Miért kap büntetést a mozdony vezetője más felelőtlensége miatt?
Van ez a cikk, amiben az egyik szolgálattevő szabálytalan módon üzemeltette a váltóberendezést és majdnem balesetet okozott vele, mert rossz irányba állítódott tőle az egyik váltó.
Nem értem, hogy a mozdonyvezető miért hibás ebben az esetben? Ő hogyan tehet arról, hogy rossz irányra állították a váltót előtte? Mit kellett volna tennie? Bebattyognia az épületbe keresztül kasul mindenen, hogy ellenőrizze tényleg szabályosan vezérlik-e a váltókat vagy mit?
Nem derül ki.
Én is közös megegyezéssel jöttem el a MÁV-tól 20 év után. Az más kérdés, hogy a közös megegyezésnek köze sincs a valósághoz :D
Vagy megüzenték neki, hogy nem kéne ott maradnia, vagy a történtek után nem mert többet mozdonyra ülni.
A közös megegyezés jogi megoldás. Azt jelenti, a munkaadó és munkavállaló egybehangzó óhaja volt. Hogy a háttérben mi húzódik meg, más kérdés. Gyakorlatilag lehet a munkavállaló döntése (más munkahelyet talált stb.), vagy a munkaadó megválna az emberétől.
Ha közös megegyezést írnak, akkor nem éri olyan veszteség, hogy elesne a végkielégítéstől. Ha a dolgozó egyoldalúan mond fel, csomó hátrány éri.
A munkaadók rendszerint kirúgás esetén is közös megegyezéssel küldik el.
Ezt a játékot neked találták ki. Nézd végig magyar feliratozással.
a mozdonyvezető látja a váltó kitérő állását a mozdonyból. Csak a mozdonyok súlya 50-100 tonna, egy szerelvénynél több száz tonnáról beszélünk, hatalmas felelősség a vezetése. Szomorú hogy nem figyelt a vezető.
Vannak tényleg idióta közlekedési bírósági ítéletek, de ez kivételesen teljesen jogos volt.
Én viszont a mozdonyvezető pártján állok.
Egyszer hallottam vasutastól azt a bölcs állítást, miszerint vasúton nem a pillanatnyi tévesztés okoz balesetet, hanem a folyamatos, hosszú ideig tartó tévesztések halmozása.
Jelen esetben az okozott volna balesetet, HA átmegy a váltón, HA nem veszi észre, hogy hibás vágányra került, HA folytatja az útját, HA nem veszi fel a mozdonybeszélőt, amikor hívják az állomásról, HA.... Na ezeknek a sorozatából lett volna a baleset. Viszont az esetleírás szerint a mozdonyvezető azonnal észrevette a hibát, amint ráhajtott a váltóra és azonnal meg is állt. Nem is lett belőle baleset. Szóval akkor miért is kellett meghurcolni? Emberből vagyunk, hibázunk. Ráadásul mozdonyvezetők napi 12 óra munkaideosztásban dolgoznak, lehetetlen, hogy ennyi idő alatt soha ne hibázzanak a 40-50 éves szolgálati idejük alatt.
"Egyszer hallottam vasutastól"
Ja hogy te már akkor szakértő vagy ... booocsánat, nem tudtam! :D
"a folyamatos, hosszú ideig tartó tévesztések halmozása."
azt mondod elolvastad a KBSZ jelentését.
Na ott pont le vín írva, hogy folyamatosan, hosszabb ideig történt a szabályok áthágása.
"amint ráhajtott a váltóra és azonnal meg is állt."
Előtte kellett volna!
"Nem is lett belőle baleset."
De lett!
"Szóval akkor miért is kellett meghurcolni?"
Leírtuk már többen, többször... miért nem érted meg? :D Komolyan ennyire korlátolr vagy? Hány éves vagy 12?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!