Nem érzitek úgy, hogy lassan szigorítani kéne picit a jogosítvány megszerzésés?
22 éve vezetek (közben 9 évig kamionoztam is). Van a lábamban 1 millió + km.
De az utóbbi 1-2 évben azt érzem mintha ugrásszerűen nőne hónapról hónapra a közúti közlekedésben részt vevők száma. Lényegében csúcsidőben van hogy inkább tekerek már. Na és ahogy ennyi sofőr lett az útakon, úgy találkozok szinte folyamatosan égbekiáltó szabálytalankodásokkal, és pofátlankodásokkal.
Kicsit olyan érzésem van, mintha osztogatnák csak a jogsit. Anno szépen nyugalomban elvezetgetett az ember. Most meg már engem dudál le a takony gyerek a 3as golfjával a Tesco parkolóban, mert arra számítottam hogy esetleg megadja nekem az engem illető jobbkezet (gyakorlatilag fel sem fogta hogy nics elsőbbsége).
Egyáltalán miért kell szinte akárkinek alanyi jogon engedni, hogy jogosítványa legyen? Persze tudom, hogy azt is meg kell szerezni. De valljuk be, bármilyen hulye képes lerakni
Az biztos, hogy sokkal több autó van, Budapesten legalábbis biztos, mint régen.
Én egy T alakú, egyenrangú kereszteződés sarkán lakom, nem főút mellett. Ami dudálás és anyázás megy itt minden nap csúcsidőben...
Ha tehetem inkább motorral járok mindenhová, feleannyi idő bárhová eljutni városon belül. Az a sok autó ennyi plusz üzemanyagot éget el, és ennyi plusz idő, amíg az emberek egymás idegeit rombolják.
Szerintem nagyobb probléma az embereknek a KRESZ tudása, pontosabban annak hiánya.
Én elektromos rollerezek és tulajdonképpen a gyalogostól kezdve a teherautóig olyan alaphibákkal találkozok naponta hogy az hihetetlen.
Tehát inkább a szabályok ismeretét kéne növelni szerintem.
Szerintem alapvetően az vicc már, hogy adott egy város ahol laksz. Itt elvezetgetsz 30-40 órát. Hülyebiztosra BEMAGOLOD hogy hol van jobbkéz, meg egyirányú út.
Aztán ugyanitt levizsgázol. Persze oké, Budapesten aláírom, hogy nem könnyű ez. De egy átlagos magyar 50 ezres városban röhejesen könnyű.
Optimális vizsga úgy nézne ki, hogy egy addig ismeretlen helyszínen kellene vezetned. Az mérné a valós tudást.
Kresz vizsga is eléggé egyszerű, rengeteg kérdés ugyanaz, csak picit máshogy fogalmazva. Több száz közlekedési szituáció ugyanarra a szabályra épít alapvetően, csak fordított az alá-fölé rendeltség az úton stb.
Persze azt is értem, hogy ez meg túl szigorú lenne, gondolom kellemetlen lenne úgy kb a lakosság 30-40%-ának azt mondani, hogy egyszerűen alkalmatlan a vezetésre.
#4
Sajnos tényleg úgy van, sok oktató nem arra megy, hogy megtanítson közlekedni, hanem be akarják magoltatni a vizsgaútvonalakat. Én Miskolcon vizsgáztam, ahol ez azért nem olyan könnyű.
Oktató váltás előtt azért beolvastam az oktatónak (aki mindig azért baszogatott, hogy jegyezzem meg, hol vannak a táblák, hol melyik sávba soroljak, hogy x kereszteződéssel arrébb a kanyarodásnál majd ne kelljen sávot váltani, stb.).
Mondtam neki, hogy már ne is haragudjon, de én nem úgy terveztem, hogy egész életemben ezen a hat útvonalon fogok keringeni, mint gólyafos a levegőben, közlekedni akarok megtanulni, nem pedig magolni. A másik oktató szerencsére nem így állt hozzá. Ő azt mondta, hogy kb. életveszélyes így kiengedni olyat a forgalomba, aki így szerzett jogosítványt.
Nézd, itt egy idióta akinek semmi helye nincs az utakon.
https://www.gyakorikerdesek.hu/kozlekedes__autok-motorok__11..
Volt a youtube-n az Alexa vezetni tanul. Na és hol nyomták le? Csepelen! Egyszer nem volt Bp-i létére a Hungária körúton, Árpád hídon, Andrássyn, Keleti körül, vagy a Gellért hegyen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!