Az emberek egy része miért gondolja azt, hogy a félsorompó mindenre megoldás?
Van most ugye ez a petíció "Félsorompót minden vasúti átjáróba!" címmel, amit a tapolcai vonatbalesetben érintett egyik áldozat szülei kezdeményeztek. Szeretném megérteni álláspontjukat, hogy mitől véd a sorompó, de egyenlőre nehezen megy. Számtalanszor olvasom és látom, hogy a sofőrök a lezárt félsorompót megkerülve haladnak át a síneken, ezekből is gyakran van baleset.
A másik, amit nem hogy nem értek, de egyenesen felháborít, az a hárítás. Azért, mert vannak felelőtlen sofőrök, miért kell hárítani a MÁV-ra? Van egy KRESZ nevű dolog, ami szépen leírja, hogy mi az autóvezetők kötelességei (meg ott van a józan ész is).
A véleményetekre lennék kíváncsi, hogy szerintetek miben segítene a félsorompó? Mert szerintem kb semmiben. Ahogyan a petíció szövegében áll: "A sofőr tisztázatlan okok, de valószínű a rossz látási viszonyok miatt nem vette észre az átjáró villogó piros fénysorompóját, ráhajtott a sínekre és ütközött az arra közlekedő vonattal." Ha képtelen volt észrevenni két erősen villogó piros jelzést, akkor a félsorompót észrevette volna?
A sorompó nem fogja megállítani a szabálytalankodókat. A kamera sem megoldás, nincs arra kapacitás, mivel nagylétszámú folyamatos diszpécserszolgálatot igényelne, úgy mint pl. a metróknál.
Ha erre lenne kapacitás, annak azt kéne megelőznie, hogy pl. a fedélzeti kamerák által rögzített felvételek alapján is büntessenek. De kapacitás hiányában erre sincs lehetőség jelenleg.
Ami a vasuti átjárókat illeti, csak a masszív vaskapu hozna változást, de ez szemléletváltást is igényelne, mivel a szabványt kéne megváltoztatni.
#22 Beszorulás elleni védelmi rendszer vaskapu esetén is megoldható, ahogy korábban is említettem volt.
Védelmi rendszer sokféle lehet (mechanikus és villamos értelemben egyarant) , ezek közül a jelenleg alkalmazott csak egyetlen a sok közül.
Ezért írtam, hogy alapjaiban szemléletváltás szükséges a vaskapus módszer esetén, mert a jelenlegi módszert már több évtizede használják több-kevesebb sikerrel.
Meg amúgy miért fulladna le vasuti átjáróban? Vasuti átjáróban nem váltunk, bár ezt teljesen érthetetlen módon a kresz már nem tartalmazza...
Ha ott lefullad, legjobb ha kiszáll és menekül, mert a modern kocsikat már öninditóval sem lehet kihúzni, miután a kuplungpedál alá is raknak egy mikrokapcsolót...
#20
"Ha a sorompók megfelelő beállításával (és itt tényleg csak egy érzékelőről illetve beállításról van szó, ami ilyen léptékben nézve filléres tétel)"
Semmi ilyen érzékelő nem létezik, ami miatt késve tudna felnyílni egy sorompó.
Ha nem nyílik fel egyből a vonat elhaladása után (és nem is jön vonat a másik vágányon), annak 2 fő oka lehet:
Többnyire állomási sorompóról van szó, amit nem a vonat nyit fel az áthaladásával, hanem a forgalmista zárja/nyitja kézzel.
A másik ok meg az, hogy nem állomás, hanem sima megállóhely, ami mellett közvetlenül ott van a sorompó. És a személyvonat úgy áll meg, hogy rajta marad a sorompó szigetelésén, ezért az nem nyílik fel azonnal, csak mikor már a le- és felszállást követően ismét elindult a vonat.
Meg persze, ott vannak a hibák, ugye, Murphy miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!