Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem szabad a kuplungon...

Miért nem szabad a kuplungon tartani a lábam vezetés közben?

Figyelt kérdés
Állandóan ezt hallottam az oktatómtól még anno 2 éve, hogy a lábam mindig vegyem le a kuplungról, azért van mellette az a kis támasztó fal, hogy arra tegyem rá. Azonban én a mai napig azt veszem észre, hogy akár 200kmt is képes vagyok egyhuzamban vezetni úgy hogy végig a kuplung felett van a lábam. Annyira megszoktam, hogy így vezetek, hogy szinte észre sem veszem. De ezzel egyébként mi a probléma? Gondolom valami mumus biztosan van benne, ha az oktatóm rám szólt.
2020. jan. 19. 21:07
 1/9 A kérdező kommentje:

Kicsit hülyén fogalmaztam azzal, hogy azt írtam, hogy észre sem veszem aztán meg, hogy észre veszem.

Tulajdonképpen néha néha az útom során észre veszem, hogy rajta van így leszedem de utána megint visszateszem és csak az úticélom vége felé esik le, hogy megint végig rajta tartottam :D

2020. jan. 19. 21:10
 2/9 anonim ***** válasza:
71%

Ügyes vagy.

Angolul tudsz?


[link]

[link]



Magyarul [link]


Kopik a felület / gyengül a rugó, nem fog fogni / nem azonos a motor és a tengely fordulata, ezért ránthat egyet, ha nem egyenletes a tengely kapcsoló oldása, azaz csúszós úton kipörgést okozhat, de drifthe, szinte kötelező használni!

2020. jan. 19. 21:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/9 A kérdező kommentje:

Na most már így értem, hogy miért szólt rám.

Egyébként nem az a helyzet, hogy lenyomja minimális szinten a lábam a kuplungot, szimplán csak éppen súrolja a cipőm talpa a pedál felületét. De akkor megpróbálok ezentúl erre odafigyelni.

2020. jan. 19. 21:38
 4/9 anonim ***** válasza:
77%
Nekem tök kényelmetlen lenne így vezetni, én a lábtartót használom, vagy ha több száz km-t vezetek egy nap, akkor 90 fokban behajlítom a lábam, ezeket a pozíciókat váltogatom. A váltókaron néha rajt szoktam tartani a kezem, pedig azt se szabadna.
2020. jan. 19. 22:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
59%
A kinyomó csapágy is tönkre megy sokall hamarabb mint egyébként, de az egész kinyomó szerkezetnek is árt.
2020. jan. 20. 07:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim ***** válasza:
12%
Azért gond vezetéstechnikai szempontból, mert a lábad már eleve a pedálon van, ezért fékezésnél mindig előbb kuplungolsz és utána fékezel, teljesen kiiktatva ezzel a motorféket. Fordítva kellene csinálni, előbb fék, majd aztán később valamikor kuplung.
2020. jan. 20. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 anonim ***** válasza:
67%

Én is így vezettem pár hónapig. Ez a korai bizonytalanságomnak volt az eredménye.

Két ok miatt nem jó:

1. fárasztó ott tartani a lábad úgy, hogy ne nyomd a pedált egyáltalán. Hosszú úton ez nem jó.

2. ha picit nyomod a pedált, folyamatosan koptatod a kuplungot.

2020. jan. 20. 15:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Már akkor sem fogadta el, amikor a tanár magyarázta neki. Most meg szépen látszik a pontokon, mennyire értenek egyesek az autókhoz. :)

Pihentesd csak ott a lábad! Nem az én autóm!

Csak nagyon kérlek ne okozz balesetet!!

2020. jan. 21. 18:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Már leszoktam róla :)

Mióta kiírtam a kérdést, levezettem vagy 500kilómétert és figyeltem, hogy mindig levegyem róla. Csak addig tartottam ott amíg fel nem váltottam a kívánt sebességfokozatba.

2020. jan. 21. 19:47

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!