Van helye a dinamizmusnak és a sportosságnak az utakon? Emelnétek vagy csökkentenétek a lakott területen kívüli max sebességkorlátot?
Mit értesz dinamizmus alatt? Ugrálást a sávok között, satufék lámpánál, stb? Akkor nem. Ha normális, ütemes közlekedést, akkor igen.
Sportosságnak egyáltalán nincs helye közutakon.
Nem változtatnék a sebességkorláton, inkább a betartását kéne erőltetni fixen telepített mérőkkel.
emelném:
lakott terület: 60
lakott területen kívül: 110
pálya: 150
Lehet dinamikusan vezeti a szabályok betartása mellett is, viszont sportosan aligha. Bármennyire is ellene vagyok, azt gondolom az ilyenfajta vezetési stílusnak az utakon helye nincs. Sajnos / nem sajnos egyre kevésbé engedheti meg magának az ember a sportos vezetés a közutakon.
Sebességhatárok szerintem rendjén vannak, +10 km/h sebességgel pedig nem leszünk sokkal hamarabb ott, ahova megyünk, így azt gondolom értelme sincs sok.
Ha emelnék a sebességhatárokat, akkor nem biztos, hogy több lenne a baleset. Viszont szinte biztos, hogy amik lennének, általában súlyosabbak lennének a mostaniaknál.
Egyébként már maga a kiindulási pont is hibás: nem mindenki tud vezetni akinek jogsija van és autóba ül, sajnos. Épp ezért nem is valószínű, hogy a közeljövőben sebességhatár-emelésre kerülne a sor.
A sebesség korlátok emeléséhez javulnia kéne az emberek közlekedési moráljának is.És a vezetési stílusoknak is mert a magyar emberekkel általában hamar elszaladna a ló!(pl egy kis xar corás/swiftes megy előttem hát letolom az útról,vagy megelőzöm minden áron! Na ezeket kéne kinőniük sok sofőrnek!)
És még egy fő tényező kéne az utak minőségének is javulnia kéne nem az hogy úthelyen autózik az ember vagy esetleg de egyre ritkábban a bestoppolt,befoltozott utakon utakon (kátyúzásra gondolok).
Másrészt az autópályáinkra se véletlenül találták ki a 130/km/h max megengedettet,ugyanis szinte az összes pályánk végig hosszú kanyarokból áll pl ha megnézitek az M+ autópályát alig van benne olyan szakasz amire azt lehet mondani hogy egyenes.Nagy sebességnél azért már eléggé érezhetőek ezek a hosszú kanyarok is,télen meg még veszélyes is!
Én csak a 30-as táblát szüntetném meg, mert irreálisan lassú. Lehet, hogy a 4 dobfékes verdáknak ez volt megfelelő, de manapság inkább csak idegesítő, hogy 3-as alapjáraton kell végig gurulni esetenként még főúton is!
Ami ugyan nem sebességgel kapcsolatos, de a idegesítő, az az indokolatlan ködlámpa használat, amit kőkeményen büntetnék.
Ködlámpát rossz látási viszonyok között szabad csak használni ELVILEG.
Rossz látási viszonyok = köd, sűrű eső, hóesés
Csillagos este, fényes nappal, borult idő, nedves út ≠ rossz látási viszonyok
Baromi jó, mikor az idióta barom ködlámpával jön szembe este, mikor vizes az út, nem elég, hogy semmit nem látok, mert a vizes aszfalt elnyeli a fényszóró összes fényét, még jön szembe a f.kalap és a ködlámpája kisüti a szememet.
Még mielőtt valaki okos lenne, NEM A MENETFÉNYRŐL BESZÉLEK, hanem a KÖDLÁMPÁRÓL. Ennyi erővel, mehetnénk távolságival is álladóan, nagyjából ugyanannyira vakít el mint a ködlámpa tiszta időben...
"Másrészt az autópályáinkra se véletlenül találták ki a 130/km/h max megengedettet,ugyanis szinte az összes pályánk végig hosszú kanyarokból áll pl ha megnézitek az M+ autópályát alig van benne olyan szakasz amire azt lehet mondani hogy egyenes."
Ez így, ebben a formában enyhe csúsztatás. Az összes autópályánk sugárirányú, egyedül az M0 körgyűrűpálya. Nyilván hogy az szinte egy nagy kanyar az egész. A többin lényegesen több az egyenes szakasz, mint a kanyar.
Osztrákban lakotton kívül 100-al mehetsz. Olaszban a 3+ sávos pályákon 150-el. Ennyire változtatnám itthon is.
A 90/130 Trabikra meg Zsigulikra lett kitalálva. Egy mai modern autó hamarabb megáll 100-ról mint egy keleti csoda 90-ról.
A városban 50-en viszont nem változtatnék. Már így is 60-al megy mindenki, hiszen csak 65-től büntetnek.
A ködlámpához pedig: engem az irritál nagyon, mikor a birkája tiszta, csillagfényes éjjelen felqrja azt a tetves hátsó ködfényét. Éjjel amúgy sem látni sokat, de amikor még a pofámba is világít a ködfényével, na az valami elképesztő tahóság szerintem. Mit gondol, anélkül nem látom, hogy ott megy előttem?
Fokozottan igaz ez, amikor enyhén szemerkél az eső - csak épp annyira, hogy a folyamatos ablaktörlő sok, a szakaszos meg kevés -, de az út vizes, és szanaszét szórja a rohadt ködlámpája fényét. Ráadásul 70-nel szarakodik előttem... Ilyenkor párat villantok, aztán néha rátolom én is a távolságit, hadd vakoskodjon ő is, de a legtöbbje még így sem veszi észre magát.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!