Az emberek egy része miért gondolja azt, hogy a félsorompó mindenre megoldás?
Van most ugye ez a petíció "Félsorompót minden vasúti átjáróba!" címmel, amit a tapolcai vonatbalesetben érintett egyik áldozat szülei kezdeményeztek. Szeretném megérteni álláspontjukat, hogy mitől véd a sorompó, de egyenlőre nehezen megy. Számtalanszor olvasom és látom, hogy a sofőrök a lezárt félsorompót megkerülve haladnak át a síneken, ezekből is gyakran van baleset.
A másik, amit nem hogy nem értek, de egyenesen felháborít, az a hárítás. Azért, mert vannak felelőtlen sofőrök, miért kell hárítani a MÁV-ra? Van egy KRESZ nevű dolog, ami szépen leírja, hogy mi az autóvezetők kötelességei (meg ott van a józan ész is).
A véleményetekre lennék kíváncsi, hogy szerintetek miben segítene a félsorompó? Mert szerintem kb semmiben. Ahogyan a petíció szövegében áll: "A sofőr tisztázatlan okok, de valószínű a rossz látási viszonyok miatt nem vette észre az átjáró villogó piros fénysorompóját, ráhajtott a sínekre és ütközött az arra közlekedő vonattal." Ha képtelen volt észrevenni két erősen villogó piros jelzést, akkor a félsorompót észrevette volna?
Mondjuk igen, ez jogos, hogy sokkal könnyebben észrevehető, mint csak a fényjelzés. Bár nem tudom, max ha 2000km-t vezettem 3 év alatt, viszont jobb1-ben rengeteget utazok (csak országon belül amióta úgy tényleg a környezetemre, többi közlekedőre is figyelek, legalább 150.000 km-t utaztam így), és sose találkoztam olyan fénysorompóval, amit be lehetett volna nézni, akár tűző napban vagy nagy ködben. Ezért van bennem az a kétely, hogy az ilyen közlekedőket a félsorompó sem különösképpen hatja meg, mert SZERINTEM ők sajnos nem benézik a jelzést, hanem úgy gondolják, hogy "Hát de ezen én még átférek..."
3-mas: ilyen videót már láttam én is, és egyetértek veled, ilyen kellene, mert ennek van tényleg értelme.
Én hetente megyek kb 2000-et napi szinten találkozok sima fényjelzős átkelővel, olyan 10-ből 2-nél nem látom hogy működik egyáltalán vagy sem, ilyenkor szétnézek nem jön-e vonat és átmegyek nincs mit tenni, ha meg szembe oldalon állnak nyilván tilos és én is megállok.
Úgyhogy a sorompó teljesen jó megoldás, kérdés mennyire kivitelezhető.
Az ilyen útból "kinövő szh@rokat meg rohadtul nem támogatom, cégnél egyik autót egy ilyen útból kiemelkedős oszlop cseszte szét, meghibásodott és szépen zöld lámpánál kiemelkedett, az autó gtk-lett, és a poén hogy nem is fizették ki... Most gondold el , pl a belineklt kereszteződésnél mész 20-al ez a szutyok meg kiemelkedik és hazavágja a kocsid, de mondok jobbat motorral mész és kiemelkedik meghibásodás miatt, még ott is maradhatsz...
Amiben meg van vezérlés márpedig ezekben van, az tönkre is mehet, és tönkre is fog menni.
Emberek, mint minden biztonsági berendezésnél, itt sem támogatom az agy nélküli sorompótelepítést.
Miért?
Mert nincs végtelen nagyságú anyagi fedezet rá. Muszáj egy sorrendet felállítani, méghozzá a kockázatok gondos mérlegelésével. Ezzel szemben ha elkezdünk minden tyúkszaros átjáróba sorompókat szórni agy nélkül , akkor egy csomó fontos helyen csak ki tudja, mikorra kerülne telepítésre megfelelő szintű biztosítóberendezés.
Persze, ezzel együtt a félsorompó hasznos. De önmagában képtelen helyettesíteni a körültekintő vezetést és az állandó, masszív figyelemfelhívás t és a konstans ellenőrzést. Ugyanis igenis lesznek mindig biztosítás nélküli átjárók , így meg kell maradjon mindig az a tudás , hogy hogyan is kell viselkedni az átjáróhoz közeledve!
"Mert nincs végtelen nagyságú anyagi fedezet rá. "
Mondjuk ezt erősen cáfolja az hogy 2 teljesen felesleges körforgalmat építettek Békéscsaba mellé, de ha a "turbó"körforgalmat is számoljuk jó lesz az 3-nak is, abból ami arra elment vagy 100-200 sorompó kijött volna.
Ahogy előttem is mondták, a félsorompót nem lehet úgy benézni, mintha csak fénysorompó lenne ott.
Persze az, hogy egyik napról a másikra tegyünk az összes átjáróba ilyet, nem túl életszerű, mert bár eléggé jól állunk velük, még így is rengeteg helyről hiányzik.
Egyelőre az lenne szerintem a megoldás, hogy ha a vonat bizonyos sebességgel (mondjuk 60km/h) vagy afelett közlekedhet az átjáróban, és napi X (mondjuk összesen 8-10) vonat, vagy annál több halad ott el, akkor legyen félsorompó. És akkor ehhez jön egy plusz tényező, hogy ne kelljen minden dűlőúti átjáróba tenni, hanem csak oda, ahol tényleg használják a közutat. Ha már egy emberi életet megment a dolog, megérte. Legalábbis én inkább ilyenekre fizetem az adót, mint a falvak stadionjaira.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!