Miért mennek távolságival meg ködfényszóróval amikor nem indokolt, ellenben veszélyes?
Lakott területen kívül este, tiszta időben, szóval köd, hó, eső semmi... Szembeforgalom esetén se kapcsolja vissza a tompítottra, elvakítják az embert.
Kb. 10-ből mindig van egy ilyen.
Nem tanítják ma már a lámpák helyes használatát, vagy mi ez az őrület?










Az inkább újabb kocsikra jellemző, ahol lehet magasságot állítani, hogy feltekerik maxra a tompítottat, mert nekik így a legkényelmesebb, a többi meg dögöljön meg. Vagy egyszerűen fogalmuk sincs, csak szórakozott vele a kisgyerek öt éve, a szülőnek meg azóta se tűnt fel.
Én a 3-ason járok éjszakásba, ilyenkor már ugye sötétben, és talán havonta van 1, aki fényszóróval jön, és direkt nem is kapcsolja le. (Úgy látszik, én civilizáltabb helyen lakom. :) Ha nagy ritkán valaki nagyon világít, arra is elég egy rövidet villantani, vagy két rövidet, és lekapcsolja, mire közel ér.
Viszont a kiégett vagy felfelé állított tompított az tényleg percenként előfordul.










A nappali menetfény a világ legnagyobb ostobasága. Szerencsére az enyémen nincs és nem is lesz. Nálam vagy megy a tompított mindenhol állandóan, mert szükségesnek látom, vagy sehol semmit nem kapcsolok be. Ez a menetfény csak még nagyobb hülyéket csinált az emberekből.
Mivel most már egyre hamarabb sötétedik mindenki távolságizik aztán baszik lekapcsolni mert eszében sincs de szerencsére jól lát vele. Az automata meg amikor leveszi már rég megvakított vele. Ezért utálok éjszaka vezetni.
A ködfényszóró és ködlámpa körüli hisztit viszont soha nemnem értettem. Nem támogatom az indokolatlan használatot.
Engem sem az első, sem a hátsó nem zavar, ha azokat a megfelelő helyen és időben használják. Általában ez nem így szokott lenni, ugyanis amikor ezek használhatóak legálisan (erős köd, sűrű hóesés, vagy szakadó eső) tehát amikor úgy 100 méter alatt van a látótávolság, akkor a többség már nem vezet.
Ilyenkor szokott jönni az, hogy az első nappal jó lesz az nappali menetfénynek, éjszaka meg csak úgy miért ne, azt nem kell kapcsolgatni, mint a távolságit. A hátsót senki sem használja a fent leírtak miatt, illetve ha be is kapcsolják, akkor "nevelni" akarnak vele.
Azokon meg jókat szoktam mosolyogni, akik azt mondják, hogy vakít, mivel az első lefelé és oldalra veti a fényt. A hátsó pedig valóban erősebb a helyzetjelzőnél, hiszen ez a feladata, azonban műszakilag nem lehet erősebb a féklámpánál, de azzal azonos fényereje van. Tehát amiből van egy darab az vakít, viszont amikor a piros lámpánál 5 percig állnak a birkák 2 méteres távolságból és lesnek 3 darab féklámpát, az rendben van hiszen szegény csak a pedál lenyomásával tudja megakadályozni, hogy a kocsi elmozduljon.
Nekem erről ez a véleményem.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!