Miért kell kivilágítani a kocsit nappal jó látási viszonyok között?
Kétség nem fér hozzá, hogy a mozgásban lévő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani.
Korábban már felmerült ezzel kapcsolatban kérdés és én teljesen egyet értettem ezzel. Ez olyan, mintha azt mondanák, hogy kapcsold fel a lámpát a szobában napközben még akkor is ha besüt a nap az ablakon, mivel így még jobban fognak látni, hogy itthon vagy.
Én azon a véleményen vagyok, hogy aki fényes nappal, kiváló látási viszonyok között nem vesz észre egy érkező járművet, ott egészségügyi problémák vannak. Ráadásul ez nem más, minthogy mozogjon az izzópiac, legyen fogyasztás, miközben elhitetik, hogy ezzel lesz valaki "biztonságos". Tényleg ezzel lesz? Mert véleményem szerint nem.
Az utak manapság tömve vannak rutintalan vezetőkkel, olyanokkal akik részegen ülnek volán mögé, vagy akik nem tudják letenni a telefont a kezükből és lehetne sorolni.
További problémákat okoz, hogy némelyiknek kiégett a fele, vagy vakít az egész, netán félreáll és nem kapcsolja át helyzetjelzőre, megtévesztve ezzel a beérkezőket, ahelyett, hogy hagynák az egészet. Ez az egész nem más, mint az autósok szívatása...
"Ez olyan, mintha azt mondanák, hogy kapcsold fel a lámpát a szobában napközben még akkor is ha besüt a nap az ablakon, mivel így még jobban fognak látni"
Tudod a szoba nem szokott veled szemben menni 90-el, és te sem kilencvennel rongyolsz be a szobába, mikor hazaérsz.
Ezeket ha össze adjuk, az egy 180-as frontális, és a szoba nem 1-1,5 méterrel melletted halad el ellenkező irányba.
A kérdés második részét inkább hagyjuk. Bár azt nem is igazán értem...
Ez az izzó a mániátok vagy mi a fene? Konkrétan van egy 13 éves Toyotánk, anno, szalonból vettük, 1 jobb első fényszóró égett eddig ki belőle, semmi más. Úgy csináltok, mintha minden héten kiégne egy.
Az meg, hogy kit és mikor tudsz észrevenni, az nem egészségügyi dolog. Millió tényező van, ami miatt nem biztos, hogy észreveszel egy kocsit, de mivel valószínűleg vagy nem vezetsz napi szinten, vagy csak szimplán egyike vagy az átlag sötét parasztoknak az utakon, így úgyse érted meg.
A rendelet előtt volt egy karambolunk zöld kocsival. A másik jármű sofőrje közölte, hogy az fák között későn látta a mi kocsinkat biztosan a zöld színe miatt.
Lámpával nagyobb eséllyel vette volna észre.
Én egyszer majdnem telibe rongyoltam egy kivilágítatlan autót előzés közben. Utolsó pillanatban vettem észre pedig nappal volt. Beleolvadt a környezetébe.
Hát ezért kell
Neked szívatásnak tűnik, nekem csak egy mozdulat volt régebben, manapság még annyi sem, mert automatára van állítva, nappal menetfény, rosszabb fényviszonyok között pedig a tompított világít.
Másik oldalról nézve: fényes nappal, ideális látási viszonyok között is sokkal messzebbről észre lehet venni egy felkapcsolt világítással közeledő járművet.
És mindennek semmi köze a részeg autósokhoz, vagy a mobiltelefonnal a kézben vezetőkhöz, kár belekeverni.
Az egy dolog, hogy te látsz, de egy autó nagyon sok esetben nagyon bele tud olvadni a környezetébe.
Egy élénk sárga autót messziről észre lehet venni, de egy feketét, szürkét már nem.
Nappal csak lakott területen kívül kell fényyzóró, vagy ha van akkor menetfény. És igen, hasznos tud lenni.
Oké hogy alapból simán meglátsz egy autót fényes nappal, viszont ha például nappal szemben mész és elvakít a nap, sokkal könnyebben észreveszel szemből két közeledő fényszórót mint közvetlen előtted egy autót.
Azért kell kivilágítani, mert az amcsi kutatások ennek szükségét igazolták. Láss csodát, odaát már 15 éve csak led nappali menetfénnyel szerelnek minden új járművet. Olyan sikere van, hogy a régebbieket is felszerelik. Itt az unijóban 2012 óta kötelező az új autókat ellátni fehér fényű nappali menetfénnyel.
Európában eredetileg a svédek vezették be a hetvenes években, aztán nemsokára csak olyan volvót gyártottak, ami az indításkor automatikusan felkapcsolja a tompítottat. Ott bizonyították, hogy a nappal is kivilágított kocsi jobban észlelhtő.
Ez van most a hidegfehér nappali led fénnyel.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!