Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért kap büntetést a mozdony...

Miért kap büntetést a mozdony vezetője más felelőtlensége miatt?

Figyelt kérdés

Van ez a cikk, amiben az egyik szolgálattevő szabálytalan módon üzemeltette a váltóberendezést és majdnem balesetet okozott vele, mert rossz irányba állítódott tőle az egyik váltó.


[link]


Nem értem, hogy a mozdonyvezető miért hibás ebben az esetben? Ő hogyan tehet arról, hogy rossz irányra állították a váltót előtte? Mit kellett volna tennie? Bebattyognia az épületbe keresztül kasul mindenen, hogy ellenőrizze tényleg szabályosan vezérlik-e a váltókat vagy mit?



2021. szept. 30. 14:43
1 2 3 4
 1/39 anonim ***** válasza:
90%

Mozdony vezető a váltó kitérő állását nem vette észre csak akkor fékezett amikor nem várt irányba ment a vonat. Megállni csak akkor sikerült amikor a vonat már nenne volt a másik vonat útjába.

Baleset nem történt, veszélyeztetés igen.

2021. szept. 30. 15:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/39 A kérdező kommentje:
Igen, ezt olvastam. És? Ha nem ő megy át a váltón, akkor a szemből jövő vonat megy át hozzá. Ráadásul amint rossz vágányra érkezett, észrevette a hibát és megállt. Sehogy nem látom úgy, hogy a váltó hibás állása a mozdonyvezető felelőssége lenne.
2021. szept. 30. 15:16
 3/39 anonim ***** válasza:
79%

Azért kap büntit, mert vétett a szabályok ellen. Gondolom vasúti forgalmi ismereteid nincsenek, úgyhogy nem kezdem el magyarázni...

Itt találod a KBSZ jelentését az esetről: Olvasd el!

[link]

2021. szept. 30. 15:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/39 A kérdező kommentje:
Köszi, olvasom.
2021. szept. 30. 15:22
 5/39 anonim ***** válasza:
100%

Pl.:autóval elindulsz,elötte körbe kell tekinteni,nem jön e valaki.

Ha körbetekintés nélkül indulsz és jönnek, megállsz elkerülöd a balesetet akkor veszélyeztetted a másik közlekedőt.

A vonatvezetőnek jóval előre kellett volna pillantani a váltó állására. Váltóra haladás elött megkezdeni a fékezést.

2021. szept. 30. 15:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/39 A kérdező kommentje:

Na, elolvastam a dokumentumot és egy szó nem esik benne arról, hogy a mozdonyvezető hibázott volna.


Rögtön ott van a 17. oldalon kiemelten, aláhúzva ez az idézet az utasításból:


"Hívójelzés alkalmazása:


- Hívójelzés kivezérlésekor a berendezés semmiféle biztonsági függőséget nem valósít meg. A forgalombiztonság feltételeinek teljesüléséért kizárólag a forgalmi szolgálattevő a felelős."


A vonat hívójelzéssel ment ki, tehát a fentiek alapján a mozdonyvezető semmilyen módon nem felelős, ha rosszul állítják be a váltót neki.


Érdemes elolvasni az eseménynaplót is:


"14:30:02 az 1. sz. váltóra kitérő irányú vezérlés történt. A forgalmi szolgálattevő a „Közös állítás” és az 1. sz. váltó egyéni nyomógombját egyidejűleg lenyomta;


14:30:04 az 505 sz. vonat Vámosgyörk balon a T2-be lépett;


14:30:05 az 566 sz. vonat első kocsijával a 3. sz. váltón, a mozdonnyal az 1. sz. váltó előtt az 505 sz. vonat vágányútját érintve megállt, miután a mozdonyvezető észlelte, hogy vágányútja a helytelen vágány felé vezet."


Tehát a mozdony rá sem ment a helytelen vágányra, csak érintette azt. És ha az időpontokat megnézzük, akkor a mozdonyvezető gyakorlatilag 1 mp.-en belül észrevette a hibát és lefékezte a vonatot.


Ahol ezen kívül a dokumentumban még említésre kerül a mozdonyvezető, ott mindenhol alátámasztják, hogy jól cselekedett és méltatják.


"Az F. 2. sz. Forgalmi utasítás előírja, hogy „Hívójelzés” esetén, illetve használhatatlan jelző „Megállj” jelzése mellett, a vonat legfeljebb csak 15 km/h sebességgel közlekedhet, a közeledő 505 sz. vonatnak pedig még nem volt kivezérelve továbbhaladást engedélyező jelzés a bejárati jelzőre, ezért az az előtti megállásra készült fel, így súlyos baleset bekövetkezésének közvetlen veszélye nem állt fenn."


"Az 566 sz. vonat a mozdonyvezető figyelmének köszönhetően időben megállt, mert nem kapott Írásbeli rendelkezésen értesítést Hívójelzés mellett a helytelen vágányon történő közlekedésről."


"A vonattal történő időbeni megállásnak, illetve annak köszönhetően, hogy a

biztosítóberendezés nem engedte az 505 sz. vonat részére a vágányút beállítását, nem alakult ki életveszély."


"Az eset következményeinek csökkentését, súlyosabb kimenetel elkerülését szolgálta, hogy a mozdonyvezető az előírt sebességgel haladva, a helytelenül álló váltót észlelte, és a megfelelő szabályok ismeretében megállította vonatát."


Most lehet, hogy én vagyok hülye, de ezek után akkor miért is hurcolták meg a mozdonyvezetőt pénzbüntetéssel? Még mindig nem értem, pedig végigolvastam a jelentést és egy büdös szó nem esik róla, hogy a mozdonyvezető akárcsak részben is hibázott volna.


---


"Pl.:autóval elindulsz,elötte körbe kell tekinteni,nem jön e valaki.


Ha körbetekintés nélkül indulsz és jönnek, megállsz elkerülöd a balesetet akkor veszélyeztetted a másik közlekedőt."


Az én értelmezésemben ez az eset inkább olyan, mint amikor egy körforgalomba valaki megpróbál behajtani, mert nem veszi észre a balról jövőt, de a behajtás pillanatában mégis észreveszi és padlófékkel megáll, elengedi. Ez nem veszélyeztetés, hanem pillanatnyi figyelmetlenség, amit korrigált.

2021. szept. 30. 15:57
 7/39 anonim ***** válasza:
35%
Kb. olyan mintha átment volna a piroson, majd ráugrott a fékre és ezért nem csattant a szembejövővel.
2021. szept. 30. 16:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/39 anonim ***** válasza:
38%
A vonatvezetőnek a váltó előtt meg kellett volna állnia, mert nem arra volt állítva a váltó, amelyik vágányon neki tovább kellett volna haladni. A szemből jövőnek ugyanígy meg kell állnia még az ő sínpárján.
2021. szept. 30. 17:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/39 anonim ***** válasza:

Kérdező az egyike az igazam van embereknek.

Energia emésztő.

2021. szept. 30. 18:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/39 A kérdező kommentje:
Utolsó. A hivatalos jegyzőkönyv sem talált hibát a mozdonyvezető cselekedeteiben. Ennek ellenére pénzbüntetést kapott. Ha jobban tudod, akkor kérlek magyarázd el részletesen, hogy miért, mert engem is érdekel. Szerintem a jegyzőkönyvből beidézett utasítás szakasz, miszerint hívójelzés esetén kizárólagos a felelősség, eléggé pontot tesz az i-re. De meg lehet győzni, mert mindent én sem tudhatok.
2021. szept. 30. 18:04
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!