Hátsó ködlámpát esőben, kifejezetten rossz látási körülmények között lehet használni?
Részletesebben balesetmegelőzés céljából, esőben, hóban kifejezetten rossz látási körülmények között, esetleg műszaki okból elakadt jármű megjelölésére, baleset helyszínének megjelölésére, autósok figyelmének felhívására úton történt balesetre, ilyenekre lehet használni?
Mondjuk engem főként az érdekel, hogy jeges, nagyon csúszós úton, esőben vagy viharban Budán hegyekben lehet e használni, jár e érte büntetés?
Nyílván ködfényszorót nem használom mert az egyértelműen felesleges és vakít, de hátúl kicsivel erősebb csak vagy ugyanolyan erős mint a féklámpa. Nem vakít, viszont lehet megtévesztő, ezzel előidézhetek balesetet, de más esetben meg ezzel előzhetek meg példáúl este viharban nagyon rossz látási viszonyok között a Normafa környékén.
Vélemények?
KRESZ:
"Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."
A Valóság:
Ha tényleg nagyon sűrű köd/eső/hóesés van és nincs mögötted senki, akkor benyomod. Amint látsz valakit a tükörben lekapcsolod, hogy ne vakítson.
Erre való a ködzárófény és semmi másra.
A ködfényszóró és a hátsó helyzetjelző ködlámpa nem ugyanaz :) Egyik sem felesleges, nem véletlenül szerelték fel vele a kocsit! Alapjában ködös időjárásra találták ki, azonban nem csak a köd idézhet elő ahhoz hasonló rossz látási viszonyt...
Az elsővel jobban lehet látni és látszódni, a hátsóval csak látszódni lehet jobban.
Ködfényszóró (első ködlámpa): bármikor amennyiben korlátozottak a látási viszonyok, használata nem kötelező, csak ajánlott, azonban bekapcsolható az alábbi esetekben; köd, eső, havazás, porfelhő, füst. Álló járművön tilos használni!
Feladata: a tompított fényszóró kisegítő fényforrásai, melyek nappal, korlátozott látási viszonyok mellett elősegítik a mi pozíciónk gyorsabb észrevételét, továbbá éjszaka korlátozott látási viszonyok mellett elősegítik a mi pozíciónk gyorsabb észrevételén túl, az úttest pontosabb megvilágítását, segítve ezzel a biztonságos úttartást.
Hátsó helyzetjelző ködlámpa (ködzárófény): üzemeltetésére ugyanaz vonatkozik, mint az első esetében annyi kitétellel, hogy a korlátozott látási viszonyt előidéző jelenség (köd, eső, havazás, porfelhő, füst) 50 méter közelébe, vagy az alá csökkenti a látótávolságot! Ha valaki mögénk ér (és tartósan ott is marad), városba értünk, vagy megszűnt a jelenség, ami indokolttá tette a használatát, kapcsoljuk ki! Használjuk bátran, amikor indokolt és szükséges, de semmiképpen sem felelőtlenül és meggondolatlanul.
Feladata: a hátsó helyzetjelzők kisegítő fényforrása(i), mely korlátozott látási viszonyok mellett elősegíti messzebbről, a mi pozíciónk gyorsabb észrevételét, megelőzve ezzel egy esetleges ráfutásos balesetet.
Összefoglalva indokolt esetben biztos hogy nem fog érte a rendőr megbüntetni csak az indokolatlan vagy a rossz használat miatt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!