Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Miért nem szigorúbbak a...

Miért nem szigorúbbak a jogosítvány megszerzésének követelményei, illetve az orvosi alkalmassági?

Figyelt kérdés

Üdv!


Azt vettem észre, hogy az utakon rengeteg vezetésre alkalmatlan ember közlekedik. Emiatt van a sok baleset, hogy nem tudják felmérni sokan, hogy mire képesek ők és az autójuk.


Én egy felülvizsgálatra beküldenék mindenkit akkor, amikor legközelebb lejár az orvosija.


Miért nincs reflex, illetve PÁV jellegű szituációs teszt? Szimulátoron, zavaró hatások mellett közlekedési problémák megoldása, vagy akár tesztpályán vezetés, felugró bábuk stb...ezzel ki lehetne szűrni a demenciás öregeket, akiknek 3 nap a reakcióideje illetve azokat, akik alkamatlanok veszélyhelyzetek kezelésére. Aki városon kívül 55-el szuttyog, fél az autóban, annak javasoljuk a tömegközlekedést. Mit csinál, ha kiugrik elé egy szarvas? Leblokkol. Láttam már ilyet. Egy ilyen ember ne veszélyeztesse mások életét azzal, hogy pl.: másokat meggondolatlan előzésekbe hajszol bele.


FIGYELEM! foglalkozzunk a témával, ne velem, ne személyeskedjünk, ha én is megbuknék a teszten akkor természetesen vegyék el az én jogsimat is!


2019. márc. 31. 03:46
 1/10 anonim ***** válasza:
69%

Miért kell ugyanazt a témát minden héten elővenni? Olvass vissza, beszéltünk ugyanitt a közelmúltban mind az idős vezetőkről, mind a lassabb sofőrökről.


Annyit azért segítek, hogy a legtöbb balesetet továbbra is az abszolút és a relatív gyorshajtás okozza, nem pedig a megfontolt, személyes képességeket is figyelembe vevő sebességválasztàs. Továbbá felhívnám a figyelmedet arra, hogy mindenki kerülhet olyan élethelyzetbe, amikor bizony a Vmax alatt tudsz/akarsz csak haladni és azz bizony nem fogod tudni hàtulról megmondani, hogy valaki épp porcelánkészleteket szállít vagy pedig valóban megkérdőjelezhető a reakcióideje és ezért megy inkább lassabban.


Azt a gondolatot is érlelgesd egy kicsit, hogy mennyire valószerű minden ember vezetési képességeit egyformának tekinteni és ugyanazt a dinamizmust várni a forgalom minden egyes résztvevőjétől. Én úgy gondolom, egymás különbözőségét érdemes egészséges keretek között tolerálni, különben tényleg ideglelés lesz az utad akàr csak a sarki közértig is.

2019. márc. 31. 07:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
54%

Nem értem miért kéne szigorítani egy olyat, amire épp annyi esélyed van mint egy álláshely betöltésére? Vezetni lehet hivatásos szinten is, meg hétvégente mert olyanok az autó paraméterei.


Amikor én tanultam vezetni pár éve akkor már egy 2007-es swift volt a kocsi, országúti vezetésnél hiába kért meg az oktató hogy nyomjam bátran neki 80 felé is, elhaladt mellettem egy-két kamion úgy berántotta a bódét a szél amit magával hozott, hogy a abba semmi biztonságérzetet nem láttam...


Megvettem a jó verdát, utána meg már én mentem mindenhol a megengedett seb. felett mert jó volt vezetni.

Legyen csak 60-as tempó, úgy kimegy a kocsi elé egy állat, kétlem hogy ne lepődne meg az ember, és rántaná valamelyik irányba a kormányt, vagy épp el is engedi a fejét védve.


Azért a jogosítvány nem akkora hatalom, ahogy azt sokan gondolják, és hogy amiatt nem kéne akárkinek megadni, ha felelős valaki egy balesetért az megkapja a jutalmat érte, attól függetlenül vagy vezethet tovább, vagy pár évig pihentetik a dolgot(ilyenről tudok)

Szabálytalankodások mindig is lesznek mindenhol, csak idehaza vannak kiakadva sokan a Románokon meg a magyar a saját vezetési kultúráján..

2019. márc. 31. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
0%

Szóval .....


Meggondoltam magam, mégsem állok be csontot rágni.

Csontrágás helyett ajánlom elolvasni ezt a most januári cikket, ami a jogosítvány már bevezetett megújításának szigorításáról szól:

[link]

2019. márc. 31. 07:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 anonim ***** válasza:
59%

A balesetek többségét még mindig a száguldozó idegbetegek követik el, az idős, friss jogsis, túl megfontolt vezetők legfeljebb pillanatnyi elmezavart okoznak a mögöttük haladóknak, akik ha épelméjűek, tudják helyén kezelni a helyzetet.

A médiában jelenlevő, közismert baleseteket is rendszerint valami erős autóval követi el valami agresszív állat.

Az ilyeneket kellene főként szűrni, akkor szorulna vissza a közlekedési balesetek döntő része.

Vezessenek ők is, de valami erősen lekorlátozott jogosítvánnyal, bizonyos KW-ig csak.

2019. márc. 31. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/10 anonim ***** válasza:
53%

Én sem hiszem azt, hogy a fent felsoroltak okozzák a legtöbb bajt, sőt. A viszonylag friss jogsis "apuci kisfia vagyok, ki ha én , mert alám rakták a vadonatúj Mercedest" kategóriák, annál inkább. Persze rajtuk kívül még nagyon sokan, nagyon elhiszik, hogy vérprofik, és úgy száguldoznak, hogy az félelmetes. (tisztelet a kivételnek) Na ők nem mérik fel a helyzetet. Mikor városban 50el megyek és úgy megelőz, hogy a következő kanyar után nem is látom, na azon kéne inkább elgondolkodni.

Az meg, hogy egy kezdő vezető bizonytalan, szerintem természetes. Akárki akármit mond 30 óra (vagy több) alatt nem lehet megtanulni vezetni. Megtanulod, hogyan kell az autót kezelni,megtanulod a szabályokat, látod azokat gyakorlatban, meg nagyjából megismersz egy várost, meg az ottani közlekedést, produkálsz valami elfogadhatót a forgalmi vizsgán és ennyi. Az igazi tanulás utána jön.

Mikor én tanultam vezetni, ha lakott területen kívül már 70-el mentünk halálfélelmem volt és egyedül azért mertem nyomni a gázt, mert ott volt az oktató és tudtam, hogy belefékezhet, elkaphatja a kormányt ha bármi van. Egyedül még most sem használom ki a 90-es határt, mert olyan helyen közlekedem leginkább ahol sem az útviszonyok, sem a környezet nem teszi ezt lehetővé. (a magyar utakról tudjuk, többségében milyen állapotban vannak, ezen kívül az erdőn át megy, sok a vad és rengeteg a kanyar.) Én nem bánom, ha leelőznek, ledudálnak, vagy fikáznak, nekem így a biztonságos és százszor inkább megyek 60-al lakott területen is kívül. Annyival meg tudnék állni a vad előtt, de ha 100-al csapatom (mert hát, úgyse mérnek), akkor biztos nem. Mindenkinek ott a lehetőség az előzésre, még le is húzódok, meg lelassítok hogy könnyebb legyen neki.

Az idősek meg hát, szintén egy külön téma. Nagyon sok olyat ismerek, aki beismeri, hogy már nem a régi, ezért inkább lerakja az autót, és vagy ismerőst/családtagot kér meg, hogy vigye el valahová, vagy tömegközlekedik. Az biztos, hogy bizonyos készségek lassulnak a kor előrehaladtával, de szerintem az idősek is megfontoltabbak, mint az, aki kritizálja meg leszólja őket.

Még annyi, hogy imádom az ilyen vezetés professzorokat, aki szerint mindenki alkalmatlan a vezetésre, aki nem használja ki a maximális megengedett sebességet, vagy idősebb, mint az átlag. Sokan talán 60 évesen jobb szellemi, és fizikális állapotban vannak, mint egy 40-es.

Nyugodtan lehet lepontozni, de ez a véleményem, és nem tartom magamban.

2019. márc. 31. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:
0%
Mert így több pénzt lehet beszedni, minél több a jogosítvány (már a letételével pénzt keres az állam) annál több autót, annál több üzemanyag, annál több parkolási, autópálya matrica, súlyadó, baleseti adó stb stb lehet beszedni.
2019. márc. 31. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
0%

"Emiatt van a sok baleset, hogy nem tudják felmérni sokan, hogy mire képesek ők és az autójuk."


Számodra is elérhető a KSH éves baleseti statisztikája, megnézheted hogy nem e miatt van sok baleset. Mivel nem ez a balesetek fő oka, így a kérdés további részével felesleges is foglalkozni :D

2019. márc. 31. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
39%

"másokat meggondolatlan előzésekbe hajszol bele."

És ezt hogy?


"akik alkamatlanok veszélyhelyzetek kezelésére."

Szalagkorlát mellett szembeelőz valaki, az előzött is nyomja neki, mit csinálsz? Még ha 20 éves is vagy?


Én például lakott területen kívül óra szerint 90-nel szuttyog-ok, mégsem tartom magam vezetésre alkalmatlannak.

2019. márc. 31. 13:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:
0%

Na igen:


[link]

2019. márc. 31. 14:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:
75%

"Miért nincs reflex, illetve PÁV jellegű szituációs teszt?"

A PÁV-ot beszüntetni kellene, nem erőltetni. Most is gyakorlatilag a pszichológuson múlik, hogy átmész-e rajta vagy sem (jó, aki megbukik a szimuláción, azt alap, hogy nem engedik át, de most olyanokról beszélek, akik egyébként jól teljesítik a szimulációt). Ha nem tetszel neki, akkor egyből írja rá a kartonodra az alkalmatlan jelölést.


"ezzel ki lehetne szűrni [...] illetve azokat, akik alkamatlanok veszélyhelyzetek kezelésére."

Fenéket lehetne! Az alap oktatásnak nem része a veszélyhelyzetek gyakoroltatása. Arra külön kell elmennie az embernek, vezetéstechnikai tréningre, amire állítom, hogy sem te, sem a sofőrök 80%-a nem fog elmenni. Akkor hogyan várnád el, hogy a PÁV-on átment emberek jól reagáljanak a veszélyhelyzetekben? A PÁV nem képes ilyet mérni, mert ez nem csak a reakcióidőkön múlik.


"Mit csinál, ha kiugrik elé egy szarvas? Leblokkol. Láttam már ilyet. Egy ilyen ember ne veszélyeztesse mások életét"

Hadd kérdezzem meg: Eléd ugrott már ki szarvas? Ja, hogy a fotelben ülve egyszerűbb megmondani, hogy te biztosan nem blokkoltál le volna és biztosan helyes döntést hozva elkerülted volna a balesetet. Tapasztalatból mondom, hogy a hozzáad hasonló, alázattal nem rendelkező sofőrök okozzák a legtöbb balesetet és pont ők azok, akik valós vészhelyzetben leblokkolnak.

2019. márc. 31. 16:45
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!