Ideje lenne szerintetek ezt a világítás témakört módosítani?
Tehát a területi helyett időbeli korlátozást bevezetni, ami sokkal logikusabb lenne, ahogy a szomszédos országok használják.
Ősztől tavaszig, nagyjából novembertől áprilisig (téli időszámítás) 0-24-ben bekapcsoltatni a tompítottat mindenhol, mivel hamarabb sötétedik, később világosodik, kevés a napsütéses órák száma és gyakran alakulnak ki rossz látási viszonyok.
Tavasztól őszig nagyjából áprilistól novemberig (nyári időszámítás) pedig csak akkor lenne kötelező a világítás, ha indokolt például korlátozott látási viszonyok, napnyugtától napfelkeltéig, éjszaka, alagútban stb. Tehát nem nyáron világítani fényes nappal teljesen feleslegesen.
Ezzel a nappali menetfénnyel megalkottak egy olyan problémát, ami eddig nem létezett, ráadásul gyakran tapasztalom, hogy városon belül megy a szemétkedés, hogy szürkületben, borult időben, sötétedéskor tesznek arra, hogy bekapcsolják a világítást. Ezt a helyi járatok és a tanulóvezetők oktatói előszeretettel csinálják.
Ez a szabályozás megoldaná a nappali menetfény problémáját és a világítás hiányát a téli időszakban. A nyári időszakban meg szabadon megválasztható lenne, de csak nappal, napsütéses időben jó látási viszonyok között. Ez ami most van hatályban be sem szabadott volna vezetni és Európában nem is nagyon alkalmazzák.
Rengeteg DLR-es autót látok , amin elöl ott pislákol a fény , hátul totális sötétség. Borzalmas.
Egyszerűen kötelezővé kell tenni a tompított folyamatos használatát és kész, továbbá anyagi eszközökkel motiválni az embereket arra, hogy ez automatizálva legyen. Probléma megoldva.
A magyarországi szabályozás tulajdonképpen jó, de azt tudni kell hogy eredetileg tompított fényszóróra lett kitalálva.
A probléma az, hogy mindig kitalálnak valami hülyeséget főképp a spórolás miatt de a biztonság rovására. Nem jó nekik a jól bevált módszer, menetjelző fény meg ilyen-olyan automata baromság, kutyafüle fényérzékelő hiperszuper marhaság kell...
Ezeket mind kitiltanám. Egységesen tompított lenne és kész. Ennek minden továbbfejlesztése a legrosszabb ötlet, és plusz kockázatot visz a közlekedésbiztonságba.
További probléma hogy hazánkra is rá akarják kényszeríteni a külföldön kitalált hülyeségeket, de jó lenne már végre belátni, hogy attól mert azok ott kint ezt találták ki, még nem biztos hogy jó és biztonságos is. A nappali menetfény rendszer véleményem szerint a gépjárművilágítás fejlesztésének egyik legnagyobb kudarca.
Mi lesz a következő?! Féklámpát kötik be majd indexnek, mert az amerikába jó?!
Ezeket az automatizált hülyeségeket én is megtiltanám, vagyis az "auto" állást, azt is ami a tompított kapcsolásáért felel és azt is, ami a távolsági lekapcsolásáért. Ez mind növeli a jármű értékét, viszont a gyakorlatban semmi haszna nincs. A nappali menetfényt és a bivaly erős hátsó helyzetjelzőket is betiltanám, aminél ha bekapcsolod a hátsó ködlámpát, tulajdonképpen nincs fényerőben változás...
Ha logikusan gondolkodunk, akkor a nappalinak nincs értelme a hátsó helyzetjelzőt működtetnie, hiszen jó látási viszonyok között nem a helyzetjelzőről veszünk észre egy kocsit. Ettől függetlenül megszüntetném az egészet.
Engem az zavar, hogy ilyenkor télen is városban, amint valamelyik már világosságot lát, egyből nem kapcsol semmit, sőt némelyik beérve reggel le is kapcsolja, vagy az igazán szarházi a kedvencem, amelyik a településhatárig kihúzza, majd utána kapcsolja. Ilyenkor én is azt mondom magamban, hogy az állandó tompított lenne a megoldás...
Azonban menetfény előtt is vezettem nem keveset nyugati és déli országokban ahol a mai napig nem kötelező a világítás olyan látási viszonyok között, amikor a nappali használható. Semmivel nem éreztem veszélyesebbnek az egész közlekedést. Csak ezt felelősséggel kellene kezelni. Mindenesetre ezt a város és városon kívüli szabályozást átformálnám, mert hasztalan.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!