, hanem lesz/rja.

De mindjárt meg lesz magyarázva, hogy miért van rendben, hogy a biciklisek nem tartják be a szabályokat


#2: Nincs ilyen szabály a kreszben. Gyalogátkelőn (zebra) a kerékpárt tolni kell.

2021. júl. 8. 10:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 anonim ***** válasza:
54%
5/5! A KRESZben olyan sincs, hogy Trabanttal szabad-e esőben autózni. Attól még szabad. Ezért kellene összefüggéseiben tanulni a szabályokat, és nem teszteket töltögetni.
2021. júl. 8. 10:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/26 anonim ***** válasza:
83%

Annyi van a KRESZ-ben, hogy a kerékpárt tolva elsőbbsége van a zebrán az autóval szemben (mivel gyalogosnak minősül)

Pontosan tudják a szabályokat, csak leszarják. Volt amikor észrevette, hogy kerékpáron ülve nem fogom elengedni a zebrán (belátható kereszteződés volt) lepattant, és futva tolni kezdte. Vészfékezéssel elengedtem, mert elsőbbsége lett, és a kaján vigyor a képén pontosan mutatta, hogy ismerte a szabályt.

2021. júl. 8. 11:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 D. Brasco ***** válasza:
35%

Ez a jardan/zebrán valo biciklizés egy ugyan olyan örök és parttalan vita mint a dizel vs benzin meg társai.......

A bringás dologban egyébként meg az a pláne,hogy a KRESZ-ben feketén-fehéren le van írva erre vonatkozóan minden.....de mindig van egy fő nagyokos és mindent is jobban tudok,szóval majd én megmondom a tutit kérdező,aki leosztja a jövő heti észt is a témával kaocsolatban.

2021. júl. 8. 11:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/26 anonim válasza:
55%

Mert a biciklizéshez nem kell kresz vizsga, és sokan nem tudják. Vagy ha tudják is, nekik mindent szabad, mert "ugyanmár, kinek ártok vele?". Csak elfelejti, hogy a gyalogos SÉTA tempója és az ő gurulása között nagy a sebességkülönbség, és az átkelők előbbinek az időben történő észlelésére lettek kialakítva. Most csak a hasamra ütök. Ha egy 5 km/h-val mozgó objektumot 30 méteren belül tudok észlelni, az féktávon belül van és meg tudok állni. Ha egy 15 km/h-val mozgó objektum jön, őt már rohadt későn észlelem, és féktávon belülre kerül, mire megállok.

A KRESZ szabályok általánosak, sajnos nem térnek ki minden helyzetre. Vannak húlyeségek, pl hogy zajvédelemből mindenki menjen harminccal az adott úton, a zsír új elektromos autó és a 25 éves roncs is. De általában a KRESZ szabályoknak ésszerű oka van. Ezt nem látják át sokan, és az "á, mi baj lehet belőle" mentalitással ölnek meg ártatlan embereket, vagy saját magukat.

Ezt kéne átlátni, mindenkinek. A bicikliseknek, a a mindenen átcikázó motorosoknak (holott csak álló forgalmat kerülhetnének...), a kivagyiskodó, pofátlan autósoknak, és a "há csak nem üt mán el, láttya hogy jövök" gyalogosoknak is. De ehhez kéne tudni kreszt, meg kéne 60 fölötti IQ.

De ez nem fontos az oktatásban hogy már kiskortól tanítsuk a közlekedés szabályait, lényeg hogy negyedikes korra minden gyerek legyen lexikon, a joggal, pénzüggyel, szexuális felvilágosítással és pszichológiával együtt a KRESZ lényegtelen az életben, szóval majd rád ragad.

2021. júl. 8. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:
55%
Idézd már be azt a KRESZ szabályt, ami szerint tilos a zebrán biciklizni. Nincs elsőbbsége a kerékpárosnak, de nyugodtan áttekerhet.
2021. júl. 8. 12:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!