Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Emelnétek a jogsi korhatárt?

Emelnétek a jogsi korhatárt?

Figyelt kérdés

Éppen ezen gondolkodok, nekem van bcde meg páv2 , de nagymoci jogsit nem kezdhetem el mert nem vagyok 24 éves, itthon akár 80-100 fős buszt is vezethetek, de nagy motort azt nem.


Elvennétek tőlem a jogsit, csak azért mert kis ficsúr vagyok és sok fiatal okoz balesetet?


Mennyire emelnétek a a korhatárt?


Max. korhatárt állítanál? Mondjuk egy 67-70 éves kamion vagy buszsofőr, esetleg oktató Ő se vezessen mert volt olyan, hogy idős ember szembe ment az autópályán?



2020. dec. 21. 02:35
1 2 3
 21/30 anonim ***** válasza:
26%

Állati erővel vont jármű is megvan?

Anno volt aki a kismotoros tanf-on arra vizsgázott. Kajakra nem tudtak írni-olvasni se.

2020. dec. 22. 01:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/30 anonim ***** válasza:
27%
Nem
2020. dec. 22. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/30 Alex Fly ***** válasza:
85%
Nem a korhatárt. De az biztos, hogy szigorítani kellene. És az időszakos újravizsgáztatás sem az ördögtől való:rengetegen vannak, akik valamikor bemaolták a választ pár kérdésre, valahogyan jogosítványt szereztek de azóta sem ismerik a szabályokat. Az időközben bekerült változásokról már nem is beszélve...
2020. dec. 22. 21:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/30 anonim ***** válasza:
62%

Kedves kérdező:

20 évesen megszerezhető az A (korlátlan) motor jogosítvány.

Csupán annyi a feltétele, hogy legyen 2 éves A2 kategóriád.

Amikor felemelték 24 éves korra akkor ezt a kiskaput még bent hagyták direkt azért, hogy ha valakinek már van tapasztalata (igaz ezt igazolni nem lehet) az ugyan úgy megszerezhesse. Az értelme pedig annyi volt, hogy a fiatalok ne egyből a Hayabushara üljenek a robogó után, mert statisztikák bizonyították, hogy árt az egészségüknek.

Szerintem ez így rendjén is van.

Igazából a többi kategóriát sem emelném. A vezetésre való alkalmasság nem csupán az életkor függvénye, egy 17 éves is lehet óvatos és megfontolt, ahogy egy 30+os is vagánykodhat a sportkocsival.


Én inkább azon változtatnék, hogy az objektív felelősség bevezetése óta kb értelmét vesztette a büntipont rendszere és kb. csak az ittas vezetés (mindegy, hogy 1 sör vagy satu részeg) és a halálos baleset okozása miatt ugrik a jogsi.

Szerintem nagyban javulna a közlekedési morál, ha a tényleg pofátlan és szándékos szabálytalanságokat eltiltással büntetnék. Például a németeknél ha városba 50 helyett 130al mész akkor több hónapra ugrott a jogsid, mig nálunk egy sárga csekkel megúszhatod.

Illetve az eltiltás alatt történő vezetést is elrettentő módon kellene büntetni, mert a mostani ejnye-bejnye nem túl hatékony.

Elég hamar meg lehetne szórni azokat akik notóriusan nem tartják be a szabályokat és legalább nem szivatnánk feleslegesen azokat akik képesek rá.

2020. dec. 23. 20:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/30 anonim ***** válasza:
88%
Csak részben kapcsolódik a kérdéshez, hogy 2016-ig kamiont is csak 21 éves kor felett lehetett vezetni. De mivel sok kormányközeli embernek van fuvarozási cége, és már nem találtak sofőröket, ezért szállították le 18-ra a korhatárt.
2020. dec. 24. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/30 anonim ***** válasza:
79%
Hát őszintén nem nehezíteni kellene, hanem szabályozni, hogy mennyi idő alatt kell leoktatni az órákat. Nekem 5.jére lett meg, de nem érdemeltem meg, nem volt meg a tudásom. heti kb 1 órát vezettem este, 1 évbe telt mire eljutattam 35 óráig és nem azért mert nem akartam vezetni, hanem mert az oktató így ért rá. Ismerősöm (szép lány) ugyan annál az oktatónál 3 hét alatt levizsgázott elsőre. Más oktatót kerestem az 5. vizsgára és meglett, de nagyon szűkösen. 3 hónapja vezetek, volt 1-2 neccesebb helyzetem de összességében nem gáz, belejöttem. Nincs leszabályozva ez a jelenlegi rendszer, megy a lefizetés + ismerős gyerekét átengedjük stb. Semmi szabály arra, hogy a gyakorlati oktatás milyen legyen, az oktatónak tejhatalma van.
2020. dec. 24. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/30 anonim ***** válasza:
64%
A sok fiatallal nincs baj
2020. dec. 24. 08:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/30 A kérdező kommentje:
Érdekes, hogy 21 ről 18 ra levitték a korhatárt, így lehet jogsi, de munka az nem, én azért csináltam meg mert nem akartam autót venni van egy foltozott Swiftem azzal elvagyok inkább akkor jártam oktatásra , bármikor kell alapon, tanfolyamtársam meg a haverja, neki a nője is megcsinálta a kamion jogsit egyik sem talál melót fél év alatt mind a kettő azaz ce jogsival végeztek, tapasztalat nélkül senki szóba sem áll velük, poénból én is jeletkeztem hírdetésekre , volán, helyi járat, hűtős teherautós cég, senki nem hívott. Beadtam Pest megyébe, ott 1 óra múlva hívtak, most azért nem hagyom itt a melóm, de jól esett látni, hogy ha nem lenne a mostani melóm ezekkel a jogsikkal max. udvart takaríthatnék. :D vagy mint a említett pár, pizza futárok, ha hideg a pizza levonják, bejelentve nincsenek. :(
2020. dec. 24. 10:11
 29/30 anonim ***** válasza:
88%

Igen amikor hozzányúltak a korhatárokhoz akkor 21 lett a C és 24 a D.

Tudomásom szerint a többi EU-s országban is hasonló.

Később, vélhetően mert az összes tapasztalt sofőr elment külföldre, a jobb fizetés reményében ezért vitték le a korhatárokat.

Ezzel csak az a gond, hogy ha megcsinálod 18 évesen a C-t, vagy 21 évesen a D-t, azzal csak Magyarországon lehet közlekedni.


Az, hogy a munkáltatók viszont idióták, annak semmi köze nincs a jogosítvány korhatárhoz. Sőt nem csak a sofőröknél van ez hanem a legtöbb szektorban. Sírnak,hogy nincs munkaerő. De mindenki tapasztalt embert keres, kezdő bérezéssel.

2020. dec. 24. 13:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/30 anonim ***** válasza:
64%

Én nem emelnék se korhatárokon, sőt, a pszichológiai vizsgálatok bevezetését sem látom indokoltnak. A románoknál pl. van ilyen, hát, érdemben a közlekedéshez való hozzáállásuk nem javult, ahogy a horrorkaravánok is mutatják...


A magyar egészségügyi alkalmassági vizsgálat is viszonylag szigorúnak számít. Én azt mondom, hogy egy ponton túl az embernek magának kell eldöntenie, hogy volán mögé ül-e, vagy sem. És ezt a rendőrség sem tudja megakadályozni! Ha valakinek pl. bevonták a jogsiját, de van a hátsó kertben egy kotlája, csak egy kulcsfordításba meg egy gázadásba kerül, hogy kimenjen a forgalomba, lehet, hogy a következő sarkon megfogják, de a DÖNTÉSBEN a rendőr meg a bíró sem tudja megakadályozni!


Éppen ezért vagyunk felnőtt emberek, mert DÖNTÉSHEZ való JOGUNK van, viszont a döntésből adódó következményeket is viselni kell. Ez pl. vonatkozik arra, hogy ha reggel munkába menet előtt teszem azt hányingered van, akkor kocsiba ülsz-e, de arra is, amikor valaki megkeni a kezelőorvosát a jogsiért.


Röviden és tömören, nem változtatnék a rendszeren. Szerintem először az utakat kéne rendbetenni, mert az autókra van műszaki vizsga, kgfb, adó, a sofőrökre meg alkalmassági vizsgálatok, vizsgák, viszont az utakra semmi ilyesmi nincsen.


Amíg az infrastruktúra színvonala gyér, addig a közlekedés színvonala is alacsony marad, függetlenül a szigorításoktól.


F

2020. dec. 28. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!