Kerékpárosok, titeket nem zavar az, ha a szembejövő kerékpáros a szemetekbe világít a sötétben?
Az a baj, hogy biciklire nem lehet normális lampát kapni.
Vannak a kis pilácsok, amivel rogadtul nem látsz semmit.
Sokat járok közvilágítás nélüli úton sötetben, oda muszáj a "reflektor".
Azoknak meg olyan a fénye, hogy van egy erős csóva, ami az utat világótja, és van egy "holdudvar" ami sokkal kisebb fenyerővel, de elég nagy szögben világít, et világítja meg pl. a közlekedesi tablákat.
Eddig csak egy bicikliúton sétaló gyalogos szolt be miatta :)))
#4
Ugyanez van éjszaka autóval is. A tompított fényszóróval 30-40 (?) méterre látod az úttestet. Azon kívül semmit.
Távolsági fény, vagy bármi más ki van zárva érthetően, mert te látsz olyankor, de a szembe jövő fog beléd menni frontálisan egy kanyarban.
#5: na igen, de ha biciklivel mész, és jön szembe egy autó tompítottal, az is kegyetlenül vakít, próbálsz az ő fenyére tamaszkodva botorkálni az út szélén...
Ugyanis a tompított fenyszóró is vetít valamennyir felfelé is.
#6
Refivel jön, vagy sz*rul van beállítva a tompitottja.
Egy rendesen beálllított világitás autón a bringást sem zavarja. Tapasztalat.
Több probléma is van.
Egyrészt valóban nem lehet, csak parasztvakítós bringalámpát kapni, ami senkinek sem jó és idiótán állítják be. Nagyon fontos lenne bringán, hogy beterítse előtted az utat, ne egy szemkiverő fény kolbászoljon össze-vissza minden kormánymozdulatnál. Azért sem jó a túl erős spotlámpa, mert ha oldalra néz valaki akkor nem fog a szeme adaptálódni. Ennél csak egy hülyébb megoldás amikor a fejére teszi és úgy kóvályog. A tökagyú abba nem gondol bele, hogy így lehetetlen megállapítani milyen messze van, és sokkal de sokkal messzebb hiszik, mint valójűban. Ez szemből és hátulról is igaz. A biciklikormányra felhányt reflektor pedig kegyetlenül vakít gyalogost, másik bringást és autóst is. Igen, az ilyen megkapja a fényszórót, mert lehetetlen másképp felmérni mi a lótrágya jön szemből, súlyosbított eset, ha többen is vannak.
Kocsiknál a műanyagbúrás vackok idővel szétmattulnak és mindenfelé szórják a fényt. xenonék utólag begányolva szintén vakítanak.
De van más baj is a kocsikkal és ezért nem látnak vele sokan.
A legújabb trükközés az, hogy "nem kell átállítani, ha angliába mennek" He? Röhejesen egyszerű a barbatrükk. Gyxakorlatilag csak vízszintesen világítanak, nincs meg az a halogénlámpákra jellemző 15 fokos feltörés amivel az út szélén a táblákat megvilágítják. Nincs már ilyen. Van egy kis kamu aszimetria, de kb nulla, hiszen ha átmegy angliába, nem vakít. Logikus, hogy azért, mert nem világítja meg a táblákat, gyalogost, bringást. Szabályos? perse, mert van benne egy kis aszimetria. Jó. Kalap kaki. Amiért nincs már a 15 fokos feltörés a fénykéve nagyon élesen választódik el. Első blikkre azt hiszed, hogy hűha, húdebaromifény, aztán visszaülsz egy trabantba és elcsodálkozol, hogy jé, látszik a tábla tompítottal is. Jó messziről. A gyalogos is, a bringás is. Távolságinál nincs különbség, ott eleve csak egyenesen előre világít mindegyik, de a tompított az kegyetlen szar az összes új kocsiban, és így lámpából is csak 1 félét kell gyártaniuk és eladhatják a nem kell átállítani című parasztvakítást is.
Az a baj hogy egy olyan lámpa ami tükrös, és direkt úgy vetít mint egy autólámpa, többtízezertől kezdődik. Én ezt úgy oldottam meg hogy az olcsó lámpámhoz nyomtattam olyan feltétet ami a felfelé világító részt kitakarja. Utat ugyanúgy világítja és nem is vakít.
Emellett az autók tompítottja ugyanúgy tud vakítani. Hiába jó annak a vetítése, de azért erősebb a fénye mint egy kerékpárlámpának.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!