Duplavillogót miért nem fogadják el enyhítő körülménynek?
Háromsávos úton a balra kanyarodó sávból bevágtam az egyenesen haladó elé, mert rájöttem, hogy rossz sávban vagyok. Ezt úgy tettem, hogy a kereszteződésben rágyorsítottam előtte. Nem arról van szó, hogy ráhúztam volna a kormányt a másikra! Utána kapcsoltam egy vészvillogót, hogy bocsi, hülye voltam.
Igen ám, csak a probléma az, hogy rendőrök voltak, így szépen meg is büntettek... És igen, tudom, hogy amatőr voltam.
Csak azt nem értem, hogy ha nem történt semmi incidens és még villogtam is, hogy bocs, akkor miért nem lehet ezt figyelembe venni? Pénzbírságot kaptam és még örüljek, hogy nem vették el a jogsimat... Megpróbáltam kicsit alkudni belőle, erre a rendőr azzal traktált, hogy ilyen jelzést ő nem ismer, de ha gondoljam elolvashatom a KRESZ-ben is. Tudom, hogy nincs ilyen a KRESZ-ben, hülye nem vagyok, de mindenki ismeri a jelzést, nem igaz hogy pont egy rendőr nem ismeri, akinek szakmája a közlekedés.
M. Richárd is bocsánatot kért talán...
De akkor újra:
- Miért nem vette figyelembe a rendőr hogy bocsánatot kértem?
Mert nem mentesít a szabályszegés alól és ahogy írtam, ez mostanában egy elterjedt tahó viselkedési forma. Kanyarodósávon kielőzi a sort, majd a kereszteződés közepén nagy gázzal irányt vált. A megköszönés/bocsánatkérés pedig valójában nem megköszönés, vagy bocsánatkérés, mert nem tett gesztust, te vágtál be elé és ezzel mindegy a lelkednek legitimizálod a szabályszegést.
- Miért a maximális pénzbírságot kaptam?
Mert szabályt szegtél, ennyi a bünti. Bármennyire is nem érzed, ez egy durva szabálytalanság.
- Miért nem ismeri a rendőr a bocsánatkérő jelzést? Hiszen ez a szakmája!
Nem az a szakmája, hogy a szabálytalankodók össze vissza villogtatását megfejtse. Nem emlékszem írtad-e, indexeltél egyáltalán? Ő a Kresz szerint jelzéseket kell hogy ismerje, azt kell betartassa. Neked is megtanították mire való az elakadásjelző, mire szabadna használni. Attól még, hogy más sem úgy használja az téged sem mentesít.
És még mindig nem érted, érzed, hogy mit kellett volna tenned.
Vagy lassítani, megállni, kitenni az indexet és amikor lehetőség van, még a kereszteződés előtt sávot váltani. Vagy bekanyarodni a kötelező haladási irány tábla szerint és ahol lehetőség van megfordulni. Nem kell ehhez 10km-eket menni, bekanyarodsz egy kisebb keresztutcába és Y-ban megfordulsz egy kapualjban, vagy extrém esetben három jobbra, majd egy balra kanyarral visszafordulsz. Sőt még egyszerűbb, hogy két jobbra, majd egy balra kanyart csinálsz és elvileg ott vagy, ahol egyenesen lettél volna
1) Látom, nem jutott el a tudatodig, úgyhogy még egyszer: a helyszíni bírság összege a szabálysértési törvényben rögzített. Se nem több, se kevesebb nem lehet. Nem számít, hogy indexelsz, villogsz, vagy orálisan kielégíted a rendőrt.
2) Nem, nem hoztál ki mindent a helyzetből, amit lehet. A rágyorsítás kivételes esetektől eltekintve nem a legtöbb, hanem a legkevesebb. Egy piros lámpátol elindulva (következésképpen kis sebességgel haladva) a fékezés lett volna a helyes megoldás, ha már egyáltalán elindultál, amit nem kellett volna.
3) Ha szerinted csak körforgalomban lehet szabályosan megfordulni, akkor tényleg érdemes lenne alaposan áttanulmányoznod a KRESZ-t.
Mindenki lepontozta a vészvillogós megköszönés válaszom. Pedig a lényeg benne van.
Mindenki "megköszöni".
Akkor is ha közben majdnem balesetet okozott, akkor is ha a másiknak kellett mentenie a helyzetet, akkor is ha 3 másodperc múlva ugyanúgy rombol tovább és idézi elő a következő balesetveszélyes helyzetet is.
És ugyanúgy megköszönik akkor is amikor nincs is mögöttük senki.
Csak automatikusan nyomják a gombot.
Innentől mi a kérdés, hiszen ez nem egy őszinte gesztus senkitől. És ettől még ugyanúgy veszélyhelyzetet teremtenek. Miért kellene pozitívan elbírálni?
"37 A kérdező kommentje:
De hát nem vágtam be elé."
Így kezdted: "Háromsávos úton a balra kanyarodó sávból bevágtam az egyenesen haladó elé, mert rájöttem, hogy rossz sávban vagyok."
Akkor mikor hazudtál?
"És mit tanulnék az esetből? Hogy legközelebb ne nézzem be akaratomon kívül a sávot? Azt nehéz lesz megtanulni."
Ha benézted, mész tovább a rossz irányba, aztán korrigálsz, amikor szabályosan megteheted.
Nem olyan értelemben hogy ráhúztam a kormányt. Olvasd csak végig!
"Ha benézted, mész tovább a rossz irányba, aztán korrigálsz, amikor szabályosan megteheted."
Csakhogy ez mindenhol tehető meg. Vannak helyek amik nyíl egyenesen mennek tizen x kilométert ameddig visszafordulási lehetőség adódik. Nem láttam még olyat aki hajlandó ezzel tökölni meg benzint áldozni rá, aminek így is orbitális ára van. Ha meg szabálytalanul visszafordulok, akkor az mivel jobb mintha szabálytalanul visszamegyek a jó sávba?
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!