Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért mennek távolságival meg...

Miért mennek távolságival meg ködfényszóróval amikor nem indokolt, ellenben veszélyes?

Figyelt kérdés

Lakott területen kívül este, tiszta időben, szóval köd, hó, eső semmi... Szembeforgalom esetén se kapcsolja vissza a tompítottra, elvakítják az embert.

Kb. 10-ből mindig van egy ilyen.

Nem tanítják ma már a lámpák helyes használatát, vagy mi ez az őrület?



2021. nov. 7. 06:55
1 2
 1/14 anonim ***** válasza:
100%
Figyelmetlenség, gondolom.
2021. nov. 7. 07:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/14 anonim ***** válasza:
100%

Figyelmetlenség.

De vannak akik jönnek azzal a dumával hogy mert jobban látnak ködfényszóróval. Ja az előtte levő pár métert jobban látja ami semmit sem ér 90-nél, azon kívül hogy ferőfényes világosságban csapja el 2 méterről a vadat.

2021. nov. 7. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/14 anonim ***** válasza:
97%

Távolságit figyelmetlenségből.

Ködlámpát azintén figyelmetlensegből (úgy maradt / véletlenül nyomta be), illetve vannak, akik szerint így "menőbb" az autó és ezért égetik.

Mondjuk engem az első ködlámpa még sohasem vakított...


De az tényleg szánalmas, hogy 10 autóból szinte garantáltan lesz 1-2, aminek vagy nem világít valamelyik lámpája vagy rosszul van beállitva és vakít.

2021. nov. 7. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/14 anonim ***** válasza:
100%

"illetve vannak, akik szerint így "menőbb" az autó és ezért égetik"

Amúgy ezt sohasem értettem, egyeseknél ezt a gondolkodást....

2021. nov. 7. 08:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/14 anonim ***** válasza:
64%

A ködlámpa nem vakít. Pont az a lényege hogy a normál fényszórónál alacsonyabban szórja a fényt, közvetlenül az út felületére.

Én is elég sokat vezetek, de nem is emlékszem mikor találkoztam utoljára távolsági fényszóróval szembe közlekedővel. A ködlámpa pedig még egyszer sem zavart.

2021. nov. 7. 08:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/14 anonim ***** válasza:
100%

Ilyenkor rá kell nyomni a távolságit (a reflektorosra és a ködlámpásra is), és lekapcsolja, valószínűleg elbambult, sok ilyen van.

De 10-ből 3 autónak világít normálisan a tompítottja.

10-ből legalább 1-nek az egyik ki van égve, azokra rá szoktam villantani.

A maradék 6 meg vagy vakít, vagy az eget világítja, vagy maga elé 5 méterrel, és ezek tetszöleges kombinációja a két fényszórón.

Most halottak napja hétvégén több autósra kellett rávillognom, mint akire nem, fél óra után meg is untam, már caak a vakítósokra villogtam.

2021. nov. 7. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/14 anonim ***** válasza:
87%
#5: de esőben a tükörképe rohadtul vakít, sokkal jobban, mint a tompított.
2021. nov. 7. 08:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/14 anonim ***** válasza:
59%

A ködlámpa a legnagyobb marhaság a világon. Elől és hátul egyaránt, de FŐLEG elől, gondolom ezért nem is kötelező ott.


Az első ködlámpa max tényleg arra jó, hogy a paraszt jobban lásson éjszaka, bár ahogy írták előttem, arra nem sok haszna van. Ha istenes kiadós ködben felkapcsolod, az százszor rosszabb lesz, mint nélküle, mert megcsillan a fény és visszaverődik, azaz sokkal kevésbé látsz. Mások látják a te fényedet, ami nyilván pozitív, de erre tökéletesen megfelelő a tompított is. Szóval az első az teljesen f*szság, mint mondtam, bizonyára ezért is nem kötelező. Csak tudnám, hogy akkor minek létezik...


A hátsó valamikor annak idején indokolt volt, illetve jó ötlet is, de két dolgot így is illik megemlíteni. Egyrészt, nagyon ritka az olyan köd, amikor valóban szükséges. Ilyen, "tízévente TALÁN egyszer" típusú ritkaságba megy az a ködsűrűség, amikor a helyzetjelző egyszerűen tényleg nem elég fényes ahhoz, hogy kellő távolságról láthatóvá tegye az autót. Amióta én vezetek, fene tudja hányszor mentem ködben, rengetegszer láttam felkapcsolt ködzárót, de még SOHA nem volt indokolt. A másik említésre méltó dolog pedig az, hogy 2021-et írunk, a LED korát éljük világítás tekintetében és a ködzáró teljes mértékig haszontalanná vált. Egy régi, hagyományos izzós autónál még érthető. De egy modern, LED lámpás autónál nem. Miért? Mert bazmeg egy LED-es HELYZETJELZŐ erősebb fénnyel rendelkezik, mint az én F Astrámon a ködzáró. Írtam az imént, hogy mennyire ritka az a ködsűrűség, amikor valóban indokolt a ködzáró. Hát ezt a hagyományos izzós lámpákra értettem. LED-es helyzetjelző esetében egyszerűen nem létezik az a köd a világon, ami indokolttá tenné a ködzáró használatát.


A ködlámpánál csak a nappali menetfény nevű találmány a nagyobb f*szság. A ködlámpának legalább elméleti haszna van, még ha gyakorlati nem is sok. A nappali menetfényről még elméleti haszon sem mondható el.

2021. nov. 7. 08:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/14 anonim ***** válasza:
86%

Vagy rajta felejti, vagy csak fingja sincs mit kapcsolt fel.


Általában ha zavaró a fényereje akkor odavillogok, ilyenkor általában lekapcsolja a szembejövő.


Meg van amikor a tompított van megmekkelve, esetleg gyárilag egy hulladék ilyenkor megy a visszavillogás az adott egyed részéről refivel, na olyankor ha nem megy előttem senki, illetve mögötte sem akkor odabaszom a távolságit, meg a segédfényvetőt is, az enyémben ilyen kombóban olyan fényerő van ilyenkor hogy lebarnul mire elmegyünk egymás mellett.

2021. nov. 7. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/14 anonim ***** válasza:
62%
Na meg az olyan régebbi kocsik a zavaróak amiknél alapból vakít a tompított is, főleg ha nincs beállítva.
2021. nov. 7. 08:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!